Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ER hun virkelig så dum som hun virker på TV?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 13:55   #61
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: ER hun virkelig så dum som hun virker på TV?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, det synes jeg absolutt ikke.
Mer eller mindre alle her er i mot Fremskrittspartiet, og alle er i mot Eli, og de fleste bruker mannen hennes som grunn til at hun er tåpelig. Hadde hun het Aud Johansen fra Grorud, og ikke hatt Carl I. til mann så hadde INGEN sagt at hun burde vært beskyttet mot seg selv (som ser ut til å ha blitt favoritt-uttrykk i disse trådene om Eli H.) hverken fordi hun er stygg på håret, har driti seg ut i trafikken, eller fordi hun sier meningen sin offentlig.

Nå generaliserer du igjen. "Mer eller mindre ALLE"??

Du får lage en påll.

Gammel 21-11-06, 13:57   #62
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Maribo, du må ikke bli forbannet Du må bare forstå at på dette forumet så er det MANGE fra en annen side politisk, og er man i mot partiet, så er man selvfølgelig i mot konene til politikerne man ikke liker også.

Jeg er ikke forbannet på noen her inne, for meningene og uttalelsene her inne er jo ingenting i forhold til hva som skjer ute i den store mediaverden. Men, ja, jeg spurte om bakgrunnen for noen av uttalelsene her - og jaggu fikk jeg saklige svar. HEEEEERLIIIIG!
Jeg koser meg med diskusjoner hvor vi får si meningene våre uten at innlegg blir slettet osv

Og man trenger ikke nødvendigvis like alle politikerne på "sitt" parti og mislike alle andre.

Gammel 21-11-06, 13:57   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nå generaliserer du igjen. "Mer eller mindre ALLE"??

Du får lage en påll.

Man trenger ikke være Vimsen for å forstå at det er svært få tilhengere av Fremskrittspartiet her.

Gammel 21-11-06, 13:58   #64
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Man trenger ikke være Vimsen for å forstå at det er svært få tilhengere av Fremskrittspartiet her.

Det er langt mellom tilhengere og hatere.

Gammel 21-11-06, 13:59   #65
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det er langt mellom tilhengere og hatere.

Sant nok.

Gammel 21-11-06, 14:00   #66
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg synes at man kan lov til å uttale seg om Eli uten at noen skal skylde på politikken. Eller hårsveisen for den del.

Gammel 21-11-06, 14:02   #67
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk nylig vite at dette er et FrP-fiendtlig forum. Det var nytt for meg.
Kanskje forumet burde bytte navn.

Ok. Da er jeg vel førstemann (og enestemann) som reiser meg opp og sier;
"Hei, jeg heter Maribo, og er Frp'er. Jeg er medlem av partiet, har stemt på dette partiet, stod på lista ved forrige kommunevalg, og kommer til å stå lenger opp enn nr 10 på neste lokalvalgliste. Ikke nok med det; jeg er pedagogisk leder i barnehage (som har aktiv SV'er til styrer)."

Kan jeg likevel få være her i dette ikke-Frp'iske land?

Gammel 21-11-06, 14:03   #68
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

"Hei, jeg heter Maribo, og er Frp'er. Jeg er medlem av partiet, har stemt på dette partiet, stod på lista ved forrige kommunevalg, og kommer til å stå lenger opp enn nr 10 på neste lokalvalgliste. Ikke nok med det; jeg er pedagogisk leder i barnehage (som har aktiv SV'er til styrer)."

Kan jeg likevel få være her i dette ikke-Frp'iske land?

Du får høre med Elin .

Jeg stemmer ikke FrP, men er ikke fremmed for alt de står for.

Gammel 21-11-06, 14:04   #69
Elin

Elin sin avatar

Standard

"Hei, jeg heter Maribo, og er Frp'er.

Hiiiii Maribo! (:med amerikansk AA-møte-stemme

Gammel 21-11-06, 14:21   #70
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dama er litt morsom jeg

Om hun er dum vet jeg ikke, men Skavlan intervjuet var vel kanskje ikke det aller beste.. men samtidig - hun er jo ikke SÅ vant til å være den som er i rampelyset på den måten, så kan jo godt hende hun var nervøs?

Men gubben kan nå iallefall å ordlegge seg bedre enn kona. Jeg er sjelden enig i det han sier, men han er ofte god på å diskutere..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:22   #71
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Det som er litt rart er at Frp er så store hvis det ikke er noen som stemmer på dem! (eller som tør innrømme det).
Maribo kan jo umulig være den eneste.
(nå var det ikke dette tråden handlet om, men..)

Gammel 21-11-06, 14:25   #72
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Eli framstår som en vandrende karikatur av seg selv. Det regner jeg med at jeg ville ment uavhengig av partitilhørighet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:28   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det synes jeg absolutt ikke.
Mer eller mindre alle her er i mot Fremskrittspartiet, og alle er i mot Eli, og de fleste bruker mannen hennes som grunn til at hun er tåpelig. Hadde hun het Aud Johansen fra Grorud, og ikke hatt Carl I. til mann så hadde INGEN sagt at hun burde vært beskyttet mot seg selv (som ser ut til å ha blitt favoritt-uttrykk i disse trådene om Eli H.) hverken fordi hun er stygg på håret, har driti seg ut i trafikken, eller fordi hun sier meningen sin offentlig.

Jeg syns også "hun skulle vært beskyttet mot seg selv" er en ganske merkelig ting å si. Som en spøk er det OK, men ingen kan vel alvorlig mene at Eli Hagen trenger beskyttelse mot seg selv? At hun skulle vært sperret inne et sted?

Jeg er ikke imot verken Eli eller Frp. Jeg er uenig i Frp's politikk og jeg er bekymret for den store oppslutningen de har, men jeg er ikke imot at de skal få være et parti. Jeg er definitivt ikke imot at Eli Hagen skal få si og skrive det hun mener. Hun taler jo ikke akkurat partiets sak verken i mediene eller i boken sin nå om dagene. I likhet med mange andre i tråden så syns jeg ikke det høres ut som hun er særlig smart når hun prater med pressen. Hvordan hun er utenom det - det vet jeg ikke, så det gidder jeg ikke forholde meg til. Jeg regner med at hun regnet med litt oppmerksomhet da hun skrev boken siden den visstnok er ganske kontroversiell. Jeg har ikke lest den, men siden jeg ser nyheter hver dag så har fått med meg en hel del highlights. Når man åpenlyst karakteriserer andre offentlige personer i negativt ordelag, så må man tåle at det blir masse oppmerksomhet. For Eli regner jeg med at det er en del av intensjonen med å skrive bok, og at hun har til hensikt å tjene penger på den.

Hvis Aud Johansen fra Grorud var en offentlig profilert person med rart hår og rare uttalelser så ville jeg ledd av henne også, selv om hun ikke var gift med Carl I. Hagen. Jeg ler for eksempel masse av Inga Marte Torkelsen selv om jeg har stemt på SV mange ganger, samme med Jan Petersen, Valgerd Svarstad Haugland, Aslak Sira Myhre og flere andre politikere som jeg syns sier rare ting i blant. For meg handler politikk om samfunnet og ikke om enkeltpersoner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:44   #74
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns også "hun skulle vært beskyttet mot seg selv" er en ganske merkelig ting å si. Som en spøk er det OK, men ingen kan vel alvorlig mene at Eli Hagen trenger beskyttelse mot seg selv? At hun skulle vært sperret inne et sted?

Det er ikke det som menes med uttrykket "å beskyttes fra seg selv". Det betyr at man burde "beskyttes" i den forstand at noen passer på at man ikke får si så mye dumt offentlig. Hvis enkelte får si og gjøre hva de vil er det direkte skadelig for deres eget omdømme. Man kan ha et ok inntrykk av folk, men idet de åpner kjeften ødelegger seg til de grader for seg selv. Man trenger ikke å sperres inne av den grunn, det er nok at man får "munnkurv".

Enkelte media elsker å få slike til å si og gjøre ekstra dumme ting, slik at de i neste omgang kan henge dem ut så andre kan ha det morsomt på deres bekostning. Eksempler (etter min mening) er Cowboylaila, Sven O, Aylar og svenskekongen for den saks skyld.

Har verken hørt intervju med, eller lest boka til Eli Hagen så henne skal jeg ikke uttale meg om.

Opprinnelig lagt inn av Claire

Mitt inntrykk er at hun er en ganske enkel sjel, fra Valdres (?)

Dombås.

Gammel 21-11-06, 15:06   #75
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger det samme i uttrykket "beskyttes mot seg selv" som du gjør, Lille*My.

Dombås var det ja.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:13   #76
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener dere alvorlig talt at Eli Hagen og andre skal nektes å uttale seg offentlig? Eller skal pressen overse det de sier eller sensurere det? Burde forlagene nekte å trykke boken hennes for å beskytte henne mot seg selv? Skal noen fratas ytringsfriheten fordi de sier dumme ting? Hvem skal bestemme det?

Jeg kverulerer ikke, altså. Jeg bare lurer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:31   #77
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Klippet fra vær varsom plakaten.

3.9 Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Det er vel dette som er uthevet jeg regner med at man tenker på når man sier at folk må vernes mot seg selv, det er ihvertfall det jeg tenker på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:45   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel mer at noen burde beskyttes av pressen mot pressen, siden de åpenbart ikke skjønner at alle ler AV dem og ikke MED dem. Eller kanskje de ikke bryr seg. Hva vet jeg?

Jeg bryr meg i hvert fall ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:17   #79
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Synes Eli er litt tøff, jeg, på sin måte. Ville heller hatt henne på en ministerpost enn Kristin Halvorsen, Åslaug Haga osvosv.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:22   #80
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes dama er litt morsom jeg

Om hun er dum vet jeg ikke, men Skavlan intervjuet var vel kanskje ikke det aller beste.. men samtidig - hun er jo ikke SÅ vant til å være den som er i rampelyset på den måten, så kan jo godt hende hun var nervøs?

Men gubben kan nå iallefall å ordlegge seg bedre enn kona. Jeg er sjelden enig i det han sier, men han er ofte god på å diskutere..

Jeg er helt enig med deg! Jeg synes Eli Hagen er en typisk representant av gjennomsnittskona på godt og vondt. Hun har stått litt i skyggen av mannen sin (naturlig nok) og når hun nå endelig "tør"/kan si noe høyt, så blir alt hun sier og mener vendt i den absolutt mest negative retning. Jeg har møtt henne og jeg snakket med henne flere ganger, og hun gjorde slett ikke noe dårlig inntrykk. Hun var høflig, blid, hyggelig og morsom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.