Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 00:30   #421
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Har vi sprettrumpe? *håper*

Ikke engang da jeg var 18 år og veide 50 kg hadde jeg sprettrumpe. Dessverre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:31   #422
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ikke engang da jeg var 18 år og veide 50 kg hadde jeg sprettrumpe. Dessverre.

Vi kan leke at vi har det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 25-08-08 kl 00:40.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:33   #423
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kan lese at vi har det.

Kie og Bokormen har snertne bakender. Bare så dere vet det. Nå kan jeg aldri mer dra på FP-treff

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:39   #424
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi ikke på treff? Da har vi lange, solbrune ben og fantastiske pupper også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 25-08-08, 00:42   #425
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Sjekk 363 i denne tråden. Eller var det 636? Litt må du jobbe for kunnskapen.

Jeg har da lest hele tråden.

Det hjelper jo ikke bæret med det innlegget når jeg ikke vet hva spaden hun kaller for en spade er. Men jeg slår meg til ro, og satser på at min tolkning av begrepet er den riktige.

Gammel 25-08-08, 00:43   #426
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Nå tar jeg hintet og laller. Lange solbrune pupper?

Gammel 25-08-08, 00:45   #427
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det hjelper jo ikke bæret med det innlegget når jeg ikke vet hva spaden hun kaller for en spade er. Men jeg slår meg til ro, og satser på at min tolkning av begrepet er den riktige.

Sånn å forstå. Jeg lager alltid min egen tolkning jeg, og tar det som en selvfølge at den er allmenngyldig. :sympatisk:

Gammel 25-08-08, 00:46   #428
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Sånn å forstå. Jeg lager alltid min egen tolkning jeg, og tar det som en selvfølge at den er allmenngyldig. :sympatisk:

Høres ut som en grei ordning.

Gammel 25-08-08, 01:56   #429
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva med å vise folk såpass tillit at man stoler på at de gjør det de mener er best for sitt barn.

Spoken like a true NM-er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 02:03   #430
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:52.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 02:03   #431
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whatever. *likegyldig*

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 02:05   #432
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Whatever. *likegyldig*

...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 05:48   #433
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Det er klart at de fleste mener det de gjør vel. Og det er like klart at det er temmelig tøvete å tro at ens egen løsning er "Det Eneste Rette" (TM).

Jeg tror det mange får litt fnatt av er når det blir til "enhver mor er det beste for sitt barn" og tankegangen om at man nærmest er ferdig utlært idet man føder barnet. Der er i alle fall jeg grunnleggende uenig, siden jeg mener at det er idet man får barnet at læringen begynner og at den egentlig aldri slutter. At dersom man blir for opptatt av å gå i forsvar, så er faren stor for at man stagnerer litt istedet for å få med seg en veldig utviklende prosess. Ikke nødvendigvis fordi man skal bli "best", men fordi jeg tror det er veldig givende for den det gjelder.

På den samme måten har jeg nok lett for å tenke at også de som virker totalt blottet for denne ydmykheten om at "jeg har ikke nødvendigvis 100% rett", også har stagnert uansett hvor høyt de skriker eller hvor rett de har ifølge dagens trender og kunnskap.

Så for meg handler det mer om en innstilling enn om kunnskapsnivå. Og innstillingen tror jeg er det som har størst effekt på kunnskapsnivået også. Så man får på en måte både pose og sekk ved å ha en viss porsjon ydmykhet for at man ikke nå har komplett oversikt over Alt Som Er Rett (TM). Man kan være så "flinkest i klassen" som man bare orker, men mangler man den ydmykheten gir det meg tanker om mental stagnasjon og stutthet. Og nei, jeg snakker ikke om noen på FP nå. For her oppfatter jeg at det mer handler om entusiasme og engasjement.

Gammel 25-08-08, 08:15   #434
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg innrømmer det gjerne: Jeg liker at FP kryr av flinkiser som skriver godt, har høy utdannelse, er samfunnsengasjerte, reflekterte, sosialt intelligente, selvransakende, og ja, politisk korrekte. Alt er relativt, selvsagt, men det da ikke slik at forumet f.eks. bærer preg av folk som klager over høye bensinpriser, lave straffer, for mange innvandrere, miljøavgifter, osv.

Det er vel fortsatt slik at like barn leker best..?!

Denne er jeg helt enig i. Så selv om jeg noen ganger kan føle at jeg ikke strekker til når jeg er her inne, så ville jeg ikke hatt det på noen annen måte. Jeg får noe her inne som jeg ofte føler jeg savner IRL. Jeg er en av få høyere utdannede i min vennegjeng, og jeg er nok mer engasjert i saker og ting enn mange av mine venner. Jeg savner gode diskusjoner der jeg føler at jeg får tilført noe, der jeg kan tenke; -Ah, slik har jeg ikke sett på det før, eller; -Å, det visste jeg ikke. Det høres sikkert fryktelig klysete ut, men jeg føler sjeldent at å snakke med mine venner gir meg økt kunnskap om noe, det går heller andre veien. Slik er det ikke her. Her får jeg tilført masse kunnskap, og mange innlegg får meg til å tenke. Ja, som jeg sa før, jeg føler jeg utvikler meg av å være her.

Gammel 25-08-08, 08:17   #435
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest hele tråden. :flinkis:

Jeg syns det er mange her inne som drar ned nivået og ser ikke helt hvor de er, alle PK-brukerne som Vimsen får noia av. Det er mange flinke og kunnskapsrike mennesker på FP, men jammen er det en del tullinger også. :dukker:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 08:31   #436
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lest hele tråden, og funnet ut at jeg legger meg altfor tidlig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 08:33   #437
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan leke at vi har det.

Nok en fordel med å være på nett. (Burde jeg sette tittelen min til nydelig, kanskje? )

Jeg skjønner utmerket godt hva rine mener, og jeg er enig. Det er en spesiell stemning, tone her på FP, som absolutt ikke eksisterer andre plasser, hverken i RL eller på nett. Jeg kan ikke skjønne at folk er så uenige i det? Jeg vil da anta at det er grunnen til at mange trives her?

Og denne tonen har mange fordeler, men også noen mindre flatterende sider. På den positive siden så er det utrolig mange kunnskapsrike mennesker her som villig deler, det er mange som er veldig nøyaktige, og dette spruter ut med flisespikking, definisjoner av begreper og petimeteroppførsel. Folk er generet sett rett fram. Signering er et ukjent begrep, man må bare få føye til sine egne ord selv om 90 stykker har gjort det samme før en selv. Og er det ikke det de fleste enig om at dette er flott?

Det som er drawbackene er at av og til blir fruktbare diskusjoner en laaaaang flisespikking, for folk som ønsker å diskutere innhold blir det stusselig. Diskusjonen vi hadde om AP er jo et typisk eksempel på det. Her har vi to, tre stykker som brenner etter å fortelle om innholdet i AP og så sitter det kanskje 20 stykker og vil ha konkrete definisjoner. Jeg skjønner godt at de som vil diskutere innholdet er skuffet, samtidig som jeg skjønner de som vil diskutere definisjoner (jeg var en av dem). Og dette med at folk er kunnskapsrike kan av og til slå ut som om folk er arrogoante og i en "jeg-vet-best-fuck-the-rest"-tone som i alle fall jeg kjenner lukten av på mils avstand. (Det siste punktet er faktisk veldig spennende. Jeg har kun vært en plass hvor det har vært verre og det er på mensa sine diskusjonssider. Der kunne man godt bli avfeid med en "hva vet nå du lille venn om livets realiteter", og det var den snille utgaven. Mange år siden jeg har vært der, kanskje de har sluttet nå - og flyttet inn på FP? ) For ikke å snakke om hvor forutrettet enkelte blir når det pekes på at det faktisk er emner man bare har teoretisk kunnskap om og ikke praktisk kunnskap. (Kjenner meg forresten godt igjen. På grunn av medisinering var jeg temmelig overvektig en periode, og absolutt alt jeg sa om sunn mat i denne perioden ble overhørt av absolutt alle. Det var vanvittig frustrerende å bli underkjent på denne måten, men jeg vil tro det er ganske naturlig.)

Jeg har ikke noe mot at det er slik. Jeg tror ikke det kan være anderledes. Det er samme egenskapene ved forumet som viser seg, det er bare at de vises både på rette og vranga.

Det som derimot frustrerer meg voldsomt, er denne uviljen mange har til å faktisk prøve å se miljøet til FP på avstand og innrømme at, jo, av og til er det ikke hyggelig å være her for nybegynnere. Og av og til er det en bitchet stemmning her (sorry alle menn! Kom gjerne med egene forslag til ord her, eller kan bitchet stemmning også innkludere menn?). For meg er det en personlig historie bak det, men jeg opplever det som trist, frustrerende og leit at folk ikke er villig til å innrømme feilene, eller enda verre rett og slett ikke se dem. Dette har for meg med de egenskapene jeg setter høyest hos personer, at de er autentiske og at de kjenner seg selv på godt og vondt.

Gammel 25-08-08, 08:34   #438
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan verden ville ha sett ut uten bedrevitere. :angst:

Teofeliafri sone.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 08:35   #439
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig også lagt meg alt for tidlig i går. Får ta det igjen i dag med å jobbe desto mindre. Dere er vel ikke ferdige allerede?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 08:47   #440
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men jeg håper heller ikke det utvikler seg til å bli sånn at når noen lager en tråd så blir den "tatt over" av de mest aktiverfarne her inne, som sannsynligvis kjenner hverandre godt, med fjas og fnising. At ikke alt for mange tråder blir dominert interne slenger. Jeg føler enkelte "opprørsktråder" blir litt ufaliggjort på den måten.

Denne tråden er vel litt her?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.