Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 23:01   #361
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har du?

Gammel 24-08-08, 23:01   #362
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Folk som snakker om, Electronica. Den fikk jeg ikke med meg engang.
"Alkohol" må defineres, Vimsen. Vin? Whisky? Øl? Vodka? Iskarsk? Rødsprit?

Ja de folka, de folka. Som de snakker.

Men over til alkoholen. Den må defineres, så klart.

Nå er jeg et øl-menneske jeg da, og kan godt gå nærmere inn på øl-merker om det kreves. Jeg liker også veldig godt likører av ymse slag. Men på fest er jeg som "ungdommen" og foretrekker vodka og Battery. Jeg liker både smak og effekt av visse alkoholholdige drikker, og hadde vel knapt hatt venner, for ikke å snakke om mann eller barn, om det ikke hadde vært for alkoholen.

Det er altså alkoholen som sådan som kan gjøre meg teit, ikke å snakke om den.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:03   #363
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Majsa er overhodet ingen pågående, bedrevitende momzilla.
Hun er klok, lun og dempet.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:03   #364
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Majsa er overhodet ingen pågående, bedrevitende momzilla.
Hun er klok, lun og dempet.

:smask: I like måte, darling.

Gammel 24-08-08, 23:07   #365
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men Polyanna er så tålmodig med kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Pøh!

Strålende illustrert forskjell, Adrienne.

Gammel 24-08-08, 23:09   #366
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vodka og battery.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:13   #367
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:28.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:15   #368
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er jo fint at du har en sterk ansvarsfølelse, men du skjønner vel at det kan bli oppfattet som bedrevitende å fortelle folk slike selvfølgeligheter?

Nå snakket jo Majsa om de av hennes bekjente som nettopp ikke vet disse tingene som du kaller "selvfølgeligheter". Hvorfor engasjerer du deg så veldig i hvordan hun snakker med dem hun kjenner?

(Gitt at jeg har skjønt hva hver av dere snakker om, altså. Jeg er ikke helt på høyden i dag. )

Gammel 24-08-08, 23:15   #369
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er besserwisser et skjellsord? :må justere verdensbildet IGJEN!:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:16   #370
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vodka og battery.

Ja jeg vet det er "barnslig", men det gjør heldigvis ikke noe. Det smaker ufattelig deilig, det bobler så sprudlende friskt i munnen og nedover halsen, og festformen blir fin på en, to, tre.

(gleder meg til jeg skal ut på byen igjen)

Gammel 24-08-08, 23:16   #371
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper i alle fall ikke at FP blir et sted der man toner ned kunnskapen og engasjementet man sitter inne med fordi de som ikke kan like mye om et gitt tema ikke skal føle seg dumme. FP er tross alt leksikonet mitt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:17   #372
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er besserwisser et skjellsord? :må justere verdensbildet IGJEN!:

Bedrevitere er folk som vet bedre enn meg. Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan verden ville ha sett ut uten bedrevitere. :angst:

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:21   #373
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Rine, nå du lese innleggene mine ordentlig før du svarer. Dette dreier seg om folk som blir overrasket når de får høre om dagens anbefalinger. Og når det tilfeldigvis kommer dem for øre hva som er anbefalt av eksperter, bryr de seg ikke. Dessuten blir det ikke fortalt på en belærende måte overhodet. Man snakker da av og til om sånt, og da er det vel ikke så unaturlig å nevne hvordan man selv gjør ting?

Gammel 24-08-08, 23:22   #374
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg håper i alle fall ikke at FP blir et sted der man toner ned kunnskapen og engasjementet man sitter inne med fordi de som ikke kan like mye om et gitt tema ikke skal føle seg dumme. FP er tross alt leksikonet mitt.

Det håper ikke jeg heller. Virkelig. (Jeg er jo her fordi jeg trives jeg og).

Men jeg håper heller ikke det utvikler seg til å bli sånn at når noen lager en tråd så blir den "tatt over" av de mest aktiverfarne her inne, som sannsynligvis kjenner hverandre godt, med fjas og fnising. At ikke alt for mange tråder blir dominert interne slenger. Jeg føler enkelte "opprørsktråder" blir litt ufaliggjort på den måten.

(Om noen i det hele tatt skjønner hva jeg fjaser om. Hvis ikke skylder jeg på at klokka er over 23 og jeg definitivt er i tåka enda).

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 25-08-08 kl 08:46.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:26   #375
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:29.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:27   #376
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mitt poeng: Alle vet dette med blisikring og barn.

Jeg er litt usikker på hva du mener med "dette med bilsikring og barn", men mitt inntrykk er at svært mange ikke kan så mye om dette med bilsikring og barn. Det er bare å titte inn i bilene til småbarna i barnehagen f.eks. I Podens forrige barnehage regnet jeg meg fram til at ca. 80% av de aller minste (to år og mindre) satt forovervendt. Jeg nekter å tro at så mange har gjennomført en kalkulert risikovurdering på bakgrunn av skrikende barn i baksetet.

Gammel 24-08-08, 23:28   #377
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*poff*

Sist redigert av Trois : 05-09-08 kl 11:27.
Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:28   #378
Dronningen
Pauset

Standard

Ut fra bilene som står parkert utenfor barnehagen vår, så vet ikke alle det med bilsikring nei.

Gammel 24-08-08, 23:28   #379
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg innrømmer det gjerne: Jeg liker at FP kryr av flinkiser som skriver godt, har høy utdannelse, er samfunnsengasjerte, reflekterte, sosialt intelligente, selvransakende, og ja, politisk korrekte. Alt er relativt, selvsagt, men det da ikke slik at forumet f.eks. bærer preg av folk som klager over høye bensinpriser, lave straffer, for mange innvandrere, miljøavgifter, osv.

Det er vel fortsatt slik at like barn leker best..?!

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:31   #380
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg innrømmer det gjerne: Jeg liker at FP kryr av flinkiser som skriver godt, har høy utdannelse, er samfunnsengasjerte, reflekterte, sosialt intelligente, selvransakende, og ja, politisk korrekte. Alt er relativt, selvsagt, men det da ikke slik at forumet f.eks. bærer preg av folk som klager over høye bensinpriser, lave straffer, for mange innvandrere, miljøavgifter, osv.

Det er vel fortsatt slik at like barn leker best..?!

. . . og som liker alkohol. Glem ikke det!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.