|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
*_*
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort, og det har jeg alltid vært. Synes likevel det burde opplyses bredere, bedre og hyppigere om bruk av prevensjon for unge. Er også enig med HI, at det burde vært et krav til samtale med for eksempel en psykolog i forkant.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har faktisk lempa på kravene med årene. Litt mer forståelse for andres situasjoner, og sånt noe. Dog, måten det blir brukt som prevensjon på synes jeg er forkastelig, og jeg mener at man skal ha veldig tungtveiende grunner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
flisespikker
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært for selvbestemt abort, og har alltid vært temmelig sikker på at jeg ikke ville komme til å ta abort selv. Jeg har en mer nyansert oppfatning av hvorfor og på hvilken måte jeg mener disse tingene nå enn for tyve år siden, og har tenkt mye mer rundt det problematiske ved abort, men jeg har ikke endret mening.
![]() |
#25 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeSom 16 åring så var jeg nok motstander av abort, hvis det ikke var en veldig god grunn. (voldtekt, incest og sånt)
![]() |
#26 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Abort eller ikkeEg er for sjølvbestemt abort, men er ganske sikker på at eg ikkje hadde klart å gjennomføre ein abort sjølv. Då måtte det ha vore liv om å gjere. Tidlegare forveksla eg mitt personlege standpunkt til å gjennomføre abort med det prinsippielle synet på abort, så då var eg motstandar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeDersom jeg skulle bli gravid på tross av prevensjon skal det mye til før jeg eventuelt tar abort. Jeg tror det eneste som vil gjøre at jeg tar abort er at barnet jeg venter er så sykt at det mest sannsynlig ikke overlever fødselen.
![]() |
#29 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg syns det er vanskelig å svare på om jeg er for eller imot abort.
![]() |
#31 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er helt klart for selvbestemt abort. Men jeg tror ikke jeg kunne tatt en selv. Da jeg var yngre trodde jeg nok det ikke var noe problem, om jeg skulle blir gravid (gikk alltid på prev) . Men etter jeg selv har fått barn....ja da blir holdningene litt forandret.
![]() |
#32 |
intro
|
![]() Sv: Abort eller ikke
![]() |
![]() |
#33 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært og er fremdeles for selvbestemt abort.
![]() |
![]() |
#34 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uten tvil. Men kanskje på en annen måte enn det du mener. Jeg har et mer nyansert syn på abort nå som 35-åring enn jeg hadde som prinsippfast 20-åring.
![]() |
![]() |
#35 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort, og har alltid vært det. Det eneste jeg har endret meg på, er at jeg før sa at jeg aldri komt il å ta abort. Nå er jeg vel i grunn ganske klar over at det er noe man faktisk ikke vet, før man står med bena godt plantet i situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Getting in tune
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort, har alltid vært det og kommer nok ikke til å forandre mening i overskuelig framtid. Da måtte i så fall mitt livssyn forandres dramatisk og det kan jeg ikke forestille meg at det skal gjøre foreløpig.
![]() |
#37 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg var mere sikker da jeg var yngre, på at selvbestemt abort var riktig, men ikke noe som jeg kunne gjøre. Nå tror jeg at jeg ville tatt abort hvis jeg hadde blitt gravid.
![]() |
![]() |
#38 |
Dukkar plutseleg opp ...
Hovudgrunnen til at eg skal sterilisere meg når eg er ferdig med barneproduksjon er nettopp dette. Eg vil ikkje stå i den situasjonen at abort er eit alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært for retten til selvbestemt abort, og jeg ble om mulig enda mer for det etter å ha diskutert det med mine irske venner ...
![]() |
#40 |
Fola Blakken
|
Ja, det gjorde jeg også, så det er nokså hypotetisk.
![]() |
![]() |
|
|