|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært for selvbestemt abort, så i så måte har jeg ikke forandret meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Abort eller ikke
![]() |
#43 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikke
Jeg var ganske sikker da jeg ble gravid som 16 åring at abort ikke var et alternativ for meg, men spontanaborterte en uke etter jeg var blitt 17 år.
![]() |
#44 |
© All rights reserved
|
Jeg kan bare si meg enig med nolo, noe jeg faktisk aldri hadde trodd jeg kom til å si da jeg var yngre.
Med meg er det motsatt. Jeg hadde nok ikke tatt abort som tenåring/ungdom, men i dag er situasjonen en annen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg kan ikke se for meg en situasjon der det ville vært aktuelt for meg å ta abort. Kanskje med unntak av skader helt uforenlig med liv.
![]() |
#46 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært, og er fortsatt for selvbestemt abort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært glad for at det er selvbestemt abort, men alltid sett på det som uaktuelt for meg å ta stilling til. Ikke fordi jeg er så veldig prinsippielt imot hvis det er tungtveiende grunner til det, men fordi jeg ikke er tøff nok psykisk til å ta en slik avgjørelse. Jeg har flere venninner som har tatt abort og de har jeg selvsagt støttet 110%. De tilfellene jeg har problemer med er de som tar for fjerde gang fordi prevensjonen sviktet eller de som velger abort fordi barnet har feil kjønn/downs eller annen funksjonshemming man kan leve med eller dette nevnte eksempelet med tvillinger.
![]() |
#50 |
Borte
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er og har alltid vært for selvbestemt abort.
![]() |
#52 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært for selvbestemt abort inntil 12 uke, og er sterkt imot at man skal røre ved denne retten. Hva er alternativet? Ha det sånn som i Irland og visse andre land?
![]() |
#53 |
Peppy!
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg tror ikke jeg hadde særlig mange synspunkter på abort i tenårene. To av mine beste venner fikk barn da vi var mellom 15 og 17 år. Abort var aldri et diskusjonstema, jeg var vant til at man tok imot de barna som kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Veldig enig i dette. Jeg klarer ikke se for meg at jeg skulle tatt abort, utenom dersom det ikke er forenelig med liv.
![]() |
![]() |
#56 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Hvilket liv? De har ikke begynt å leve ennå, når man ta abort er det fortsatt mange måneder til barnet er ferdig og skal ut å "leve"!
![]() |
#57 |
Textrovert
|
![]() Sv: Abort eller ikkeDen synes jeg var litt søkt, Lykken. Tenker du på den måten, så burde jo senaborter fram til fødsel være greit, i og med at barnet ikke har sett dagens lys.
![]() |
#58 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Overhodet ikke. Jeg tenkte litt ekstra etter å ha sett min egen håpefull med UL fra uke 6 til uke 12, og med egne øyne kunne se at det i løpet av de ukene utviklet seg noe som lignet et menneske. Imidlertid har min tid som ufrivillig barnløs, med 3 spontanaborter og utallige behandlinger, gjort at jeg har fått et ganske teknisk syn på de første svangerskapsukene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Abort eller ikkeHvis det er noen her som er i mot selvbestemt abort som sådan, hvordan har dere tenkt dere at en lov mot provosert abort skal fungere?
![]() |
![]() |
#60 |
ctrl+z
|
Det synes jeg er en veldig merkelig ting å si. Selv om jeg ikke er imot abort, så ser jeg jo på det som å avslutte et påbegynt liv. At barnet begynner å leve etter fødsel er jo absurd, hva kalles tilstanden i svangerskapet da? Jeg vil ikke kalle abort å drepe, men å avslutte et liv er det helt klart i mine øyne.
![]() |
|
|