Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trodde Gore-tex var vanntett jeg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 00:56   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Trodde Gore-tex var vanntett jeg

Kjøpte helt nye Viking Gore-tex sko til minstemann for en måned siden. De er halvhøye og uten foring så skulle være perfekte nå til høsten. I dag har han vært masse ute i barnehagen, og storebror kom hjem våt fra topp til tå, til tross for støvler. Lillebror virket tørr på beina, men da jeg sjekket skoene var de våte helt fremme ved tærne. Kan jeg klage, eller vil neste par også være sånn?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 00:57   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jeg

Jeg mener da at Gore-tex skal være tette i utgangspunktet? Storebror hadde i hvertfall Viking Gore-tex vinterstøvler i fjor, og vi hadde aldri noe tull med dem, sånn med å bli våt på beina og slikt.

Gammel 28-08-08, 01:13   #3
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg har hatt Superfit vintersko til eldstemann, og de var helt vanntette. Dyre var skoene også. Tror jeg tar en telefon og ber om å få bytte de.

Gammel 28-08-08, 02:00   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De i butikken pleier å spørre om du har impregnert dem-for det er viktig at man gjør, da holder de seg vanntette lenger. Visstnok.
Det kan hende de tilbyr deg et nytt par i samme merke, men du bare klager igjen om de også ikke er vanntette. Og etter 2 par som ikke er vanntette hadde jeg bedt om å få prøve et annet merke, eller pengene tilbake (tilgodelapp).
Klag i vei :smil: !

Gammel 28-08-08, 02:06   #5
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

De i butikken pleier å spørre om du har impregnert dem-for det er viktig at man gjør, da holder de seg vanntette lenger. Visstnok.
Det kan hende de tilbyr deg et nytt par i samme merke, men du bare klager igjen om de også ikke er vanntette. Og etter 2 par som ikke er vanntette hadde jeg bedt om å få prøve et annet merke, eller pengene tilbake (tilgodelapp).
Klag i vei :smil: !

Jeg har ikke impregnert de, trodde ikke det var nødvendig da de er helt nye. Er det noe jeg burde gjort altså?

Gammel 28-08-08, 02:13   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, goretexsko skal impregneres, også når de er nye, og en gang i blant etterhvert, litt avhengig av været de blir utsatt for. Jo mer vann, jo oftere impr.
Men jeg pleier å ha som prinsipp, at jeg ikke skal bruke så mye impr. spray at jeg er halvveis til et par nye sko For impr.spray er ikke billig...
Jeg hadde holdt tett om at jeg ikke hadde impr. de når jeg klagde i butikken...
Evt kan du jo prøve å impregnere de nå, og sjekke en gang til (helst ikke vent for lenge, for da har du en bedre "sak når du klager hvis skoa er tydelig ubrukte og ikke vanntette..)

Gammel 28-08-08, 07:53   #7
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjekk først om det rett og slett dreier seg om svette.

Gammel 28-08-08, 08:16   #8
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Sjekk først om det rett og slett dreier seg om svette.

Jeg tenkte på det, men sokkene var tørre (skoene er litt for store). Og det var for mye vått til at det kunne være svette - han har ihvertfall aldri svettet så mye på beina før.

Gammel 28-08-08, 08:42   #9
Left
Passiv

Standard

Du må impregnere før du begynner å bruke dem, men det skal de opplyse om i butikken. Har de ikke gjort det, så er det ikke så lett å vite det.
Skyll vekk all skitt, tørk og spray på impregnering.
Vi har kjøpt akkurat de samme skoene til lillebror tror jeg - halvhøye med borrelås?

Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:53   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg ville ha hørt om du kunne få et par nye uansett.
Og så impregnere de. Jeg har hatt Viking GoreTex til Hannah i 2 år, og de har fungert utrolig bra. Men jeg har impregnert da. Men husker ikke om jeg gjorde det før de ble tatt i bruk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:56   #11
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Du må impregnere før du begynner å bruke dem, men det skal de opplyse om i butikken. Har de ikke gjort det, så er det ikke så lett å vite det.
Skyll vekk all skitt, tørk og spray på impregnering.
Vi har kjøpt akkurat de samme skoene til lillebror tror jeg - halvhøye med borrelås?

Jeg husker faktisk ikke. Mener hun sa noe om å impregnere de regelmessig, men ikke før de ble tatt i bruk.

Gammel 28-08-08, 08:57   #12
Marge

Marge sin avatar

Standard

Ja de er halvhøye med borrelås, grå. Har impregnert de no, så får jeg se hvordan de holder i dag.

Gammel 28-08-08, 08:59   #13
Left
Passiv

Standard

Ja fungere kan de jo jammen gjøre også. Min studentkasse har ikke rom for veldig mange skokjøp på 600,- i året. Han vokser jo også, så må helt sikkert ha flere par. Hvis de ikke er vanntette, kan jeg jo like gjerne kjøpe vanlige billigere sko

Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:06   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

impregnering gjør og og at det er lettere å holde det reint. Og skitne gortex sko slipper igjennom vann lettere enn rene.

Håper de enten blir vanntette, eller at du får nye!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:36   #15
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

impregnering gjør og og at det er lettere å holde det reint. Og skitne gortex sko slipper igjennom vann lettere enn rene.

Det er derfor jeg skyr Gore-Tex fjellstøvler som pesten og bruker gode gammeldagse lærstøvler når jobben krever feltarbeid. Så at de brukes som barnehagestøvler betyr enten at det selges mye overprisa fottøy rundt omkring, eller at de har blitt mye bedre siden sist jeg prøvde materialet.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:45   #16
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det er derfor jeg skyr Gore-Tex fjellstøvler som pesten og bruker gode gammeldagse lærstøvler når jobben krever feltarbeid. Så at de brukes som barnehagestøvler betyr enten at det selges mye overprisa fottøy rundt omkring, eller at de har blitt mye bedre siden sist jeg prøvde materialet.

Jeg hadde ihvertfall Gore-Tex vintersko til eldstemann i fjor, og de slapp ikke igjennom en dråpe vann, til tross for en hel vinter med skikkelig regn- og slapsevær. Min fjellsko og tursko har heller aldri lekket vann.

Gammel 28-08-08, 09:47   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må man impregnere nye sko? Det har ingen i butikken sagt til meg, og de har vært vanntette. Det ene paret som ikke var det, gikk jeg tilbake med.

Gammel 28-08-08, 09:50   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk beskjed om å impregnere storebrors høstsko før vi tok dem i bruk. Impregneringssprayen gikk tom midt i andre skoen. Neste dag var han våt kun på den ene foten. Etter at jeg impregnerte den også har de holdt tett. Og det bør de gjøre hele sesongen ellers skal de få se på streng mamma i skobutikken .

Storebrors superfit har aldri blitt våte gjennom. Og de kan jeg ikke huske at vi noensinne har impregnert?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:51   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje impregnert dem etter eget innskudd. Men jeg har aldri fått beskjed om å gjøre det, det er jeg ganske sikker på.

Gammel 28-08-08, 09:57   #20
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg fikk beskjed om å impregnere storebrors høstsko før vi tok dem i bruk. Impregneringssprayen gikk tom midt i andre skoen. Neste dag var han våt kun på den ene foten. Etter at jeg impregnerte den også har de holdt tett. Og det bør de gjøre hele sesongen ellers skal de få se på streng mamma i skobutikken .

Storebrors superfit har aldri blitt våte gjennom. Og de kan jeg ikke huske at vi noensinne har impregnert?

Superfit vi også hadde i fjor og de ble aldri våte og vi impregnerte de heller aldri.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.