|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trodde Gore-tex var vanntett jegKjøpte helt nye Viking Gore-tex sko til minstemann for en måned siden. De er halvhøye og uten foring så skulle være perfekte nå til høsten. I dag har han vært masse ute i barnehagen, og storebror kom hjem våt fra topp til tå, til tross for støvler. Lillebror virket tørr på beina, men da jeg sjekket skoene var de våte helt fremme ved tærne. Kan jeg klage, eller vil neste par også være sånn? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegJeg mener da at Gore-tex skal være tette i utgangspunktet? Storebror hadde i hvertfall Viking Gore-tex vinterstøvler i fjor, og vi hadde aldri noe tull med dem, sånn med å bli våt på beina og slikt.
|
|
|
#3 |
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegJa, jeg har hatt Superfit vintersko til eldstemann, og de var helt vanntette. Dyre var skoene også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegDe i butikken pleier å spørre om du har impregnert dem-for det er viktig at man gjør, da holder de seg vanntette lenger. Visstnok.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jeg
Jeg har ikke impregnert de, trodde ikke det var nødvendig da de er helt nye. Er det noe jeg burde gjort altså? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegJa, goretexsko skal impregneres, også når de er nye, og en gang i blant etterhvert, litt avhengig av været de blir utsatt for. Jo mer vann, jo oftere impr.
|
|
|
#8 |
|
Jeg tenkte på det, men sokkene var tørre (skoene er litt for store). Og det var for mye vått til at det kunne være svette - han har ihvertfall aldri svettet så mye på beina før. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegDu må impregnere før du begynner å bruke dem, men det skal de opplyse om i butikken. Har de ikke gjort det, så er det ikke så lett å vite det. |
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegHm, jeg ville ha hørt om du kunne få et par nye uansett.
|
|
|
#11 |
|
Jeg husker faktisk ikke. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegJa de er halvhøye med borrelås, grå. Har impregnert de no, så får jeg se hvordan de holder i dag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegJa fungere kan de jo jammen gjøre også. Min studentkasse har ikke rom for veldig mange skokjøp på 600,- i året. Han vokser jo også, så må helt sikkert ha flere par. Hvis de ikke er vanntette, kan jeg jo like gjerne kjøpe vanlige billigere sko |
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegimpregnering gjør og og at det er lettere å holde det reint. Og skitne gortex sko slipper igjennom vann lettere enn rene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er derfor jeg skyr Gore-Tex fjellstøvler som pesten og bruker gode gammeldagse lærstøvler når jobben krever feltarbeid. Så at de brukes som barnehagestøvler betyr enten at det selges mye overprisa fottøy rundt omkring, eller at de har blitt mye bedre siden sist jeg prøvde materialet.
|
|
|
|
#16 |
|
Jeg hadde ihvertfall Gore-Tex vintersko til eldstemann i fjor, og de slapp ikke igjennom en dråpe vann, til tross for en hel vinter med skikkelig regn- og slapsevær. Min fjellsko og tursko har heller aldri lekket vann. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegMå man impregnere nye sko?
|
|
|
#18 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegJeg fikk beskjed om å impregnere storebrors høstsko før vi tok dem i bruk. Impregneringssprayen gikk tom midt i andre skoen. Neste dag var han våt kun på den ene foten. Etter at jeg impregnerte den også har de holdt tett. Og det bør de gjøre hele sesongen ellers skal de få se på streng mamma i skobutikken |
|
|
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jegHm. Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje impregnert dem etter eget innskudd. Men jeg har aldri fått beskjed om å gjøre det, det er jeg ganske sikker på.
|
|
|
#20 |
|
Superfit vi også hadde i fjor og de ble aldri våte og vi impregnerte de heller aldri. |
|
|
|
![]() |
|
|