Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du FrP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet
Nei, absolutt ikke! 155 86,59%
Ja, selvfølgelig! 24 13,41%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 09:01   #161
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Tinetoff: Jeg er hjertens enig med deg på sak der. Det samme med politressurser: Lengre sjenketider = mer arbeid for politiet, sier jo politiet selv. Og så den "det nytter ikke hva vi gjør med miljø i Norge lell, for vi er jo så små så la oss bare få gratis bensin og kjøre og kjøre!" Nuvel.

Uansett så tror jeg det finnes et tredje alternativ her, og det er de som ser at det er mye uheldig i politikken, men er så drittlei handlingslammelse at de stemmer FrP i ren desperasjon, for at i hvert fall NOE skal "bli gjort". Litt mer kunnskapsløse enn snittet er nok denne gruppen av velgere også, siden man ikke trenger å være kjempesmart for å se at det som FrP bare skal "fikse" faktisk ikke bare er å beslutte og bevilge til (helse som eksempel).

Gammel 22-11-06, 09:06   #162
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg stemmer ikke FRP nei, men jeg synes det begynner å bli litt patetisk med all denne FRP-hetsen. Stemmer du FRP er du ressurssvak hjemmemor som er narkoman og sosialklient med 30 i IQ. Jadda ...

Stemmer Frp, er medlem og hvis du bor i min kommune kan du stemme meg inn i kommunestyret (via Frp).
- er ikke ressurssvak
- er pedagogisk leder
- rimelig høy IQ
- ikke narkis.....

oi, kanskje jeg må slutte å stemme Frp

Alle SV'ere er forresten også lærere uten egen mening

Gammel 22-11-06, 09:09   #163
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Uansett så tror jeg det finnes et tredje alternativ her, og det er de som ser at det er mye uheldig i politikken, men er så drittlei handlingslammelse at de stemmer FrP i ren desperasjon, for at i hvert fall NOE skal "bli gjort". Litt mer kunnskapsløse enn snittet er nok denne gruppen av velgere også, siden man ikke trenger å være kjempesmart for å se at det som FrP bare skal "fikse" faktisk ikke bare er å beslutte og bevilge til (helse som eksempel).

De som stemmer FrP for at "i hvert fall NOE skal bli gjort" er mennesker som er påvirket av tabloider og debattprogrammer på tv der det skapes et intnrykk av at ingenting skjer og at regjeringen, enten den er blå eller rød/grønn, er handlingslammet og tabber seg ut gang på gang. I stedet for å forsøke å sette seg inn i hva som egentlig skjer, og hvordan det egentlig virker. Det er alltid feilene og manglene som blir trukket frem i media, ikke hva som faktisk BLIR gjort.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:11   #164
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Stemmer Frp, er medlem og hvis du bor i min kommune kan du stemme meg inn i kommunestyret (via Frp).
- er ikke ressurssvak
- er pedagogisk leder
- rimelig høy IQ
- ikke narkis.....

Men du har tross alt en ølflaske i avataren din. :fordomsfull:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:11   #165
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke meg, da.
Men det er klart jeg har fordommer jeg også. Du skulle ha sett ansiktet mitt da jeg traff en lærer som var aktiv i Høyre. Jeg ble litt overrasket, ja.

Gammel 22-11-06, 09:19   #166
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har med egne ører hørt Chim Kjølner i et intervju si rett ut noe sånt som: "Hvorfor bruke så mye penger på taperne som det likevel er ikke håp for? Det er bedre å bruke penger på å støtte de ressurssterke, slik at de får komme seg fram og virkelig skape noe fruktbart."

Det sa i grunn utrolig mye for meg om menneskesynet til Frp, og er så fundamentalt motsatt av det jeg mener. De ressurssterke greier seg alltids selv, så for meg er det en selvfølge at man bør bruke penger på å hjelpe de svake som virkelig trenger det. Hvis det å la de svake seile i sin egen sjø, for kun å dyrke de sterke, fremadstormende, er eneste måten å få landet til å gå framover på, så får det heller stagnere. Et slikt samfunn vil jeg ikke være en del av.

Det absurde er at utrolig mange (nei, ikke alle) av de som stemmer FrP er de som vil lide mest under deres politikk. De stemmer FrP kun fordi de vil ha billigere bensin og sprit, og er mot innvandring.

Sist redigert av My : 22-11-06 kl 09:25.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:23   #167
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men du har tross alt en ølflaske i avataren din. :fordomsfull:

Det er øl av merket Maribo.
Har ikke drukket det siden 1999, så jeg er tørrlagt nå

Gammel 22-11-06, 09:23   #168
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

De som stemmer FrP for at "i hvert fall NOE skal bli gjort" er mennesker som er påvirket av tabloider og debattprogrammer på tv der det skapes et intnrykk av at ingenting skjer og at regjeringen, enten den er blå eller rød/grønn, er handlingslammet og tabber seg ut gang på gang. I stedet for å forsøke å sette seg inn i hva som egentlig skjer, og hvordan det egentlig virker. Det er alltid feilene og manglene som blir trukket frem i media, ikke hva som faktisk BLIR gjort.

DET tror jeg er helt sant. Vi har en medieverden som støtter opp under enkle løsninger og enkle svar. I tillegg til at FrP er Norges desidert proffeste parti når det gjelder mediehåndtering.

Jeg kjenner en som er programleder for et riksdekkende debattprogram, og han sier at han er irritert selv over at det blir FrP som ofte kommer med i programmene. Men de er rett og slett så proffe at de av praktiske grunner kommer med: På morgenen så er informasjonsansvarlig i FrP 100% oppdatert på dagens viktigste nyhetssaker, og hvilke som kan komme opp til debatt. Han har en liste over mulige debattanter klar når kanalene ringer, og har ALLTID en tilgjengelig ressurs. De andre partiene blir like overrasket og svimete og forvirret hver gang det ringes, og syns også de liksom gjør kanalen en "tjeneste" ved å kunne stille opp.

Gammel 22-11-06, 09:29   #169
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

SÅ laaaangt der i fra

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:36   #170
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Nå skal vi kanskje ikke "frykte" FrP så mye da, iallefall ikke lokalpolitikerne. Jeg kjenner noen som sitter i et kommunestyre for et annet parti. I dette kommunestyret er det også en eller to fra FrP. De var nyinnvalgt ved forrige valg, og ikke direkte opplyste. Det skjønte de andre i kommunestyret ganske raskt, og de som var sluest prater de to Frp'erne trill rundt og får dem ganske glatt over på sin side. Nyttige idioter er kanskje en passende beskrivelse.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:53   #171
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fryker ikke Frp - Jeg frykter mennesketsynet de representerer.....

Gammel 22-11-06, 10:02   #172
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får vondt i magen av FrP sitt menneskesyn. De står for omtrent alt jeg anser som riv ruskende galt her i verden.

Jeg innrømmer også glatt at jeg blir aggressiv og tildels også ser ned på mennesker som står frem som FrP-velgere.
Ikke særlig modent selvsagt, men jeg blir skremt av at så mange går på tegneserie-politikken til Hagen. :grøss:

Gammel 22-11-06, 10:05   #173
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg fryker ikke Frp - Jeg frykter mennesketsynet de representerer.....

Det er jeg enig med deg i. Slik jeg har oppfattet det så ligger holdningen litt på: Har du havna utafor så får du komme deg opp sjæl....

Legg ned distriktene som ikke er lønnsomme!

Nei til kultur som ikke klarer seg selv.

Ja, til privat rikdom og mindre offentlige tilbud!

Nei til solidaritet !

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:07   #174
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Jeg stemmer aldri på brunstripe-lightpartiet. "La de komme til makta, få vise hva de kan. Blir kjekt med litt skikkelig opprydning blant de udugelige politikerne." Hmm... Gufs fra 20-tallet eller?

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:13   #175
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Jeg er ikke kioskeiere eller trailersjåfører.

Og jeg stemmer Frp!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:17   #176
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dere som mener at det ikke gjør noen forskjell hvilket parti som sitter i regjering.

Hvis min familie hadde vært fattig så hadde det gjort en kjempeforskjell at regjeringen satte ned satsene for egenandel på fysioterapi, legemidler og taket på egenandeler for kronikere fra 1.1.06. Heldigvis merket vi lite til at den forrige regjeringen økte satsene, siden vår økonomi er romslig. Men for dem som ikke har så mange penger, ofte de som har kroniske plager, så er dette et økonomisk løft. Helsetjenester bør være for alle, også de som ikke har mange penger.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:19   #177
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Allerhelst skulle jeg sett at alle stemte som meg. DE er smarte de! :båssetter:

Venstre.

*følte akutt for å oppklare etter å ha blitt beskyldt for å stemme AP pga rosen i avataren min*

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:25   #178
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvilken statistikk? Avstemningen var da ikke om man stemmer rødt eller blått?

Jeg prøvde med kneggingen å vise at jeg var ironisk i forhold til statistikk-kommentaren. Tydeligvis litt mislykka.

Gammel 22-11-06, 10:25   #179
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det absurde er at utrolig mange (nei, ikke alle) av de som stemmer FrP er de som vil lide mest under deres politikk. De stemmer FrP kun fordi de vil ha billigere bensin og sprit, og er mot innvandring.

Denne kan jeg ikke annet en signere og få fram. For den synes jeg er viktig.

Gammel 22-11-06, 10:29   #180
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.