|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: et spø til dere erfarene foreldreprotall damer
Det blir jo ikke helt det samme...
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamer
Jeg kjenner mange her inne som har ganske stor grad av dysleksi, de skriver tilnærmet feilfritt fordi de har giddet å jobbe med grammatikken sin. Men man ser uansett ganske stor forskjell på dysleksi og slurv altså.
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
???? Vet du mye om dysleksi? Jeg er omringet av dyslektikere hver dag på jobb. Og jo- mange av dem sliter med å lære forskjellen på store og små bokstaver. Om denne brukeren slurver, eller virkelig er strekt angrepet av dysleksi? Tja, det er det vel egentlig ingen av oss som kan vite noe om. Altså bør man holde rødprikkene for seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jeg håper du ikke mener at de dyslektikerne som ikke skriver tilnærmet feilfritt derfor ikke gadd?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Nei. Men man kan anstrenge seg litt i forhold til antall punktum, spørsmålstegn, tankestreker og det å bruke stor bokstav først i setningene. Det er jeg overbevist om at man klarer å få til, selv med dysleksi. |
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Jeg vet det: tulla bare litt: kjeder meg litt i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
frakoblet
|
Hvorfor kaller du det mobbing? Med mindre kommentaren er stygg er det så langt fra mobbing, det er snarere en slags mini-PM. Prikker er prikker. Ikke mer enn det. Prikkesystemet er en funksjon man kan skru av, man kan altså velge å ikke se prikkene med kommentarer.
In vino veritas Sist redigert av safran : 02-09-08 kl 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Halloen!
Mobbing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerDysleksi eller ikke: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
frakoblet
|
Okei, det er kanskje noen som sliter med det. Men dyslektikere kan også jobbe med problemene sine, og mange vil få det til. Jeg kjenner flere dyslektikere, mange av dem har jobbet hardt for å komme dit de er med skriftspråket sitt. Og mammsen31 har både forkortelser og prikker her og der som forsterker inntrykket om at dette er slurv.
Poenget mitt er at prikkesystemet her inne blir brukt litt hardere enn på kosemoseforum. Tåler man det ikke, er det bare å skru av ryktesystemet. Fullstendig unødveldig å hyle opp om mobbing, ikke la det gå inflasjon i det! En rød prikk er ikke pr. def. mobbing, det kommer an på kommentaren som følger med.
![]() |
#13 |
superbruker
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerJeg som faktisk har et problem med å skrive, setter stor pris på at andre brukere skriver riktig. Jeg har ikke dysleksi men har noen skrivevansker og oppmerksomhetsvansker. Å lese innlegg som HI gidder jeg ikke. Jeg gidder heller ikke være på forum hvor folk skriver på den måten. Det krever alt for mye å prøve å tyde det som står der. Jeg har heller aldri fått noen komentarer på hvordan jeg skriver. Jeg kan glemme hele ord, ofte flere ord i samme setning. Skrivefeil har jeg også en del men det er veldig greit å bruke ting som stavekontrollen. Det er en stor hjelp. Etter min erfaring er det ikke de som har et problem med lese og skrivevansker som skriver dårligst. De er heller opptatt av at det skal være så korrekt som mulig. Da er det mye lettere å lese.
![]() |
#14 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerDet er forskjell på å være slurvete og ha skrivevansker. Jeg er elendig i grammatikk, men jeg prøver nå å skrive så korrekt jeg kan.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
Det går også an å være litt fintfølende og gjøre vedkommende oppmerksom på det uten at hun skal føle seg upopulær.
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Nå kan jo verken du eller jeg vite om det var konstruktiv kritikk eller ei med de røde prikkene. Er den konstruktiv, så er det helt fair.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Det er jo ikke alle som har et like avslappet forhold til det å motta røde prikker? Og hva var det som kom opp når HI holdt musepekeren over ryktefeltet? Det stod i alle fall ikke "lucky you, du har mottatt konstruktiv kritikk". Jeg skjønner godt at det føles ubehagelig, spesielt for en nykommer.
![]() |
#18 |
Passiv
|
Er du seriøs nå Kirsebær? En ting er nå at man er opptatt av det, men å rødprikke er nå noe helt annet... Nei, jeg kommer visst ikke til å forstå meg på slikt... |
![]() |
![]() |
|
|