Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 08:51   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamer

Jeg synes ærlig talt det er en dårlig velkomst å gi. Betyr det at dyslektikere får værsågod og finne seg et annet sted å være? Eller er det greit å rødprikke slurving helt til det kommer for en dag at dette ikke bare var slurv likevel?

Jeg sier ikke at HI har dysleksi, men man vet jo ikke. Kanskje bli litt kjent med vedkommende først og så på en vennlig måte påpeke skrivefeil?

Gammel 02-09-08, 08:56   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg synes ærlig talt det er en dårlig velkomst å gi. Betyr det at dyslektikere får værsågod og finne seg et annet sted å være? Eller er det greit å rødprikke slurving helt til det kommer for en dag at dette ikke bare var slurv likevel?

Jeg sier ikke at HI har dysleksi, men man vet jo ikke. Kanskje bli litt kjent med vedkommende først og så på en vennlig måte påpeke skrivefeil?

Jepp, var det jeg mente!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 01:44   #3
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp, var det jeg mente!

Ja , denne her måtte jeg jo svare på da .
Har slitt med rettskrivning siden langt tilbake , så langt jeg kan huske p.g.a DYSLEKSI ...
Klart man kan sikkert fokusere og konsentrere seg , slå opp i ordbøker og slikt , men da tror jeg man fort blir sittende en god stund .
Selv har jeg små barn så vant med å skal ha unna ting raskt .
Tiden en bruker på de søte små er jo viktigere en tiden en bruker på å konsentrere seg om at det en skriver her er så korekt som bare mulig .

Uansett så lurte jeg i allefall bare på om det var noen system her for poeng.

Om jeg får grønne eller røde prikker ..vel vel forumet om det egentlig , er vel viktigere ting å bry seg i en det .

Hadde jo hvert korslig å blitt kjent med folk her uavhengig av prikker eller ikke .

Men nå skal jeg finne senga her ..

Ha en riktig god natt jenter

Gammel 04-09-08, 07:12   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammsen31, her.

Ja , denne her måtte jeg jo svare på da .
Har slitt med rettskrivning siden langt tilbake , så langt jeg kan huske p.g.a DYSLEKSI ...
Klart man kan sikkert fokusere og konsentrere seg , slå opp i ordbøker og slikt , men da tror jeg man fort blir sittende en god stund .
Selv har jeg små barn så vant med å skal ha unna ting raskt .
Tiden en bruker på de søte små er jo viktigere en tiden en bruker på å konsentrere seg om at det en skriver her er så korekt som bare mulig .

Uansett så lurte jeg i allefall bare på om det var noen system her for poeng.

Om jeg får grønne eller røde prikker ..vel vel forumet om det egentlig , er vel viktigere ting å bry seg i en det .

Hadde jo hvert korslig å blitt kjent med folk her uavhengig av prikker eller ikke .

Men nå skal jeg finne senga her ..

Ha en riktig god natt jenter

Ja, man skulle iallfall tro at det fins andre ting som er viktigere.
Men kjekt at du fremdeles er her- håper du vil trives da !

Gammel 02-09-08, 18:09   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Enig. Rødprikke for skrivefeil er nesten å mobbe litt syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 18:40   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Forresten, visst jeg skulle fått en rød en for hver gang jeg skrev feil, så hadde jeg vel blitt den første utestengte fra dette forum.

Håper du blir mammsen31. Du har jo fått laget litt fjas og røre. Ikke verst til så fersk å være.

Gammel 02-09-08, 18:49   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Forresten, visst jeg skulle fått en rød en for hver gang jeg skrev feil, så hadde jeg vel blitt den første utestengte fra dette forum.

Håper du blir mammsen31. Du har jo fått laget litt fjas og røre. Ikke verst til så fersk å være.

Ikke sikkert intensjonen hennes var å lage fjas og røre? Savner også hovedpersonen i denne tråden. Kunne vært interssant å høre hvordan hun opplever det.

Gammel 02-09-08, 18:50   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ikke sikkert intensjonen hennes var å lage fjas og røre? Savner også hovedpersonen i denne tråden. Kunne vært interssant å høre hvordan hun opplever det.

Tror nok heller ikke hun forventet 200 svar på en dag på denne tråden.

Gammel 02-09-08, 19:13   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Tror nok heller ikke hun forventet 200 svar på en dag på denne tråden.

Det er bare 193.

Gammel 02-09-08, 19:14   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det er bare 193.

193! Og nå 194.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:51   #11
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Enig. Rødprikke for skrivefeil er nesten å mobbe litt syntes jeg.

Kanskje ikke bare nesten engang?

Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:43   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

???? Vet du mye om dysleksi? Jeg er omringet av dyslektikere hver dag på jobb. Og jo- mange av dem sliter med å lære forskjellen på store og små bokstaver.

Jeg har tenkt litt mer på denne. Det å ha dysleksi utelukker ikke at man ikke kjenner teorien om stor bokstav etter punktum, gjør det vel? Greit nok at man ikke klarer å stokke bostaver og tegn når man skriver og leser, og at man har problemer med å skille store og små når man skriver for hånd. Men på et tastatur så skriver man med små bokstaver helt til man bruker shift for å få stor bokstav. Dermed burde også dyslektikere kunne klare å bruke stor bokstav etter punktum når de skriver på en PC.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Kanskje ikke bare nesten engang?

Glem nå ikke at vi ikke vet om prikken kom for skrivefeil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.