Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det "rareste" du har spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 11:58   #61
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg har et forhold til moralen rundt mat man skal spise, dvs at jeg egentlig ikke liker tanken på å spise dyr.
Dyr som muligens er avlivet på bestialske måter, eller som har hatt et dårlig liv, vil jeg aldri i verden finne på å spise. I tillegg har jeg heller ikke noe ønske om å utvide reportoaret mitt av dyr som jeg faktisk spiser, jeg har på grunn av dette bla takket nei til bjørnekjøtt. Men jeg har ikke like store avesjoner mot å spise byttedyr som jeg har mot å spise rovdyr, jeg ville derfor takket ja til feks hjort, selv om dette er noe jeg ikke har smakt før.

Ja, jeg er merkelig. Men å feks skulle gå på et marked i østen ville jeg blitt kvalm og dårlig av. Jeg ble dårlig og hadde mareritt en gang en bekjent av meg satt og fortalte om en gang han hadde vært på reise hvor han hadde spist apehjerne som bare var kappet av hodet på apen der og da. Jeg har fortsatt store problemer med å glemme denne siden ved han, og jeg ser ned på ham som umoralsk og dum.

Derfor er det rareste jeg har spist; uerhoder.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 12:00   #62
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Jeg har drukket dromedarmelk.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 12:02   #63
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Kanin, det er jo veldig godt! Ikke så "rart" og uvanlig, men tanten vår sa at vi spiste kyllinggryte. Vi gaflet innpå, og da vi var ferdige, fortalte hun at det var kanin.

Ene tanten og onkelen min, har kaniner som de forer opp og slakter. Det er blitt gjort på gården siden krigen, og er noe som de har fortsatt med.

Kusinene mine som er oppvokst med kaniner som blir slaktet, er jo helt vant med det. Hun ene var bare fem år, da hun lurte på om de skulle spise katten, siden det var kjøtt på han også.

Gammel 22-11-06, 12:10   #64
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har spist krokodille og kenguru. Det var veldig godt.

Ellers har jeg spist mye rare kombinasjoner av normal mat.
For noen år siden hadde jeg dilla på nesten ferdig stekt pizza orginale med rømme, sprøstekt løk og ketchup. Og pizzaen skulle gjerne være litt kald i midten.

Kan ikke tenkte meg det nå, men da var det godt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:42   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Ja, jeg er merkelig. Men å feks skulle gå på et marked i østen ville jeg blitt kvalm og dårlig av. Jeg ble dårlig og hadde mareritt en gang en bekjent av meg satt og fortalte om en gang han hadde vært på reise hvor han hadde spist apehjerne som bare var kappet av hodet på apen der og da. Jeg har fortsatt store problemer med å glemme denne siden ved han, og jeg ser ned på ham som umoralsk og dum.

Derfor er det rareste jeg har spist; uerhoder.

Herreugd noe så grusomt! Hadde noen tilbudt med noe slikt hadde jeg slått dem ned, tror jeg. Hadde noen av mine venner eller familie gjort dette, hadde jeg også slitt med å glemme det. Man tar da avstand fra slikt?

Gammel 22-11-06, 15:36   #66
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah - nå kom jeg på noe rart, som folk måper av når de hører det:

Kald risengrynsgrøt med sukker på brødskiva - det er nam, det!

Gammel 22-11-06, 18:03   #67
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tarmetaco Det høres ille ut, men det var ganske godt synes jeg...(må kanskje takke salsaen for det) Smakt også kjevetaco og det var jo utrolig godt og mørt kjøtt der. Øyetaco takket jeg nei til.

Og etter 2,5 mnd i Guinea-Bissau har jeg smakt masse jeg ikke vet hva er for noe...Med peanutsaus på alt føltes det ut som...(Jeg liker ikke peanutter og de brukte det til og med som fyll i kake! - Bløtekake med peanutsmør er ikke godt)

Gammel 22-11-06, 18:09   #68
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Kusinene mine som er oppvokst med kaniner som blir slaktet, er jo helt vant med det. Hun ene var bare fem år, da hun lurte på om de skulle spise katten, siden det var kjøtt på han også.

Skal ikke kuppe tråden, men må bare fortelle om niesa mi - som også er oppvokst med at dyr slaktes og spises.

De bor på småbruk og hadde en gris som het Lise. Plutselig en dag var Lise borte og Elisabeth fikk beskjed om at nå var Lise slaktet og blitt mat til dem. En dag hadde de koteletter og Elisabeth spurte: Mamma, er dette Lise (Elisabeth er 4 år her) - Søstra mi må jo bekrefte at dette er LIse og forventet at det ikke ble mer middag på fireåringen, men Elisabeth svarte: "Hu smakt godt"!....

Gammel 22-11-06, 18:12   #69
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hønsehjernesuppe er det rareste jeg har spist :spy:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:06   #70
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har spist gaselle, det var ganske godt.
Har også spist en del råe fisker som jeg ikke vet hva heter, rett etter de var fisket, med en saus på - også ganske godt.
Også har jeg drukket (lest smakt på) reinsdyrsblod.

Dødmannpåboks men det er godt dersom man steker det og har på ketshup

Gammel 22-11-06, 19:19   #71
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Er nok rimelig kjedelig sånn sett jeg gitt.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:26   #72
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde bodd fire måneder i Sør Afrika før jeg oppdaget at omtrent all kjøttdeig der nede er laget av struts. Jeg har sikkert spist en hel struts tilsammen . Smakte som vanlig kjøttdeig.

Selvplukket oyster (østers?) og uerhode har jeg smakt og ikke likt. Tørket krokodillekjøtt er helt ok.

Også elsker jeg sprøstekte torsketunger - og det synes noen er å regne som "rar mat".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:38   #73
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Slimål. På leirskole i 6.klasse. Alle "måtte" smake.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:52   #74
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kom på ett par ting til:
-maur de er syrlige, ellers smaker de lite...
-rå kamskjell salt og lite smak...

Gammel 22-11-06, 20:31   #75
Boo
Fullverdig medlem

Boo sin avatar

Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Torsketunger og struts er vel det snåleste jeg har fått i meg.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:42   #76
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg er ganske kresen og det er nok mye jeg aldri ville smakt på. Har smakt krokodillekjøtt en gang, smakte litt rart synes jeg.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:32   #77
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, d må vel være bever og hai (og Smalahåve! ,for vestlendinger er det vel ikke så "rart", da ....)

Gammel 22-11-06, 23:38   #78
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det må være struts og innmaten av får (eller var det geit?). Det første spiste jeg i Bergen og det andre er påskefestmat jeg fikk av en snill familie i Hellas.

Gammel 23-11-06, 11:35   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Gjærede bønner med rått egg, i Japan. Det var ikke særlig godt.

Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:51   #80
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Herreugd noe så grusomt! Hadde noen tilbudt med noe slikt hadde jeg slått dem ned, tror jeg. Hadde noen av mine venner eller familie gjort dette, hadde jeg også slitt med å glemme det. Man tar da avstand fra slikt?

Med kjennskap til denne fyren så er det mye mulig at han lyver på seg noe som han selv synes er spennende historier. Men bare det faktum at han faktisk synes dette er så kult at han vil late som om han har gjort det, gjør sitt til at jeg ikke tåler åsynet på han i dag.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.