|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan stemmer du, og boikotter du Nestlé? | |||
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 20,63% |
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé |
46 | 36,51% |
Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé |
13 | 10,32% |
Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé |
41 | 32,54% |
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg tror det blir vanskelig å regne signifikans på disse tallene.
![]() |
#24 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer borgelig, og tror på kundenes makt. Men jeg kaller det ikke boikott nødvendigvis når jeg velger å ikke handle med noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer sosialistisk og boikotter nesten alt....
![]() |
#26 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningStemmer sosialistisk og skyr Nestlé som pesten. Det burde forøvrig ikke være noen sterk sammenheng her siden også høyrefolk ofte har anstendighetsfølelse til å håpe at det selskapet legger buken i været, eller i det minste ikke ønsker å fore det med sine egne penger.
![]() |
![]() |
#28 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning
Ikke sant.
Sånn er det her også. Jeg boikotter vel egentlig ikke heller, men har iløpet av mine forumår blitt proppet full av negativ Nestle-virkning, så jeg kjøper grøt fra Hipp, Semper eller Småfolk. Noe annen barnemat kjøper jeg ikke.
![]() |
#30 |
Passiv
|
Vel, anstendighetsfølelsen har også en begrunnelse, og jeg oppfatter argumentene for boikott som ganske ensidige og at de følger klassisk sosialistisk tankegang. |
![]() |
![]() |
#33 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningEr også kvasiboikotter... holder meg unna Nestle så mye jeg kan, men det dukker nok opp et og annet produkt jeg enten har glemt å sjekke eller ikke har tatt meg tid til å finne en erstatning for :lat, men rød:
![]() |
#34 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Å la være å handle med en bedrift hvis etikk du ikke liker er da ikke noe som er forbeholdt sosialister. Det handler jo egentlig om markedskrefter å tro på kundenes makt og om mange nok individer velger anderledes vil ren og skjær økonomisk sans påvirke bedriftens valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningVi boikotter Nestleprodukter og produkter av deres datterselskaper. Klarer oss fint uten. Jeg stemmer sosialistisk og mannen borgerlig, men han boikotter like mye som meg.
![]() |
#36 |
Passiv
|
Det er ingen som hevder at boikott er forbeholdt sosialister, men jeg synes argumentasjonen for Nestlé-boikotten følger et sosialistisk tankesett. Den er veldig overførbar til andre saker hvor man har klassisk sosialistisk/borgerlig verdikonflikt. |
![]() |
![]() |
#37 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningRød og boikotter, selv om det er dumt at After Eight produseres av Nestlé. Spiser den bare i jula da, så resten av året er det full boikott, så jeg stemte på nummer 1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg tror hypotesen din strander på at det såpass mange Venstre-velgere her på FP. Liberalister med sosial samvittighet. Ellers er jeg enig med deg at argumentasjonen langt på vei følger sosialistiske verdilinjer. Det går på ord som anstendighet, ansvar, moral - det er jo dét vi borgerlige mangler?
![]() |
#40 |
Har tro på forbedring
|
Synes det er så sykt vanskelig jeg - de er liksom overalt!
![]() |
|
|