Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oreokake, noen gode tips?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 00:53   #1
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

Oreokake, noen gode tips?

Nå har jeg hvert super flink hele sommer .
Spist sundt og fornuftig , gått ned en del kg .
Men neste lørdag fyller jeg, så da skal det koses med kake ja .
Kjøpt kjeksen men aldrig bakt slik kake før, så tips for et bra resultat mottas med takk

Gammel 07-09-08, 07:41   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake, noen gode tips?

Kaka er lett å lage, følg oppskrift. Jeg pleier å droppe sukker i kremen, synes den blir altfor søt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 08:03   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Du har vel funnet oppskriften her inne, den er jo superdetaljert. Det er enkelt, men mye søl å lage.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 08:50   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg klarte å få den perfekt på første forsøk og jeg er mester i mislykkede kaker. Oppskriften er som Maz sier veldig detaljert så om du følger den så går det nok bra. Lykke til!

Gammel 07-09-08, 09:18   #5
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Følger du oppskriften, så har du ingenting å frykte. Kaka er som de andre sier, veldig enkel å lage, men det tar litt tid. Den bakes kvelden i forveien etter min mening.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:12   #6
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

mammsen31 er litt kul
Standard

hei ..nei har ikke funnet oppskrift her inne , er det en her å ... fant denne jeg: http://www.festkaker.no/index.php?op...101&Itemid=108 jeg

Gammel 07-09-08, 13:31   #7
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg bruker denne oppskriften, med ferdigmousse fra Toro og den blir himmelsk.
Mine tips er å lage den minst et døgn før den skal spises, bruke Menkomel whipping istedetfor krem og ikke blande kremen og osten så hardt sammen.
Jeg synes den blir for tung med kremfløte, og hvis du blander/pisker kremen og osten for hardt mister den mye av sin luftighet.
Et annet tips er forresten å ikke knuse kjeskene som skal bli bunnen for mye. Hvis de kun består av pulver, blir bunnen lett litt hard. Det holder med små biter, også prikker du rundt med en gaffel til slutt slik at den fortsatt er luftig og ikke kompakt. Jeg bruker mer smør enn i oppskriften, kanskje 1.5 gang smør i denne oppskriften.
Lykke til. Den er lett å få til, og blir uansett veldig god.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:52   #8
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor ligger oppskriften her inne?

Og hvordan blir egentlig Menkomel når man spruter den ut? Smelter den? Skal det bare måles opp x dl? :fryktelig dum:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:54   #9
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Og om jeg ikke finner Toro, kan jeg bruke Freia Mousse? Er der stor mengdeforskjell i de pakkene?

Gammel 09-09-08, 23:34   #10
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Den oppskriften Mammsen31 fant på festkaker skulle jeg ønske at jeg hadde lest før jeg begynte å lage den nå i kveld

Note to self: Kjøp mer kremost for å ha i den rene fløten som skal på toppen.

Gammel 10-09-08, 09:11   #11
Skytte

Skytte sin avatar

Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Og hvordan blir egentlig Menkomel når man spruter den ut? Smelter den? Skal det bare måles opp x dl? :fryktelig dum:

Du må bruke Menkomel Whipping; dvs. en kartong med fløtelignende konsistens som piskes opp til krem. Menkomel ferdigkrem vil nok bare smelte.

Og om jeg ikke finner Toro, kan jeg bruke Freia Mousse? Er der stor mengdeforskjell i de pakkene?

Det burde gå fint. Jeg vet ikke hvilken varian jeg har brukt.

Gammel 10-09-08, 09:12   #12
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Den ligger her.

Gammel 10-09-08, 09:18   #13
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

mammsen31 er litt kul
Standard

tenkte bake den fredag så da går det bra , har ikke bursdag før lørdagen ...

Gammel 10-09-08, 09:58   #14
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Jeg bakte den i går, og har bare topplokket igjen

Gammel 10-09-08, 10:07   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler virkelig å bruke menkomel whipping framfor krem iallefall - den har for mye fuktighet i seg, og kaka blir dermed litt rar. (Like god altså, bare at den ikke ser så innbydende ut)

Det er en enkel kake å bake.

Gammel 10-09-08, 10:15   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fulgte Iset sitt tips, og blandet ost i all kremen. Sånn at det blir ostekrem på toppen også (tok litt mer ost oppi da).

Jeg tar også flere lag enn to. Feks først ostekrem, så sjokolademousse, så ostekrem, så sjokolademousse... Litt mer tid, med godt! (tynnere lag enn normalt så klart).

Bauche: hvor finner du den kremen nå da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:15   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen bake oreokake og selge til meg?

Gammel 10-09-08, 10:18   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kan noen bake oreokake og selge til meg?

Det kan jeg definitivt gjøre en gang.
Da må du møte meg og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:18   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bauche: hvor finner du den kremen nå da?

De har den på ICA Maxi her iallefall

Gammel 10-09-08, 10:19   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tips om hva man kan ta når man ikke liker ostekake........

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.