Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klarer dere å få laget middag hver dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 22:02   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?

Vi har middag hver dag, ja, og vanligvis laget fra skratsj. Den dagen i uka der vi drar hjemmefra kl. 17, har vi ofte noe enkelt, som suppe, fiskekaker eller pasta carbonara, men middag må vi ha hver dag.

Det er alltid Teomannen som lager maten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:03   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid middag, ja. Varierende hvor sunt det er, da. Men når vi er flinke til å planlegge så har vi ganske ordentlige ting. De beste dagene er når jeg kan hente noe jeg har laget tidligere fra fryseren (nå har jeg grove pizzabunner, masse porsjoner med tomatsaus, lasagne, pølse- og brokkoligrateng og fiskegrateng der), og så hygge med sammen med ett eller flere av barne med å kutte og skrelle grønnsaker. Vi spiser stort sett rå grønnsaker, og det er fritt frem å "maule" av dem, pluss epler, før middag. Det demper det verste suget.

Gammel 07-09-08, 22:07   #43
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Vi har middag hver dag, men vi spiser den etter barne-tv. Når vi kommer hjem fra barnehage og jobb spiser vi litt frukt, brød, knekkebrød, yoghurt - hva som helst egentlig. Og så har jeg god tid til å lage middag. Jeg har skiftarbeidende mann, så det er behagelig å slippe å stresse med middagen med en gang man kommer inn døra. I mannens hjemland spiser de alltid sent, så han er vant til det. Dessuten syns jeg det hjelper å lage middagsplan og handle en gang i uka. Dess mindre tid man kan bruke på middag uten at det blir for mye hurtigmat, dess bedre!

Hørtes veldig bra ut!

Og rajraj:
når du lager fiskegratengen kvelden før, steker du den da? For hvis ikke faller vel den stivpiska eggehviten sammen ? Bare steker den, og kjøler den?

Jeg tror jeg skal bruke kveldene på litt mer planleggin heretter. Er drittlei av de middagene som går igjen her i huset...

Gammel 07-09-08, 22:10   #44
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?

Middag hver dag, laget fra skratsj, unntakene er vel når vi spiser ute.
Stort sett mannen som lager middag.
Men vi er flinke til å fryse rester/lage for mye middag som fryses ned. Det kan enkelt tas opp på morgenen de dagene som er travle.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:11   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Vi har middag hver dag, og lager stort sett alltid maten fra bunnen av. Jeg setter opp ukesmeny hver lørdag, og så handler vi for hele uken, da har vi alltid det vi trenger til middagen i kjøleskapet. Ukesmenyen har sidenhenvisninger til kokebøker der hvor det er aktuelt, og den henges opp på kjøleskapet slik at den som er først hjemme starter med middagen.

Å lage middagen kvelden før når det er mulig er et lurt tips. Doble porsjoner av f.eks. hjemmelaget pizza, kjøttkaker og sånt er lurt, da kan man putte halvparten i fryseren. På søndager har vi ofte gryteretter til middag (lett å lage stor porsjon av og ha i fryseren), og de lager jeg gjerne på formiddagen før vi drar ut på tur. I dag hadde vi gulasj, og jeg lagde litt ekstra slik at jeg har til lunsj i morgen.

Klarer å lage middag hver dag, om vi gidder er en annen sak. Men ca fem dager i uken har vi i alle fall ( mer eller mindre) ordentlig middag. Ikke så verst det, vel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:13   #46
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi har middag hver dag med få unntak.

Samme her.

Gammel 07-09-08, 22:15   #47
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har så og si alltid middag. Vi har ukemenyer, så jeg vet hva vi skal ha. Nå som jeg jobber fullt, satser jeg på mer middagslaging kvelden i forveien.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:22   #48
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har middag hver dag, ja. Det er jo ikke alltid alle rekker å spise sammen, men vi lager mat, og setter av en porsjon til den/de som evt må spise brød først og middag når de kommer hjem fra trening/kamp/diverse.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:53   #49
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det gjør jeg. Ordentlig middag med grønnsaker. Og jeg er alene med dem 100% av tiden.

Jeg tenkte akkurat over det idag. Jentungen hadde fått middag hos venninnen, og da vi også spiste middag her, ovnsbakt laks med brokkoli, spurte jeg hva hun hadde fått der. "Kyllingvinger og pommes frites", var svaret.

Jeg tror kanskje jeg må slappe av litt. De dør ikke av litt enklere mat, og jeg blir kanskje litt mindre sliten.

Her stemmer alt bortsett fra at jeg ikke er alene med dem.

Gammel 07-09-08, 23:10   #50
Left
Passiv

Standard

Vi har middag hver dag, men jeg ser for meg at det kan bli litt annerledes når guttene gror til litt, og skal være med på masse etter skole.
Mine er så små enda, at det ikke er et tema.
Når den dagen komme - at det blir et tema - så får man prøve å planlegge litt, slik at man har mat man kan varme opp, eller se til at man har alle ingredienser klare til man kommer hjem. Tror det skal være mulig med en bitteliten logistikkjustering.

Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:20   #51
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Middag hver dag. Stort sett sunne og varierte også, men det hender i veldig travle perioder at det sklir ut og blir litt mye rask og lettvint, ja kanskje til og med en Grannis i blant, men så tar vi oss i det igjen og så blir det full skjerpings. Er fornøyd jeg, selv om jeg ikke er noe hobbykokk og gjerne skulle ha sluppet middagslagingen.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:27   #52
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke middag hver dag, nei. Det henger litt sammen med at jeg synes grovbrød med makrell eller kjøttpålegg er bedre (og sunnere er det jo også) enn f.eks. pølser eller ferdigpizza, som vi jo ellers godt kunne hatt de dagene det ikke er tid eller ork til å lage mat. Vi gjør det stort sett sånn at den som henter i barnehagen lager middag, og det blir sjelden før seks-halv syv, så det blir "middag til kvelds" stort sett bestandig her i huset. Det er egentlig mest dårlig planlegging som er grunnen når vi ikke lager middag; de fleste middagsrettene våre tar ikke lengre tid å lage enn den tiden ris eller pasta bruker på å koke, men man bør helst ha råvarene i hus fra før, ellers går det bort såpass med tid på å ta med en sliten Pode på butikken rett fra skolen først. Poden er ellers veldig glad i brødmat, og det er ikke sjelden han ber om brødskive med makrell som middag.

Gammel 07-09-08, 23:48   #53
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er egentlig nettopp de dagene som er travle hvor det egentlig er viktig at poden får i seg noe næringsrikt og "fornuftig". Grunnen til at vi har det travelt er jo som oftest at han skal på trening eller kamp. Forsøker derfor å planlegge lett og næringsrik middag (eller mellommåltid) de dagene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 07:20   #54
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Middag hver dag, så godt som i allefall. Men nå er jeg i permisjon enda og barna våre er så små at vi som regel ikke skal noe på kvelden. Bortsett fra å legge dem, hehe. Det er nesten alltid jeg som lager middagen her. De dagene jeg ikke orker så bestiller mannen pizza eller henter på burger king. Det blir ikke oftere enn en gang eller to i måneden da.

Gammel 08-09-08, 07:52   #55
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har stort sett middag hver dag. Jeg jobber fra 7 til 15 og har god tid til middagslagingen. Vesla spiser klokken 14 på SFO så hun er sjelden skrubbsulten når vi kommer hjem. De dagene det er aktiviteter spiser vi som regel varm kveldsmat. Det er med få unntak jeg som lager maten. Jeg liker å lage mat og det er avkobling for meg å pusle på kjøkkenet etter jobben. Jeg har ikke noe veldig system på ukesmenyer og oppskrifter, men handler stort en gang i uken og tar da med varer jeg vet det kan bli 4-5 middager av. Alt må lages fra bunnen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 08:35   #56
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

De dagene som er travle spiser vi et varmt måltid på kvelden. Veldig hyggelig. Ellers spiser vi middag som vanlig.

Gammel 08-09-08, 08:35   #57
Heklestudent

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Cron har et hav av muligheter foran seg
Standard

Stort sett har vi en form for middag hver dag her. Men vi spiser alltid middag seint.Etter skole og jobb er det som ofte skive eller frokostblanding på menyen.Så er det lekser og aktiviteter,evnt lek med kompiser og tur med hunden.Ca kl 1900 så samles vi rundt middagsbordet og slapper av og koser oss.Da er det ro i huset...deilig.Noen ganger blir det og foran tven(helst i helgene da) men er det noe spennende vi vil se så kan vi gjøre det i ukedagene og vi

Gammel 08-09-08, 08:57   #58
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Ikke no problem her, jeg jobber ettermiddag/kveld. Så det klarer jeg fint før jeg reiser på jobb.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 08:59   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har middag hver dag, med veldig få unntak. Vi er hjemme begge to ca. halv fem, og det er så godt som alltid meg som lager middagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 08:59   #60
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så nøye på middag, men mannen min sitt liv blir visstnok et dårlig et om han ikke får middag hver dag, så da blir det det.

Middagene går som oftest råfort å lage, stekt karbonadedeig med kikerter, couscous med spinat og stor salat ved siden av, som er en gjenganger her i huset, bruker jeg ca 15 min på å lage.

Jeg damper broccoli, brekkbønner, asparges, babymais og legger i en stor boks, og så hakker jeg knaskerøtter, blomkålbuketter, sukkererter etc og har i en annen stor boks i kjøleskapet. Dette gjør jeg et par ganger i uken og da går det raskt å lage salat til middagen senere, det er bare å ha i bønner og tomater.

Vi deler 50/50 på å lage middagen.

Emneord
hverdagen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.