|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, ja, og vanligvis laget fra skratsj. Den dagen i uka der vi drar hjemmefra kl. 17, har vi ofte noe enkelt, som suppe, fiskekaker eller pasta carbonara, men middag må vi ha hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Alltid middag, ja. Varierende hvor sunt det er, da.
![]() |
#43 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?
Hørtes veldig bra ut!
![]() |
#44 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag, laget fra skratsj, unntakene er vel når vi spiser ute.
![]() |
#45 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Samme her.
![]() |
#47 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har så og si alltid middag. Vi har ukemenyer, så jeg vet hva vi skal ha. Nå som jeg jobber fullt, satser jeg på mer middagslaging kvelden i forveien.
![]() |
#48 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, ja. Det er jo ikke alltid alle rekker å spise sammen, men vi lager mat, og setter av en porsjon til den/de som evt må spise brød først og middag når de kommer hjem fra trening/kamp/diverse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
frakoblet
|
![]() |
#50 |
Passiv
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men jeg ser for meg at det kan bli litt annerledes når guttene gror til litt, og skal være med på masse etter skole. |
![]() |
![]() |
#51 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag. Stort sett sunne og varierte også, men det hender i veldig travle perioder at det sklir ut og blir litt mye rask og lettvint, ja kanskje til og med en Grannis i blant, men så tar vi oss i det igjen og så blir det full skjerpings. Er fornøyd jeg, selv om jeg ikke er noe hobbykokk og gjerne skulle ha sluppet middagslagingen.
![]() |
#52 |
flisespikker
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har ikke middag hver dag, nei. Det henger litt sammen med at jeg synes grovbrød med makrell eller kjøttpålegg er bedre (og sunnere er det jo også) enn f.eks. pølser eller ferdigpizza, som vi jo ellers godt kunne hatt de dagene det ikke er tid eller ork til å lage mat. Vi gjør det stort sett sånn at den som henter i barnehagen lager middag, og det blir sjelden før seks-halv syv, så det blir "middag til kvelds" stort sett bestandig her i huset. Det er egentlig mest dårlig planlegging som er grunnen når vi ikke lager middag; de fleste middagsrettene våre tar ikke lengre tid å lage enn den tiden ris eller pasta bruker på å koke, men man bør helst ha råvarene i hus fra før, ellers går det bort såpass med tid på å ta med en sliten Pode på butikken rett fra skolen først. Poden er ellers veldig glad i brødmat, og det er ikke sjelden han ber om brødskive med makrell som middag.
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Det er egentlig nettopp de dagene som er travle hvor det egentlig er viktig at poden får i seg noe næringsrikt og "fornuftig". Grunnen til at vi har det travelt er jo som oftest at han skal på trening eller kamp. Forsøker derfor å planlegge lett og næringsrik middag (eller mellommåltid) de dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag, så godt som i allefall. Men nå er jeg i permisjon enda og barna våre er så små at vi som regel ikke skal noe på kvelden. Bortsett fra å legge dem, hehe. Det er nesten alltid jeg som lager middagen her. De dagene jeg ikke orker så bestiller mannen pizza eller henter på burger king. Det blir ikke oftere enn en gang eller to i måneden da.
![]() |
#55 |
Borte
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har stort sett middag hver dag. Jeg jobber fra 7 til 15 og har god tid til middagslagingen. Vesla spiser klokken 14 på SFO så hun er sjelden skrubbsulten når vi kommer hjem. De dagene det er aktiviteter spiser vi som regel varm kveldsmat. Det er med få unntak jeg som lager maten. Jeg liker å lage mat og det er avkobling for meg å pusle på kjøkkenet etter jobben. Jeg har ikke noe veldig system på ukesmenyer og oppskrifter, men handler stort en gang i uken og tar da med varer jeg vet det kan bli 4-5 middager av. Alt må lages fra bunnen.
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?De dagene som er travle spiser vi et varmt måltid på kvelden. Veldig hyggelig. Ellers spiser vi middag som vanlig.
![]() |
#57 |
Heklestudent
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Stort sett har vi en form for middag hver dag her. Men vi spiser alltid middag seint.Etter skole og jobb er det som ofte skive eller frokostblanding på menyen.Så er det lekser og aktiviteter,evnt lek med kompiser og tur med hunden.Ca kl 1900 så samles vi rundt middagsbordet og slapper av og koser oss.Da er det ro i huset...deilig.Noen ganger blir det og foran tven(helst i helgene da) men er det noe spennende vi vil se så kan vi gjøre det i ukedagene og vi
![]() |
#58 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ikke no problem her, jeg jobber ettermiddag/kveld. Så det klarer jeg fint før jeg reiser på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Jeg er ikke så nøye på middag, men mannen min sitt liv blir visstnok et dårlig et om han ikke får middag hver dag, så da blir det det.
![]() |
Emneord |
hverdagen |
|
|