|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Alternativ julJeg tror jula og så kan bli en ensom greie for mange. At det er en tid folk ofte gjør noe sammen, og at man da sliter litt om man ikke har noen å gjøre dette sammen med. Og derfor tyr de til feks alternativ jul. Folk som har dårlig tid ellers, kan jo ha god tid i jula?
![]() |
#42 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Alternativ jul
hæ? Hæ? Hæ?
![]() |
#44 |
Ringskrømt
|
Neida, men vi er da på et diskusjonsforum må vite.
Jeg synes det er falsk giverglede av siste dagers skinnhellige, men motivene vedkommende måtte ha er selvsagt revnende likegyldig for den som mottar hjelpen. (Og det finnes selvsagt mennesker som stiller opp ellers også, men jeg tror de er i mindretall denne dagen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Har bakt søte kaker
|
Jeg synes det er topp at man i det hele tatt bidrar. Det å gi penger gjennom året er jo selvsagt bra, men noen (les: oss nyetablerte med én student i husholdningen og svimlende huslån) føler ikke at vi kan ta oss råd til dette enda. Derfor må frivillig arbeid være en god løsning.
![]() |
#46 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leksehjelp, suppekjøkken, flyktningeguide, støttekontakt, privat avlaster, besøksvenn på sykehus/fengsel, bokvenn (eller ha det heter; leser for eldre som ikke lenger kan se), hjelpe via frivillighetssentralen med alt mulig rart mm. Mye tips bla. på Røde Kors sine sider.
![]() |
#47 |
Pauset
|
Selvfølgelig er det det. Men dette er noe media blåser opp og det er dette folk hører om = det er noe mange tenker de kan delta på. Det gjør det ikke mindre genuint. Det du skriver om er ikke noe jeg vet om hvor jeg kan finne informasjon om sånn i utgangspunktet, det er ikke ting "alle" vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Peppy!
|
![]() Sv: Alternativ julSå vi har de som er core snillinger som bidrar hele året, og så har vi wannabe-snillinger som kun trår til i høytider? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Ringskrømt
|
Jeg blir litt oppgitt over at du trenger linker. I stedet for å gi penger direkte til tiggere, kan man støtte lokale hjelpekorps. Redningsselskapet? Plan Fadder? Unicef? Krisetelefon? Kirkens SOS søker stadig vekk etter noen som kan besvare telefoner. Barn og unges kontakttelefon. Man kan engasjere seg i idrett, Røde Kors, bli besøksvenn på sykehuset, medlem av Dyrebeskyttelsen. Frelsesarméen, bli blodgiver, generelt arbeid med barn, støttekontakt, fosterhjem ... Flere? Man kan huse en "blindehund" to år før den skal trenes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Alternativ julNå kom jeg plutselig på at jeg bruker å gå med bøsse på tv-aksjonen! :snilling i oktober:
![]() |
#52 |
Pauset
|
Har ikke sagt noe som helst om linker jeg da. Ba om tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Pauset
|
Jeg har vært både støttekontakt, bøssebærer, blodgiver og medlem av dyrebeskyttelsen. Pleier også kjøpe sånne julekaker til en formue når de kommer på døra her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Alternativ julEt slik tiltak er jo strålende og kanksje noe jeg kan vurdere å hjelpe til med de julaftnene jeg ikke har ungene. Nå er ikke det før neste år da, men absolutt et godt alternativ til å grave seg ned under dyna og synes synd på meg selv.
![]() |
#56 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#57 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Alternativ julDet er bedre å være snill en dag i året enn å ikke være snill i det hele tatt. Det er enda bedre å fordele det litt ut over året, men en dag er bedre enn ikke noe.
![]() |
#58 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ julKan man ikke da bare konkludere med at det er flott at de virkelig snille får litt fri i jula, mens de halvsnille tar over. De som mottar veldedighet bryr seg ikke, og de som har styrt på hele året får en liten pust i bakken. Alle blir fornøyde og føler seg bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|