|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Pels
Mener du at det avles opp kuer som slaktes bare for skinnets del? Restene kastes? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Leser
|
Nei, det jeg mente å si var at for storfe som blir alet opp for kjøttprodusjon blir ikke hele dyret brukt. Så vidt jeg vet blir rester brukt noe til dyremat (det er jo dette som har forårsaket mye problemer med storfe i Storbritania) og resten blir destruert.
|
|
|
#105 |
|
Ringskrømt
|
Først: Jeg misforstod, Poly, jeg trodde du mente pels var greit så lenge det ikke var nytt og så fremt dyra har det bra. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Se det er der jeg er helt uenig, men det får vi jo bare være.
|
|
|
#107 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vilt er et godt alternativ. Ellers tenker jeg på måten de blir slaktet på, både transport og tiden rett før slaktingen er ofte ikke den beste tiden i dyrets liv, for å si det sånn. Spesielt ikke for kyllinger, som blir hengt opp-ned levende og ender innimellom opp med å bli skåldet levende osv. Livredde griser og storfe osv. Jeg liker overhodet ikke dette.
|
![]() |
|
|