Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er så sinna på SFO at jeg kunne Q¤%E%R&/&Y()

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-08, 22:31   #21
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er så sinna på SFO at jeg kunne Q¤%E%R&/&Y()

Ikke bra, nei..

På min jobb ringer vi heller foreldrene for å få det bekreftet (de gangene barnet er heeelt sikker på at det har en avtale..) fremfor å sende uten skriftlig beskjed. Det hender jo foreldrene har glemt å gi beskjed om avtaler... Og så hender det minst like mange ganger at barna har misforstått en eller annen greie, som når og hvlken dag det skulle besøkes.

Håper de får ordnet opp i rutinene sine!

Gammel 12-09-08, 23:11   #22
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Siden dem ringte tilbake virker det ihvertfall som dem tar dette seriøst. En tabbe som ikke skal skje men så lenge dem legger seg flate virker det som dem tar det seriøst.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 02:06   #23
TBM
Passiv

Standard

Vi har opplevd noe slikt en gang, det var en ung gutt som stengte SFO og gikk hjem fem minutter før stengetid, og dermed sendte han de to ungene mine ut. Minstemann gikk den gang i førsteklasse og hadde ikke lov til å gå hjem alene. Vi ble heller ikke oppringt.

Jeg skrev brev til SFO-leder, samt kopi til rektor og leder i FAU. På denne måten ville jeg sikre meg at dette ble fulgt opp. Og det ble det selvsagt. Det var altså en nyansatt som ikke helt hadde skjønt alvoret - men jeg tror nok han gjorde det i fortsetningen.

Men - både før og etter har vi vært veldig fornøyd med SFO - og dette er slikt som kan skje. Jeg var derfor veldig nøye med å snakke med minstemann etter dette slik at han skulle skjønne at ingen voksne skulle kunne gå fra ham på denne måten, og at han ikke måtte tulle med de som jobbet der. For han hadde nemlig gjort det - gjemt seg ute for de voksne og hadde ikke villet svare på spørsmål om det var slik at vi foreldrene skulle hente ham eller om han skulle gå hjem. Jeg vet at gutten min var litt vanskelig på den måten i fjor vinter, og derfor brukte vi denne hendelsen til å få han til å endre litt oppførsel også. Hvis han hadde lurt deg til å bli med en kompis hjem uten lov, så ville jeg tatt opp det både med SFO men også med ham selv.

Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 02:13   #24
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sånn skal jo ikke skje.

Godt at hun tok det så på alvor da og at det blir tatt opp på møtet. Forhåpentligvis gjentar det seg ikke.

Her ble jeg faktisk imponert over barnehagen. Min søster skulle hente i barnehagen, jeg hadde glemt å gi beskjed om det. Hun var heller ikke skrevet ned som en av de som kunne hente da. I løpet av dagen kom jeg på det og lurte litt på hva som ville skje når hun kom, om de bare leverte ut ungene.
Men de gjorde ikke det, jeg fikk en telefon om at hun var der og ville hente ungene om det var grett. Siden de ikke hadde hørt noe om det kunne de ikke sende ungene med henne før de hadde snakket med meg

amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 09:56   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn skal ikke skje, men det gjør dessverre det tydligvis.
Sånn har vi vært veldig heldig her og her ringer de heller en gang ekstra en å sende de med noen andre en de som står på liste over hvem som kan hente.

Men vet om et skikkelig skrekkeksempel (som heldigvis ikke var såååå illle)
Min nise sin kjæreste skulle hente sønnen hennes på SFO, og når han kom dit var ikke gutten der. Jo, da han var blitt hentet av en litt eldre mann som de ikke viste hvem var.....................
Min niese fikk totalt panikk omtrent.
Nå viste det seg at det var farfaren til gutten som hadde hentet han, men det var ike SFO klar over og heller ike moren til gutten da gutten ikke skulle til faren den helgen.
Det ble et stort oppvaskmøte ut av den hendelsen.

Gammel 14-09-08, 17:38   #26
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrekk og gru! Ble helt svett da jeg leste innlegget ditt Mams - trodde ikke at slikt skulle være mulig!

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 18:23   #27
~Lykke~
Vill i jungelen

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østlandet
~Lykke~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sånnt skal jo ikke gå ann!! Har selv jobbet på SFO, og foreldrene må gi beskjed ved levering om andre enn foreldrene skal hente.

Gammel 14-09-08, 18:34   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det helt på høgg og belegg, men jeg gidder ikke å gjøre noe emd det, siden det er 3 uker til vi slutter.

Jeg kan ta med meg hvem jeg vil hjem, uten lapp, melding eller beskjed fra foreldrene. Jeg har spurt om dette er greit/vanlig/riktig og fått svar om at så lenge ungene synes det er greit og de ikke hører noe negativt fra foreldrene så er det greit.

Gammel 15-09-08, 01:51   #29
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Skrekk og gru! Ble helt svett da jeg leste innlegget ditt Mams - trodde ikke at slikt skulle være mulig!

Dette er da slett ikke umulig?? Hvis sfo har fått beskjed tidligere om at farfar kan hente uten nærmere beskjed for hver gang, så kan jo slikt oppstå uten grunn til stor dramatikk. Kan jo rett og slett ha vært en misforståelse mellom far og farfar; blanding av uker og hvilken dag han skulle hente barnebarnet..

På sfoen til jenta mi kunne vi føre opp personer som fikk hente uten nærmere beskjed. Dette ble gjort ved innmelding, og lappen ligger i en mappe med div. annen info om barna.

:ser ingen grunn til å overdramatisere:

Gammel 15-09-08, 01:53   #30
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Her er det helt på høgg og belegg, men jeg gidder ikke å gjøre noe emd det, siden det er 3 uker til vi slutter.

Jeg kan ta med meg hvem jeg vil hjem, uten lapp, melding eller beskjed fra foreldrene. Jeg har spurt om dette er greit/vanlig/riktig og fått svar om at så lenge ungene synes det er greit og de ikke hører noe negativt fra foreldrene så er det greit.

Sånn går jo ikke an. Skikkelig uprofft.

Gammel 15-09-08, 08:14   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Sånn går jo ikke an. Skikkelig uprofft.

jeg tror de svever i den villfarelse at ettersom vi bor i et snobbete strøk så kan det ikke skje noe galt. Folk med xc90 og diiger villa er sikkert ikke kriminelle pedofile. Yeah right.

Gammel 15-09-08, 08:16   #32
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 15-09-08, 08:41   #33
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det burde ikke gå an. Her må de enten ha med lapp ( i meldemappen sin), eller foreldrene må ringe, om de skal hentes av andre, eller være med andre hjem.

Her også. Men det fungerer ikke alltid som det skal, da.

En venninne opplevde at sønnen hennes ville ha med en venn hjem, og fikk beskjed på sfo om at "da må du ha med lapp". Gutten gikk hjem og fikk den to år eldre broren til å skrive en lapp, som han gikk tilbake til sfo og leverte, og dermed ble vennen med hjem...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:09   #34
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Synd at slikt skjer, og jeg skjønner veldig godt den frykten og fortvilelsen man opplever som foreldere. Heldigvis er det vel unntaksvis at det skjer. Mitt inntrykk av SFO er at de er veldig proffe og omsorgsfulle

Gammel 15-09-08, 09:26   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Her må vi levere avtaleskjema mellom foreldre og SFO hvor vi beskriver hvordan vi vil at det skal være. Altså om de kan stole på barnet når det selv gir beskjed eller om vi må gi beskjed, om hvem som kan hente osv.
Så langt har det funket bra.

Mannen hentet minsten her for et par uker siden hvor han trodde en av de ansatte på SFO så at han tok med puddingen hjem.
Denne ansatte hadde ikke gjort det og jeg tenker at det var en utrolig kjipt telefon han måtte ta hjem til oss og fortelle at puddingen var forsvunnet fra SFO og at de ikke visste hvor han var.
Jeg hørte nærmest at han lettet flere kilo da jeg sa han var hjemme og beklaget det hele.

Så ting kan gå begge veier, men det er skremmende å tenke på at hvem som helst faktisk kan gå innpå SFO og hente ungen, eller ungen kan gå hjem selv uten at foreldrene vet om det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:27   #36
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Haha, sånn skjema har vi fylt ut også, Obelix.

Gammel 15-09-08, 09:34   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Haha, sånn skjema har vi fylt ut også, Obelix.

Men det var vel ikke for at SFO hos dere skulle lese det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:43   #38
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Slikt skal ikke skje... Vi overlater jo våre håpefulle i den tro at de er trygge, og at de voksne passer på.

Godt de ansvarlige på SFO tok deg på alvor, og forhåpentligvis skjer ikke dette igjen.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:55   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, jeg er vel av de få som ikke hisser på opp over dette. Hadde de ringt fra en venns hjem og sagt sønnen min ble med hjem dit, så hadde jeg sagt; så hyggelig!
Jeg forutsetter jo egentlig at SFO-personalet har fått med seg hvem som er gode venner, foreldre som kjenner til hverandre, familie på samme skole etc.
I barnehagen og SFO har vi ønsket å ha det sånn at vi har gitt "fullmakt for framtiden", som gjelder foreldrene til vennene, besteforeldre og tante og onkelen deres som har barn i samme avdeling/nå klasse. For oss blir det mer stress og mas å måtte ringe hver gang, enn at vi foreldre bare avtaler på sms, telefonsamtale og den som henter sier ifra.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 13:33   #40
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hm, jeg er vel av de få som ikke hisser på opp over dette. Hadde de ringt fra en venns hjem og sagt sønnen min ble med hjem dit, så hadde jeg sagt; så hyggelig!
Jeg forutsetter jo egentlig at SFO-personalet har fått med seg hvem som er gode venner, foreldre som kjenner til hverandre, familie på samme skole etc.
I barnehagen og SFO har vi ønsket å ha det sånn at vi har gitt "fullmakt for framtiden", som gjelder foreldrene til vennene, besteforeldre og tante og onkelen deres som har barn i samme avdeling/nå klasse. For oss blir det mer stress og mas å måtte ringe hver gang, enn at vi foreldre bare avtaler på sms, telefonsamtale og den som henter sier ifra.

Jeg hisset meg ikke så veldig opp jeg heller. Tror jeg tar slike ting med stormende ro. Men samtidig skjønner jeg veldig godt hovedinnlegger og alle andre som reagerer. Det er sikkert ikke alltid så sunt å være en sånn laidback mamma som meg selv. Og det er heller ikke i alle situasjoner at jeg er laidback. Sist men ikke minst så må det jo nevnes at mine barn ennå ikke er i skolealder, så egentlig utaler jeg meg om noe jeg ikke har peiling på

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.