Sv: "Lovlige" fordommer
Gøy diskusjon! Jeg kom selvfølgelig for sent inn. 
Selv eier jeg ikke fordommer mot Oslo vest, men det er bare fordi jeg er oppvokst i Nord-Norge og bor i Trøndelag nå. Jeg har riktignok bodd et par år i Oslo, men da husker jeg at jeg var så fasinert over at det ikke eksisterte "ekte" Oslo-folk, dvs jeg kjente ingen. (Dette var jo mest på grunn av at vi var innflyttere og kjente mest innflyttere, men lell.)
Men jeg har til gjengjeld en hel masse andre fordommer, så jeg føler meg godt kvalifisert til å være med i diskusjonen.
Jeg synes intuitivt at det er bedre å sparke oppover. Hvorfor? (For det er vel det du egentlig lurer på Scarlett?) Vel, jeg mener at de som er på toppen har andre ting som beskytter dem. De som er i bånn har ikke den beskyttelsen. Slik er det med alt i livet. Ulvefar snakker om at det er størrelsen på det økologiske fotavtrykket som teller. Jeg er enig, og jeg mener det er slik med andre ting også, det er summen som er viktig. For de som er i bånn, kan det å bli sparket være dråpen, mens jeg synes de som er i toppen ikke har vondt av et spark.