|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Lovlige" fordommer
Ja, det var det jeg mente. Dessverre tror jeg ikke man finner den plass i Norge hvor folk er 100% åpne og greie med hverandre. Det er alltid noe. Jeg fikk i oppveksten også den ære av å kjenne litt på bygdelivet, ved at mine foreldre var derfra, og hvert ledige sekund dro vi til familiegården. Vet ikke helt om jeg kunne levd i et alt for gjennomsiktig samfunn heller, der visste alle alt om alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Epikur
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerJeg skal til Bergen og bli omtalt som "Drittlending". Frivillig og antagelig for resten av livet.
![]() |
#123 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Lovlige" fordommerVi er alle drittlendinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerEtter denne tråden kjenner jeg at de jeg VIRKELIG har fordommer mot er tenåringer.
![]() |
#125 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerDrittlending?
![]() |
#126 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerJeg er enig med Poly
Dette finnes motsatt vei også. Jeg kjenner veldig godt en veldig hyggelig Slemdals-gutt (ja, for det finnes slike også |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Passiv
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerNå kommer jeg sent inn i en diskusjon som jeg ikke har lest og som jeg skjønner har tatt en retning. Men jeg vil tilbake til HI. Jeg er oppvokst på vestkanten. I min barndom og ungdom hadde jeg utrolig mange fordommer mot østkanten og kunne sikkert ha kommet med noen av de idiotiske kommentarene som står foran her. Etter hvert som jeg ble eldre har jeg heldigvis blitt en mer reflektert person og nå har jeg til og med flyttet til østkanten. På tross av at jeg har mange av mine beste venner på vestkanten har jeg en god del fordommer mot vestkantfolk nå. Ikke de jeg kjenner så klart, men de andre. |
![]() |
![]() |
#128 |
Peppy!
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerEn kjapp gjennomlesing av denne tråden gir meg inntrykk av at de flestes fordommer mot vestkanten stammer fra møte med ufyselige tenåringer. Det er synd om det er fjortiser som skal representere denne delen av byen utad - jeg vil våge å påstå at de ikke er representative for oss over 25. På samme måte velger jeg å ikke la fjortisbertene på Oslo City fortelle meg hvordan man lever på østkanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
Hmpf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Protonterapeut
|
Jeg har ikke så mye i mot -lendinger, i grunnen.
![]() |
#135 |
Audacious
|
Nå sitter rødprikkene løst her, altså!
![]() |
#136 |
Epikur
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerÅ klassifisere ting, miljøer eller grupper betyr vel ikke at man mener at noen er bedre eller verre enn andre, vel? Jeg mener i hvertfall ikke det på alvor, selv om jeg kan fleipe litt med nyrike og sånn.
![]() |
#137 |
Passiv
|
Jeg tror ikke den menneskelige hjernen hadde fungert så godt hvis den ikke klassifiserte ting. Objekter, ord, mennesker. Det gale blir vel å trekke forhastede konklusjoner og handle på bakgrunn av klassifikasjonene sine. |
![]() |
![]() |
#140 |
Protonterapeut
|
![]() |
|
|