|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva synes du er høy lønn? | |||
| Over 100.000 |
|
0 | 0% |
| Over 200.000 |
|
0 | 0% |
| Over 300.000 |
|
3 | 1,06% |
| Over 400.000 |
|
52 | 18,44% |
| Over 500.000 |
|
121 | 42,91% |
| Over 600.000 |
|
54 | 19,15% |
| Over 700.000 |
|
23 | 8,16% |
| Over 800.000 |
|
16 | 5,67% |
| Over 900.000 |
|
3 | 1,06% |
| Over 1.000.000 |
|
8 | 2,84% |
| Dustepoll (denne er vel obligatorisk å ha med, eller hur?) |
|
2 | 0,71% |
| Deltakere: 282. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er høy lønn?
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Global oppvarming? Hvordan tenker du?
|
|
|
#84 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er høy lønn?Jeg merker at min grense for hva som er en høy lønn stadig forskyves..... |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva er høy lønn?Jeg synes over 600 000 er en høy lønn (med vanlig stemme da) Det ville vært en god høy lønn for meg.
|
|
|
#86 |
|
Pauset
|
Sv: Hva er høy lønn?Etter å ha vært i NAV-systemet i 7 år så føler jeg meg rik ved hver lønnsutbetaling nå. Den følelsen går fort over da....... |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Halloen!
Jeg tenker at veldig mange av miljøproblemene vi har i dag skyldes overforbruk og at en måte å løse dette på hadde vært om folk gikk ned litt i lønn. Mindre lønn= midre shopping og reising. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Off the map.
|
skal vi inndra alle verdier og dele de likt på alle i samme slengen? Og så kan vi se om noen gidder å stå på og jobbe for fellesskapet kanskje?
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
Nå syns jeg du er unødvendig kritisk, altså.
|
|
|
#90 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke noe på at mindre lønn= mindre shopping. Uavhengig av hva de tjener; shopper noen ekstremt lite og reiser nesten aldri, samtidig som andre shopper konstant, bruker opp lønna på by'n og betaler feriereisene med kredittkort.
|
|
|
#91 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva er høy lønn?Over 500 000 synes jeg er høy lønn. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Halloen!
Som jeg sa: Et sammensatt problem, ren kommunisme er nok ikke noe å trakte etter kanskje, men jeg mener bestemt at vi tjener for mye. ( Jeg er f.eks ikke en av lærerne du finner fremst i køen, skrikende på mer lønn, men hadde gjerne streiket for at enkelte (toppledere f.eks) skulle gått ned i lønn. Om kapitalismen er den rette løsningen gjenstår jo også å se, det er mye å ta fatt i der også. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er høy lønn?Hva eksakt er problemet med at noen tjener mye? Bortsett fra at det er irriterende?
|
|
|
#94 |
|
Leser
|
Mye av tankegangen der er at det ikke er alle jobber man vil skal være motivert av penger. Politiker er jo typisk en jobb som mange mener ikke skal være en "karriere".
|
|
|
#95 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hva er høy lønn?I forhold til hva man trenger for å klare seg greit i Norge, tenker jeg at over 500 000,- er høy lønn - i vanlig stemmeleie, som Polyanna sier. Men som flere andre nevner her; hadde jeg tjent 500 000,- hadde jeg vært kjempefornøyd, mens hvis mannen hadde tjent det samme hadde det vært latterlig lite i forhold til lønnsnivået der han jobber.
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007) Sist redigert av Majsa : 19-09-08 kl 01:07. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Hvis alle hadde gått ned i lønn, hadde de relative forskjellene fremdeles vært like store. Og prisene og kjøpekraften justert tilsvarende. Penger er bare papirlapper samfunnet setter verdien på.
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Her var jo ikke poenget at alle skulle ned, men at alle skulle til sånn ca likt nivå. Jeg hadde gått opp om jeg skulle til 400.000,-
|
|
|
#99 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva er høy lønn?For da var det sikkert veldig mange som ville starte bedrifter som ga arbeidsplasser hvis man ikke fikk tjene mer enn 400 000.
|
|
|
#100 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er høy lønn?Har noen av dere noen gang sett østeuropeisk industri, slik den var? Og så tror dere en slik modell skal være miljøvennlig?? Jeg skal fortelle dere hva som skjer dersom man ikke har knallhard konkurranse om lønnsomhet, og om å tjene mest og best: Man sløser! Man gir blanke blaffen i å finne den tekniske løsningen som aller, aller best utnytter ressursene slik at man ikke bruker mer varme enn nødvendig, ikke bruker mer råvarere enn man må, etc. (Ja, og uten en viss regulerering vil man også tyne arbeidsfolkene mest mulig, bruke de billigste råstoffene, selv om de skader miljøet, etc. Dette må lovreguleres knallhardt). Jeg så tidlig på 90-tallet store kjemiske fabrikker som lå bare noen mil fra hverandre og var bygget samtidig, der de østeuropeiske for eksempel hadde utrolig lange rør liggende ute i dagen, noe som medførte masse varmetap og stor energibruk. Mens de i vest selvsagt hadde brukt masse krefter på engineering for å sørge for å ikke sløse med varmen. Det samme gjaldt avfallshåndtering, vedlikehold (SÆRLIG vedlikehold! Hvorfor tror dere privat bygningsmasse er mye bedre vedlikeholdt enn offentlig? Fordi det lønner seg på sikt! Og egne verdier tar man faktisk vare på!) osv.
|
![]() |
|
|