Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En hyllest til høye hæler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-08, 22:40   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til høye hæler

jeg har et par støvletter med 12cm hæler, og de er faktisk helt greie og gode å gå i - men jeg hadde nok ikke gått i timesvis med dem for å si det sånn. Men de har litt plattform under forfoten - det hjelper jo på.
Det andre paret mitt er 8 cm - de kunne jeg gått hvor langt som helst i, de er kjempegode. Kanskje det kommer an på skoene også?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 22:43   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: En hyllest til høye heler

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det kommer an på skoen.
Er skoen av god kvalitet og hælen riktig plassert kan jeg finfint gå en hel dag med høye hæler.

Jepp!

Har også et par gode innesko i kontorskuffen jeg kan ta på om det skulle bli for slitsomt.

Gammel 23-09-08, 22:57   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øvelse gjør mester.
Jeg gikk stort sett bare i høyhælte sko før jeg ble gravid med poden. Siden har det vært mye flatt, og nå holder jeg på å øve meg igjen.
Jeg får mye bedre holdning av å gå med sko med hæler, og når man er 1,64 m. så er det greit å komme litt opp i høyden av og til.

Gammel 23-09-08, 23:03   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg fikk endel misunnelige blikk fra andre damer da jeg valset i høyhæler til uke 37 (rett før permisjonen).

Mao; jeg tåler det godt, men velger hæler med omhu.

Jeg tipper det ikke bare var hælene se så på . Jeg husker jeg så noen gravidbilder av deg en gang. Reklame for klær eller noe? I allefall så er du lekker som gravis, og sikkert ellers og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 23:35   #25
På randen
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2006
På randen er litt kul
Standard

Dette blir du vant til, Obelix!

Det er jo noen skikkelig gode og stødige støvletter, og ikke så høye da....

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 00:18   #26
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

De var høye nok.

Det var godt å komme på jobb og slenge på seg fotformskoa ja.

Jåla: med promille er jeg sikker på at jeg er elegant til tusen. Og ikke kjenner jeg smerten heller.

Men 12 cm dere
At dere får det til. :imponert:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 00:23   #27
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har trent dans i høye heler i 10 år så da sier det seg vel heller selv. Men kramper i leggene, ja det får jeg, noe som også kan være mangel på magnesium.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 00:25   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Danse med høye hæler er ennå mer uforståelig
Og hvor høye er høye da?

Gammel 24-09-08, 00:55   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ut som en slik marionettedukke med høye hæler på.
Siden jeg er så lang så blir det myyye armer og bein når jeg tar på meg hælene ja, ikke klarer jeg å gå fint på dem heller, snubler i mine egne bein, vrenger føttene osv.
Nei takke meg til behagelige sko som både føttene og ryggen min liker.
Og all ære til dem som klarer å gå i høye hæler!

Noen som kan forklare meg hvordan hælen skal være plassert forresten?

Gammel 24-09-08, 01:00   #30
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Måtte måle litt, de høyeste jeg fant var 13,5 cm, men de klarer jeg bare på byen (med forbehold om ikke for lite og ikke for mye alkohol)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 01:02   #31
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Måtte måle litt, de høyeste jeg fant var 13,5 cm, men de klarer jeg bare på byen (med forbehold om ikke for lite og ikke for mye alkohol)

13, 5 cm

Det er jo stylter

Gammel 24-09-08, 01:05   #32
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Og hvor høye er høye da?

3-4 tommer, det er mest vanlig.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 01:10   #33
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Dæven.
Skjønner nå at jeg egentlig er en skikkelig pingle når jeg sliter med 7 cm.

Gammel 24-09-08, 02:09   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Og hvor høye er høye da?

Jeg synes det er mye lettere og bedre å danse med høye hæler enn flate. Men nå kan jeg ikke ha høye hæler lengre, for bekkenet skaper seg.

Gammel 24-09-08, 02:20   #35
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan ikke bruke høye hæler og beundrer de som mestrer høyden. Jeg har hypermobile ledd, og anklene mine gir etter på flatmark i edru tilstand, så høye hæler er risikosport. Når jeg i tillegg ikke går spesielt pent, så fungerer jeg best i flate sko. (På grunn av hypermobiliteten må jeg bruke tærne til å stabilisere, og da får jeg en hard og merkelig gange). Som min vertsmor sa da jeg var på språkreise i Frankrike (Frankrike er vel vuggen til høye hæler og elegant gange); "Koma, tu trampes? qu'un elephant"

Sist redigert av Koma : 24-09-08 kl 03:38.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 02:31   #36
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høye hæler er lett som bare det. Man kan til og med løpe etter kuer i slike. :erfaren:

Gammel 24-09-08, 02:48   #37
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Høye hæler er lett som bare det. Man kan til og med løpe etter kuer i slike. :erfaren:

Høye hæler er Guds (eller designernes) gave til en standard finnmarksjente på knappe 153cm.

Jeg har lang trening, begynte så smått med 3 og 5 cm da jeg var 12-13 år, og har trappet opp de siste årene.
Min svigerinne mente, på en fest vi var på, at å danse i de skoene (bare 9 cm, jo!) måtte klassifiseres som ekstremsport, men jeg trives i høye hæler og har god kontroll.
Jeg føler dessuten at jeg får bedre holdning og ser slankere ut med dem.
De gangene jeg har skadet meg ordentlig har jeg vært barbent eller med nesten flate sko.

Gammel 24-09-08, 09:33   #38
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg liker å gå i høye hæler, og kan faktisk gå pent i dem.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 09:40   #39
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg får faktisk vondt i hofte og rygg av å gå i helt flate sko. De bør ha litt hæl, men best trives jeg på minst 6 cm hæler. Nå rusler jeg rundt på 8,5 cm hæler og trives i høyden.

Gammel 24-09-08, 09:49   #40
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg må si jeg beundrer dere som klarer å gå helt uanstrengt i høye hæler. Jeg har et par skoletter som jeg skulle ønske jeg var flinkere å gå med, men jeg får det liksom ikke til.
Når man tripper rundt på høye hæler, hvordan går man egentlig da? Tripper man rundt på tærne, eller går man vanlig og setter hælen i gulvet først?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.