|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?
Tror det oppsummerer min holdning også.
Hvorfor ble ikke saken prøvd rettslig? Høres jo ut til å ha vært grunn til det?
|
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Det er jo ikke det det står på. Spørsmålet er jo om man er villig til å ofre andre liv for å redde et liv. Grunnen til at man ikke skal kjøre i fylla er jo ikke fordi man kan miste lappen, men fordi man kan drepe seg selv og andre ved det. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Selvfølgelig hadde jeg kjørt. Et liv er mye mer verdt enn et førerkort... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg ville nok kjørt jeg også. Men kun om det var snakk om liv/død og minutter. |
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg kjørte forresten selv til sykehuset - med rier, fordi Mannen hadde drukket. Hvor forsvarlig det er kan vel diskuteres. Men lovlig er det. |
|
|
|
#26 |
|
Sviiisj!!
|
Njaa, hvis man er tilstrekkelig påvirket av sykdom eller i dette tilfellet rier, så er heller ikke det lov, hvis jeg husker pensum riktig..? Men sånt er jo mye vanskeligere å vurdere enn en promille. Jeg hadde ikke klart å kjøre bil emd rier. Evt kjøre i fem minutter av gangen
|
|
|
#27 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Etter 5-6 øl er nok jeg for full til å kjøre. *bilig i drift*
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Ja, jeg hadde selvsagt kjørt dersom det stod om liv eller død. Men jeg måtte jo der og da tatt en vurdering på hvorvidt jeg var edru nok til å berherske bilen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Må man ha en tittel?
Mente ikke at det var redselen heller jeg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg hadde ikke vært snydens etter 4-5 øl og har absolutt kjørt hvis det var valg mellom liv og død.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Det er sant nok det, men sjansen for å miste lappen er høy, og to år uten lappen hadde vært et stort offer.Klart det er tragisk om jeg skulle vært grunnen til nye ulykker, men det hadde vært tragisk om jeg var edru også.Hadde jeg vært i stand til å konstantere hjertestans, så hadde sjansen for at jeg var i stand til å få bilen velberget frem til hjelpen stor.
Sist redigert av amo : 25-09-08 kl 00:09. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Hvis dette var snakk om å redde livet til en person hadde jeg kjørt. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Det blir jo en vurderingssak mht risiko, både mht fart, tid på døgnet, strekning, trafikktetthet osv. Mange kjører i fylla, de færreste dreper eller skader andre (uten å ha noe statistikk å linke til).
|
|
|
#34 |
|
saftig
|
|
|
|
#35 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Ja, på en skogsvei hadde jeg kjørt. Jeg synes det hadde vært mye vanskeligere hvis det var snakk om å kjøre i trafikken. Sannsynligvis hadde jeg ikke gjort det etter 4-5 øl, men det er vanskelig å si hva desperasjonen gjør med folk, hvis det f.eks. var barnet mitt det var snakk om. Jeg vet ikke.
|
|
|
#36 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg hadde garantert kjørt. Det hender at jeg tar et eller to glass vin, sjelden mer, så sjansen for at jeg var den mest edru er tilstede og da hadde jeg kjørt.
|
|
|
#37 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Om jeg hadde vært i en slik situasjon og lagt avgårde i bil, i påvirket tilstand, så hadde jeg ikke kjørt lengre enn jeg måtte. Dvs til nærmeste plass hvor en ambulanse kunne finne oss, eller evt hvor luftambulansen kan lande. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Ved hjertestans er det vel litt essensielt å få satt i gang HLR så fort som mulig, så jeg tror jeg hadde gjort det. Etter 4-5 øl er jeg ikke kjørbar. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Hadde kjørt om det stod om liv, men for å kunne påberope seg nødverge tror jeg at en skal varsle politiet om at en kjører i påvirket tilstand. Hadde glatt snekkra paller for ei stund hvis det hadde redda et liv.
|
|
|
|
#40 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde heller ikke vært snydens av 4-5 øl.
|
![]() |
|
|