Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer?
Ja 128 90,14%
Nei 4 2,82%
Det burde holde med holdningskampanjer 10 7,04%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 13:15   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå er det å røyke på kontoret helt tabu, å bruke sikkhertesbeltet en selvfølge, og å slå barn er fullstendig uakseptabelt. Holdningsendringer som ikke hadde gått like fort uten lovendring.

Det er jeg ikke enig med deg i. Det å røyke på kontoret er ikke en privatsak (der er det flere som ovserverer.). Jeg oppfatter ikke at loven om å ikke slå barn har gjort noen forskjell. Fysisk avstraffelse var "ut" her i landet før loven kom.

Gammel 24-11-06, 13:38   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er jeg ikke enig med deg i. Det å røyke på kontoret er ikke en privatsak (der er det flere som ovserverer.). Jeg oppfatter ikke at loven om å ikke slå barn har gjort noen forskjell. Fysisk avstraffelse var "ut" her i landet før loven kom.

Skjønte ikke den med kontoret? Da jeg begynte å jobbe var det helt naturlig at det ble røykt omtrent OVERALT. I møterom og på privatkontor. Det er det sikkert 5-6 år siden jeg så sist. Og jeg er innom mange forskjellige arbeidsplasser!

Å slå barn var "ut" før forbudet, men har gått fra å være "ikke bra" til totalt uakseptabelt. Jeg husker uttalelser fra 20 år siden som aldri ville blitt sagt i dag.

Gammel 25-11-06, 22:14   #3
Tia
Fullverdig medlem

Tia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sånn med det samme så tenker jeg - ja, så klart det må være røykeforbud.

Men, ved nærmere ettertanke, så er jeg ikke for at voksne mennesker skal bli lovpålagt hva de skal gjøre i sin egen bil eller i sitt eget hjem.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:17   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tia, her.

Sånn med det samme så tenker jeg - ja, så klart det må være røykeforbud.

Men, ved nærmere ettertanke, så er jeg ikke for at voksne mennesker skal bli lovpålagt hva de skal gjøre i sin egen bil eller i sitt eget hjem.

What?!

Seriøst? Selvfølgelig skal barn beskyttes - også mot idiotiske foreldre som tar seg alt for godt til rette, og simpelten leker med andres helse.

Jeg er for et røykeforbud i hjem hvor hjemmehjelp og hjemmesykepleie ferdes også, jeg, og det er voksne mennesker. Mennesker som har krav på røykfrie omgivelser!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:52   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tia, her.

Ikke i det hele tatt, liksom? Ohoi...

Gammel 25-11-06, 23:03   #6
Tia
Fullverdig medlem

Tia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

What?!

Seriøst? Selvfølgelig skal barn beskyttes - også mot idiotiske foreldre som tar seg alt for godt til rette, og simpelten leker med andres helse.

Jeg er for et røykeforbud i hjem hvor hjemmehjelp og hjemmesykepleie ferdes også, jeg, og det er voksne mennesker. Mennesker som har krav på røykfrie omgivelser!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det kan du da ikke mene?

Jeg synes ikke noe om at folk røyker når det er barn til stede. Og de fleste voksne er vel såpass oppegående at de ei gjør slikt.

Hvordan skal man kunne håndheve en evnetuell slik lov?
Hvis det er så farlig å utsettes for røyk, hvorfor er det da lovlig å røyke? Og hvorfor selges det da røyk så og si overalt.

Gammel 25-11-06, 23:17   #7
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Jeg synes det bør være en lov som bestemmer at vi må vaske hendene etter et dobesøk. Dette vil sende ut riktig signal og på sikt vil alle gjøre dette.

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:37   #8
Tia
Fullverdig medlem

Tia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De siste spørsmålene du stiller der viser at holdningsskapende kampanjer ikke når inn hos alle.

Du mener det ja?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.