|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettbutikker og valutaJeg var i kontakt med en nettbutikk i Sverige, avtalte at jeg skulle kjøpe noen varer og fikk til svar at jeg kunne forskuddsbetale beløpet 200 + 60 i frakt til kontonummeret deres. Jeg kan gjerne forskuddsbetale, søsteren min har brukt denne nettbutikken, og det har aldri vært noe krøll. Men da jeg sjekker opp om at det vel "selvfølgelig" er 260 i svenske kroner som tilsvarer noe sånt som 260 x 0,8594 =223,44 NOK, så får jeg til svar: "Det blir Norska eftersom frakten är dyr till Norge och du betalar bara 60:-" (Dette er snakk om 100 servietter.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbutikker og valutaDet blir i allefall ikke toll og moms siden beløpet er 200 nok , portoen skal jo ikke regnes med før beløpet er over 200 . Men jeg hadde ikke akseptert å betale i norsk valuta . Driver en svensk butikk , så tar man betalt i svenske kroner . Ellers må hun jo legge på portoen sin til utlandet . |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbutikker og valuta
Viktig: Det blir det. For grensen er ikke over 200, men 200.
|
![]() |
|
|