Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettbutikker og valuta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-08, 10:09   #1
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nettbutikker og valuta

Jeg var i kontakt med en nettbutikk i Sverige, avtalte at jeg skulle kjøpe noen varer og fikk til svar at jeg kunne forskuddsbetale beløpet 200 + 60 i frakt til kontonummeret deres. Jeg kan gjerne forskuddsbetale, søsteren min har brukt denne nettbutikken, og det har aldri vært noe krøll. Men da jeg sjekker opp om at det vel "selvfølgelig" er 260 i svenske kroner som tilsvarer noe sånt som 260 x 0,8594 =223,44 NOK, så får jeg til svar: "Det blir Norska eftersom frakten är dyr till Norge och du betalar bara 60:-" (Dette er snakk om 100 servietter.)

I utgangspunktet synes jeg serviettene er dyre nok med 2,23 pr stk. (Dette er servietter med trykk.) Og med en pris på nesten 50 øre mer pr serviett (2,60)... Da er det mulig at det finnes noen billigere norske alternativ.

Om jeg gjør som hun mener at det skal gjøres, da blir det vel toll og moms på disse også?

Hva ville dere ha gjort?

(Nettbutikken er svensk, med en svensk .se adresse. Varene sendes fra Sverige.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 10:58   #2
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Nettbutikker og valuta

Det blir i allefall ikke toll og moms siden beløpet er 200 nok , portoen skal jo ikke regnes med før beløpet er over 200 . Men jeg hadde ikke akseptert å betale i norsk valuta . Driver en svensk butikk , så tar man betalt i svenske kroner . Ellers må hun jo legge på portoen sin til utlandet .
http://www.noespesielt.no/viewpage.php?page_id=1

http://www.kortbutikken.no/default.a...and=Servietter

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 11:01   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Det blir i allefall ikke toll og moms siden beløpet er 200 nok , portoen skal jo ikke regnes med før beløpet er over 200 .

Viktig: Det blir det. For grensen er ikke over 200, men 200.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 14:19   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Viktig: Det blir det. For grensen er ikke over 200, men 200.

Det var det jeg også trodde...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.