Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matbudsjett pr. mnd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-08, 21:07   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matbudsjett pr. mnd

Vår familie på 3 bruker rundt 5000 i mnd på mat og div husholdningsartikler. Handler fast hver mandag og så blir det litt supplering i løpet av uken. Det blir også en tur til Sverige i ny og ne..

Gammel 27-09-08, 21:11   #22
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Vi har ikke med alle punktene på SIFO-budsjettet vi heller.
Har jo tilpasset det oss og det vi bruker penger på.

Ja, men sånn tenker ikke banker, for eksempel. De bruker SIFO-budsjettet bokstavelig, og derfor får ikke jeg som er aleneforsørger huslån hos noen andre banker enn den som foreldrene mine brukte da jeg kjøpte - jeg fikk innpass hos saksbehandleren deres som gikk med på å ta hensyn til det personlige budsjettet mitt. Der forblir jeg; jeg har ingen mulighet til å refinansiere fordi ingen andre banker vil ta i meg med ildtang pga SIFO-budsjettet. Og jeg har rimelig god årslønn.

Gammel 27-09-08, 21:22   #23
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Stompa: Det husker jeg fra jeg og eksen prøvde få lån for 10 år siden også.
Det var ganske kjipt, for vi kjente oss ikke igjen på hva vi brukte penger på.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:09   #24
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Er ikke så lett å spare inn på matbudsjettet når prisene er steget så mye. Vi har greid oss på 4-5000, men er nå oppe i 5-6000 i mnd til 4 stk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:24   #25
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet jo at matprisene har økt betydelig siste tiden men hvilke varer er det dette stort sett gjelder? Kylling, koteletter, ørett, pasta, ris, brød osv koster da det samme nå som tidligere i år?
Jeg spiser også veldig mye linser, bønner og grønnsaker og har man gode frukt & grønt butikker i nærheten så er det faktisk halve prisen fra det man betaler i butikkene.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:35   #26
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

I butikkene jeg handler i så er det meste blitt priset opp. Handler på Prix, Kiwi, OBS, Meny eller ICA Maxi.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:42   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var jeg innom Sifo og tastet kjapt inn oss 3, og i følge den skulle vi bruke 5000 på mat i måneden.
Det stemmer nok sånn passe, vi har sklidd litt ut med ukeshandelen i det siste.
Vanligvis ligger vi på 4000, altså 1000 kr. i uken.
Vi sparer mye på å følge med på tilbud og fylle fryser'n av og til. (Vi har bare frys i kombiskapet, så det er ikke plass til mye der.)

Gammel 28-09-08, 00:15   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker mindre penger på mat nå enn før, men det har mest med at vi nå kan spise glutenholdig mat.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 00:44   #29
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg kan skjønne at det blir vanskelig å søke lan med en mal som SIFO legger opp til her! Jeg er alenemor, og med de tall SIFO bruker til å beregne forbruk ender jeg og mine to barn på 13 og 14 på et forbruk på ca 17400 kroner- og det er UTENOM faste utgifter (bortsett fra telefon)!! For meg blir det en flott livvsstil.
Matbudsjettet beregnes til i underkant av 6000 kroner, i min virkelighet vil den summen gjelde mat OG andre husholdningsartikler. Er det virkelig slik at banker legger disse rause tallene til grunn? Vet ikke bankfolk at vi er mange, mange som faktisk fint klarer å leve på et langt mer beskjedent månedsbudsjett enn dette?

Jeg ligger vel sånn midt på treet hva inntekt gjelder, og syns ikke at jeg har mye å klage på - bortsett fra at jeg gjerne skulle hatt råd til å spise ute litt oftere, eller kjøpe litt mer "luksuriøs" mat. Eller kjøpe mere klær til barna og meg selv. Men jeg syns likevel ikke at jeg mangler noe. Hvilken virkelighet henter de tallene sine fra?

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:11   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ikke sånn at det er ganske mye alkohol og røyk også med i de tallene?

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:31   #31
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er 2 voksne og bruker 6000 i mat (inkl. vaskemiddel osv)fant vi ut etter at vi tok vare på kvitteringene en måned.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.