|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Matbudsjett pr. mndVår familie på 3 bruker rundt 5000 i mnd på mat og div husholdningsartikler. Handler fast hver mandag og så blir det litt supplering i løpet av uken. Det blir også en tur til Sverige i ny og ne..
|
|
|
#22 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matbudsjett pr. mnd
Ja, men sånn tenker ikke banker, for eksempel. De bruker SIFO-budsjettet bokstavelig, og derfor får ikke jeg som er aleneforsørger huslån hos noen andre banker enn den som foreldrene mine brukte da jeg kjøpte - jeg fikk innpass hos saksbehandleren deres som gikk med på å ta hensyn til det personlige budsjettet mitt. Der forblir jeg; jeg har ingen mulighet til å refinansiere fordi ingen andre banker vil ta i meg med ildtang pga SIFO-budsjettet. Og jeg har rimelig god årslønn.
|
|
|
#23 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Matbudsjett pr. mndStompa: Det husker jeg fra jeg og eksen prøvde få lån for 10 år siden også. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Matbudsjett pr. mndEr ikke så lett å spare inn på matbudsjettet når prisene er steget så mye. Vi har greid oss på 4-5000, men er nå oppe i 5-6000 i mnd til 4 stk. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
anglofil
Sv: Matbudsjett pr. mndJeg vet jo at matprisene har økt betydelig siste tiden men hvilke varer er det dette stort sett gjelder? Kylling, koteletter, ørett, pasta, ris, brød osv koster da det samme nå som tidligere i år? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Matbudsjett pr. mndI butikkene jeg handler i så er det meste blitt priset opp. Handler på Prix, Kiwi, OBS, Meny eller ICA Maxi. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Matbudsjett pr. mndNå var jeg innom Sifo og tastet kjapt inn oss 3, og i følge den skulle vi bruke 5000 på mat i måneden.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Matbudsjett pr. mndJeg kan skjønne at det blir vanskelig å søke lan med en mal som SIFO legger opp til her! Jeg er alenemor, og med de tall SIFO bruker til å beregne forbruk ender jeg og mine to barn på 13 og 14 på et forbruk på ca 17400 kroner- og det er UTENOM faste utgifter (bortsett fra telefon)!! For meg blir det en flott livvsstil. |
|
![]() |
|
|