|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Nå har ikke jeg vært guttemamma lenger enn seks måneder, men må si at guttene er mye lettere å vaske.
|
|
|
|
#22 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg tror det er mer personlighetene som spiller inne, enn om det er gutt eller jente.
|
|
|
#26 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg kan bare sammenligne opp til ett år. De har vært like aktive og gærne og søte, utviklet seg likt og vært like store. Personligetene og lynnet er veldig forskjellig, men ikke noe jeg vil tilskrive kjønn. Jeg var mye kvalmere som gravid da jeg gikk med gutt, det skal visst være noe hormonell forklaring på det.
|
|
|
#27 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?
... her og...
|
|
|
#28 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Har både jente og gutt, og de er utrolig forskjellige. Nesten på kanten til å si at de ikke har en ting som de er lik på.
|
|
|
#29 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Vi har en av hver, og særlig Sambo måtte ta en time-out etter at vi fikk vite at det kom en LilleBROR. "...hva GJØR vi med en gutt da?" De er like på mange måter, men Lillebror er mye mer høylydt og støyete enn søsteren var på samme alder (2 år). Han er mye mer kosete (!) og mer engstelig enn søsteren sin. Om det er kjønn eller det faktum at han er nr 2 vet jeg jo ikke, men når han nå har lagt seg til litt "drama-queen" fakter i forbindelse med å få viljen sin, aner det meg at Storesøster på 7 nok har påvirket mer enn vi aner...
|
|
|
#30 |
|
sangfugl
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg har bare jenter, men jeg har flere venninner som har barn av begge kjønn, og de er alle enige om at gutter er enklere enn jenter gjennom typsik trassperiode rundt 2-4 år. Hvorvidt dette stemmer på alle er vel vanskelig å si, men i min vennekrets er dette en vanlig oppfatning.
|
|
|
#31 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Tja... Jeg har nettopp hatt en megadiskusjon med Storebror 5 1/2 år. "Han klarte ikke vaske hendene og tørke seg sjøl etter dobesøket. Han klarte ikke ta av bukse og truse, da disse var blitt litt våte da tissefanten ikke lå helt riktig idet han måtte på do. Han klarte slett ikke finne truse sjøl i skuffen, og i hvertfall ikke vrenge den og kle den på seg..."
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Takke meg til unger som ikke endevender klesskapet tre ganger om dagen og bruker opp tilsvarende mange antrekk daglig. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Dårlig husmor
|
Tja. Jeg har en datter på 7 som fremdeles foretrekker at mamma finner frem klær og hjelper til med å ta dem på. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#35 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg kjenner til en familie som fikk jente som nummer fire, etter tre gutter. At det var gledelig skjønner jeg jo, men jeg synes det er trist å se hvordan spesielt moren har tatt av. Jenta har nok like mye oppmerksomhet, klær og utstyr som de tre andre til sammen. (Og det er kanskje feil av meg å synse og slike ting, siden vi har fått barn av begge kjønn.) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Søt og rar
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg har en av hver, og har ikke hatt problemer med "omstillingen". De er komplett forskjellige ift. personlighet og temperament, men jeg tror neppe det henger sammen med kjønn.
|
|
|
#38 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg innbiller meg at kjønn 1 ofte legger føringer for kjønn 2. Det stemmer sikkert ikke for alle, men. Kan så klart ha med arv å gjøre også, ogforeldrenes vesen. Sist redigert av Dronningen : 29-09-08 kl 16:23. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?Jeg er jo bare guttemor, men uttaler meg likevel. Da jeg ventet storebror, var jeg litt bekymret hvordan dette skulle føles. Om jeg ville forstå gutten på samme måte som jeg villle ha forstått en jente.
|
![]() |
|
|