Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-08, 23:40   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?

Det sitter jeg og funderer litt på. Vi har nettopp fått vite at det bor en lillesøster i magen så snart har vi en av hver.

Dere med litt eldre barn, synes dere det er stor forskjell? Tenker på småbarnstiden, oppdragelse, grensesetting, fritidsaktiviteter, ungdomstid,,,ja alt mulig egentlig.

Gammel 26-09-08, 23:54   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskjell på å være guttemamma og jentemamma?

Får dere lillesøster!? Det kan jeg overhodet ikke se for meg! Så morsomt .

Jeg har ikke lang erfaring i å være jentemamma, men nå har jeg begynt å klare å kalle lillesøster for "hun" og ikke "han". Det hjelper ikke at onkelen min (som selv har fem jenter og er bestefar til fire gutter) kaller henne konsekvent for "han". Jeg svor på at jeg ikke skulle bli bitt av råsabasillen, men litt glitter og stæsj har nok sneket seg inn her også.

Ja også er det ikke så rart å stelle henne. Det er liksom ikke lenger noe som "mangler" der nede .

Følger med på svarene til de som har eldre barn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:57   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare gutter.

Gammel 27-09-08, 00:01   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare gutter, og kjenner jeg er bittelitt (ok ganske så mye) misunnelig på deg som skal få-. og dere som har - ei jente også.

Gratuelerer med ei lita tulle i magen.

Gammel 27-09-08, 00:02   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja jeg syntes det var merkelig å få gutt jeg da. Jeg kan liksom ikke med det greiene under bleia. Men inntil 5-6 mnders alder som jeg har erfaring med nå er det ellers ingen forskjell!

Så jeg kan ikke bidra med noe i tråden. Ville egentlig bare abonnere jeg.

Gammel 27-09-08, 00:03   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Gutter er jo mye enklere å rengjøre .

Gammel 27-09-08, 00:04   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Gammel 27-09-08, 00:05   #8
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Har gutt på 6 og jente på 3,5. Når gutten er eldst, er det slett ingen selvfølge at jenta blir opptatt av prinsesser og dokker. Vår jente leker helst med det samme som storebror.

I babyperioden var det mindre forskjeller, jenta dog noe roligere.
Litt senere var jenta langt mer utspekulert enn gutten på samme alder, mer utforskende, ikke ta nei for et nei, og mye staere.

Personlig tror jeg dette like gjerne kan være knyttet til personlighetsforskjeller, som å ha noe med kjønn å gjøre.
Oppdragelse bør vel i hvertfall i teorien tilpasses det enkelte barn uansett.

Det er veldig koselig å ha en av hvert kjønn! De er veldig glad i hverandre, og leker kjempefint sammen (stort sett).

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 00:05   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Helt klart den viktigste forskjellen.

Gammel 27-09-08, 00:05   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er sant!

Jenter har for eksempel ingen sperre. Bæsjen havner jo inni navlen. Veldig upraktisk.

Gammel 27-09-08, 00:08   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Helt klart den viktigste forskjellen.

Det har kanskje ikke så mye å si om noen år?

Gammel 27-09-08, 00:08   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det foreløpig er veldig liten forskjell - har jente på 7,5 og gutt på 3. Jenta var mer verbal i ung alder, det er jo en tendens til at jenter er litt tidligere ute der. De andre forskjellene mellom dem kan jeg ikke se har noe med kjønn å gjøre, de bare er forskjellige mennesker.

Gammel 27-09-08, 00:10   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med rengjøringen er vel det jeg har merket best ja. Mye enklere, bortsett fra at om de tisser når de er nakne så står fader spruten 10 meter (litt overdrevet) opp i luften. LITT upraktisk. Men nå er det sjelden han gjør det, heldigvis.

Gammel 27-09-08, 00:12   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det er sant!

Jenter har for eksempel ingen sperre. Bæsjen havner jo inni navlen. Veldig upraktisk.

Jeg tror deg.
Jeg har ingen erfaring med gutter, kun jente. Men bæsj i navlen har jeg ikke funnet enda.

Gammel 27-09-08, 00:14   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det med rengjøringen er vel det jeg har merket best ja. Mye enklere, bortsett fra at om de tisser når de er nakne så står fader spruten 10 meter (litt overdrevet) opp i luften. LITT upraktisk. Men nå er det sjelden han gjør det, heldigvis.

Jeg foretrekker det fremfor at de diskret tisser ut alt de ligger på, og uten at man er klar over det trekker det inn i ryggen av bodyen, oppover mot nakken og opp til håret.

:har ikke bedre ting å engasjere seg i:

Gammel 27-09-08, 00:18   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den største forskjellen er at min datter på snart sju tømmer klesskapet når hun har venninner på besøk, ikler seg kjole og tilbringer timer på badet med sminkesaker.

Gammel 27-09-08, 00:25   #17
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jeg foretrekker det fremfor at de diskret tisser ut alt de ligger på, og uten at man er klar over det trekker det inn i ryggen av bodyen, oppover mot nakken og opp til håret.

:har ikke bedre ting å engasjere seg i:

Eller sånn som Lille gjør, legger seg på siden, løfter den øverste foten og passer på å tisse langs hele stellebordet, på veggen, og stort sett hele den ene siden sin. Og selvsagt passer hun på å treffe de rene klærne jeg har lagt frem til henne.

Gammel 27-09-08, 00:26   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Det sitter jeg og funderer litt på. Vi har nettopp fått vite at det bor en lillesøster i magen så snart har vi en av hver.

Dere med litt eldre barn, synes dere det er stor forskjell? Tenker på småbarnstiden, oppdragelse, grensesetting, fritidsaktiviteter, ungdomstid,,,ja alt mulig egentlig.

Nei, det er lite kjønnsforskjeller. De har forskjellige personligheter, men ikke pga av at de er gutt/jenter.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 00:46   #19
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er forskjell. Dvs, de forskjellene som er, de er mer knyttet til personlighet enn til kjønn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 08:54   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Får dere lillesøster!? Det kan jeg overhodet ikke se for meg! Så morsomt .

Nei det kan ikke vi heller! Sliter som bare det med navnealternativer og sier fortsatt "han" til magen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.