Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tallulah?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-08, 23:21   #121
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallulah?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men mest fordi faren faktisk uttaler h-en, ikke sant? :dukke:

Gammel 29-09-08, 23:26   #122
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Bryr meg ikke hva andre kaller barna sine. Det er mange navn jeg synes er dritstygge og mange jeg liker veldig godt. Så lenge foreldrene er fornøyd med navnevalget, så er vel det det viktigste.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 23:28   #123
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hørte intervju med han navneforskeren på universitetet i Bergen (det står stille med navn her, ja...). Han sa at navnet var irsk, og betydde fornem og rik kvinne, eller noe, og at det ble brukt av overklassen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 23:29   #124
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh herregud. Dette hadde jeg ikke fått med meg. Jaja, de får ha takk egentlig, man trenger jo noe å le av i hverdagen.

Emma var litt rart da, for jeg mener å ha lest et sted (sikkert min faste kilde SePåHor) at de kalte sin eldstedatter nettopp dette? Dvs Maud Angelikas forbokstaver - M-A - ble brukt hjemme? Og det blir jo Emma?

Jaja. Mye man dessverre kan, og tilegner seg.

Nei jeg tror de uttaler det Ma. :skammersegforåidetheletattvitenoeomdette:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 23:37   #125
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Noen har sett for mye på Ricky Lake...

Akkurat hva jeg tenkte.

Gammel 29-09-08, 23:41   #126
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Forøvrig enig med Espen Thoresen: mer spenstig med dronning Tallulah enn dronning Mette Marit :ikke royalist:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 23:41   #127
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk litt skremt over at jeg ikke en gang var klar over at hun var gravid. Greit nok at jeg ikke leser Se&Hør - jeg burde kanskje gjøre det?

I og med at jeg ikke aner hvordan navet uttales har jeg egentlig ingen formening om det. Kan noen gi meg et hint om hvordan man sier det? Betydningen var jo nydelig da.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg er fortsatt forelska i Simsalabim jeg da så jeg stiller muligens utenfor de som burde ha en mening.

Øh, hvem er det? :uvitende:

Gammel 29-09-08, 23:43   #128
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kult. Men jeg er jo sikker på at Ari har valgt navnet for å understreke et eller annet.

Gammel 30-09-08, 00:06   #129
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hver sin smak! Men at et navnforsker hevder å aldri ha hørt navnet synes jeg er rart, for det er jo ikke akkurat uvanlig på den andre siden av Atlanterhavet, som allerede nevnt!

Gammel 30-09-08, 00:06   #130
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Alt som kan sprite opp de "kongelige" litt.

Gammel 30-09-08, 00:08   #131
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Noen har sett for mye på Ricky Lake...

Ikke nødvendigvis, også brukt i høyere sirkler i England. Husker et teaparty hos Lord of Hampshire i 1989, der var det 2 stk Tallulah (tuller ikke!)

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 00:17   #132
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Se forøvrig "Navnet viser at de er godt belest ...... "
http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle336691.ece

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 06:25   #133
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Se forøvrig "Navnet viser at de er godt belest ...... "
http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle336691.ece

Tja...

Sitat:

– Når de velger navn fra eldre kulturer, så er de nettopp veldig kulturelt bevisst, sier amanuensis Ivar Utne, navneforsker ved Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier ved Universitetet i Bergen.

– De tenker ikke på populærkultur, men klassisk kultur, det vi gjerne kaller finkultur. Det er ikke folk som leser tegneserier som velger sånne navn, sier Utne.

Jeg tror det er noe av det Ari har plukket opp i Vegas.

Jeg kjenner jeg er veldig engasjert i temaet. Kan det være for lite søvn tro?

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 08:48   #134
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I og med at jeg ikke aner hvordan navet uttales har jeg egentlig ingen formening om det. Kan noen gi meg et hint om hvordan man sier det? Betydningen var jo nydelig da.

Du skulle ha sjekket linken min, til min første Tallulah-assosiasjon. For sikkerhets skyld tar jeg den en gang til - Jodie Foster kan vel ikke ta feil?

(Kilde: youtube.com)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 08:58   #135
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er vi litt sjokkerte over navn igjen.

Intet er nytt under foreldreportalen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 09:21   #136
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Én ting er nå hva Engle-Märtha og maken kaller barna sine. Jeg har ikke rare forventningene til deres navnevalg (og andre valg de måtte ta, for den saks skyld) allikevel. Jeg finner det mer ... sjokkerende at så mange FP-ere vet hva barna til Demi Moore og Bruce Willis heter.

Du sa det godt.

Jeg er absolutt null interessert og særdeles lite informert.
Men, jeg syntes navnevalget er helt ok jeg.

Gammel 30-09-08, 09:23   #137
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du bidrar jo til denne tråden du og.....

Forresten så har Lisa Stokke kalt datteren sin Tallullah, så Martha er ikke helt alene. De bor riktignok i England, men hun er jo likefult norsk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 09:41   #138
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er et helt ok navn jeg. Ville nok ikke kommet på å bruke det selv, men jo, jeg synes faktisk det er fint jeg da... Emma Tallulah. (selv om tunga mi slår litt krøll på seg når jeg uttaler navnet høyt.. hehe)

Gammel 30-09-08, 09:42   #139
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns det var et pent navn jeg.

Gammel 30-09-08, 09:44   #140
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Gledesdreper!
La oss nå kose oss litt over denne nyheten. Det er jo helt klart at Martha og Ari vet at dette vil bli diskutert.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.