Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-08, 20:43   #161
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Det er så sant som det er sagt, Iset. Skremmende mange som er trafikkfarlige.

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 21:04   #162
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det finnes vel dem som tar seksuelt på sin mann, mens han kjører også. Vet ikke helt jeg altså, men det annser jeg som værre enn å sende en sms.

Neinei. Sånn har vi taxier til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 21:06   #163
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er den mest skremmende tråden jeg noensinne har lest. Det er helt uforståelig for meg at noen kan argumentere mot at det er trafikkfarlig å lese/skrive sms mens man kjører. Det at det finnes enda farligere ting man kan gjøre som sjåfør er et ikke-argument. Kjører man bil, er man ansvarlig for sikkerheten både i til seg selv og andre i egen bil og til andre man møter i trafikken, og jeg har vært dum nok til å gå ut fra at det å vente med å sms-e var en like stor selvfølge for alle andre som for meg.

Det finnes ingen sms-er som er så viktige at man ikke kan vente med å lese og/eller skrive dem til man har fått stoppa bilen, uansett om man er på Ring 3 og det går opptil flere minutter før man finner en plass å stoppe.

Gammel 28-09-08, 21:07   #164
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Neinei. Sånn har vi taxier til.

Eller limoer for oss med litt klasse.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 21:44   #165
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar for lang tid.

Hvor mange er det ikke som stiller inn radion mens dem kjører, eller leter etter noe i vesken. Eller forsøker å lette frem en smokk?
Eller leter etter en cd?

Jeg trenger iallfall litt mer konsentrasjon for å skrive sms enn for å stille inn radioen. Kan holde øynene på veien hele tiden mens jeg gjør det egentlig. Og smokkeproblematikken? Tja... med førstemann hadde vi ikke bil og med andremann kunne førstemann finne smokken mens jeg kjørte: smart:

Det finnes vel dem som tar seksuelt på sin mann, mens han kjører også. Vet ikke helt jeg altså, men det annser jeg som værre enn å sende en sms.

Gjør det? I så fall er det verre enn å sende sms. Men er vel neppe noe utbredt problem? : naiv og kjedelig:
Når jeg tenker meg om, er det kanskje en del her inne som faktisk gjør det: mange her som er flinke til å multitaske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 21:45   #166
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Dette er den mest skremmende tråden jeg noensinne har lest. Det er helt uforståelig for meg at noen kan argumentere mot at det er trafikkfarlig å lese/skrive sms mens man kjører. Det at det finnes enda farligere ting man kan gjøre som sjåfør er et ikke-argument. Kjører man bil, er man ansvarlig for sikkerheten både i til seg selv og andre i egen bil og til andre man møter i trafikken, og jeg har vært dum nok til å gå ut fra at det å vente med å sms-e var en like stor selvfølge for alle andre som for meg.

Det finnes ingen sms-er som er så viktige at man ikke kan vente med å lese og/eller skrive dem til man har fått stoppa bilen, uansett om man er på Ring 3 og det går opptil flere minutter før man finner en plass å stoppe.

Einverstanden!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 09:26   #167
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg innrømmer gjerne at det er en uting, og sannsynligvis en uvane mer enn noe annet. Å sammenligne det med å kjøre i fylla er sikkert effektivt nok fra et tabloid perspektiv, men den store forskjellen er selvsagt at konsentrasjonsnedsettelsen foregår i noen sekunder, og ikke under hele kjøreturer. De gangene jeg titter på mobilen i fart, er det når jeg har tittet fremover og anslått trafikksituasjonen til å være stabil i de sekundene jeg tar blikket bort fra veien. Det samme gjør jeg for øvrig når jeg sjekker blindsonen (men av mye mer aktverdig grunn, selvsagt).

Som aC forsvarer jeg ikke handlingen, og den øker selvsagt trafikkfaren. Denne typen oppslag får meg ikke til å endre atferd, men konstruktive diskusjoner øker bevisstheten.

Jeg synes heller ikke det å være full er det samme som å sende en sms. Jeg sier ikke at sms er bra i bil, men jeg synes uansett det ikke kan sies å være det samme. Er man full så er man jo full og ukonsentrert HELE tiden, en sms er jo en tidsbegrenset greie. Ja, jeg vet at mye kan skje på den tiden man evt sender en sms, men å si at det er likt blir for meg litt fjernt.

Jeg har sendt noen sms når jeg kjører bil. :tilstår: Men det kommer også litt an på trafikk og vei synes jeg. Noen ganger sender jeg en sms på vei ut av gården for å si at jeg er på vei, når jeg skal møte noen. For det var avtalen. Da er det en 200 m lang gårdsvei det er snakk om. Det er perspektiver innenfor sms sending også.

Men nei det er ikke greit. Det er i grunn ikke greit å sitte med en hånd på bilstolen og rugge under en kjøretur heller, men det må man også gjøre noen ganger når babyen er liten og gråter hele tiden hvis ikke.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 09:32   #168
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ganske sikker på at min 4 åring og 7 md gamle sønn er mer trafikkfarlige for meg,enn om jeg skulle vært full og sendt sms samtidig. Men i byen eller tettbebygde strøk bruker jeg ikke tlf.

Gammel 29-09-08, 20:24   #169
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jaha? Moralens apostel, du. Fordi jeg synes det er på trynet å skrive/lese sms ens man kjører bil?
Eller har du annet på agendaen, som at du generelt mener at ikke burde ha noen meninger i det hele tatt da, eller?
Og i tilfelle hvorfor skal jeg ikke kunne mene noe om denne sms-ingen?
Er det noen feil i mitt liv og holdninger du mener jeg har som du brenner inne med, kanskje?

Det er sånt jeg ikke tar offentlig i en tråd.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:39   #170
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er sånt jeg ikke tar offentlig i en tråd.

Hvorfor pokker'n gidder du å begynne da? Sånt er så irriterende! Enten sier man alt, eller så holder man kjeft. Hinting gjør man på rommet sitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 08:53   #171
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Noen bare må, aC. Jeg bryr meg ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.