Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tallulah?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-08, 10:04   #141
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tallulah?

Synes det var et fint navn jeg, når det hører sammen med Emma og Behn. Men hadde det vært Tallulah Eriksen så høres det straks mer snodig ut. Det synes jeg forøvrig også med Noah. Noah Olsen. Helt merksnodig. Men Noah er jo veldig poppis. Ikke skjønner jeg det, men det gjør mange andre tydeligvis.

Gammel 30-09-08, 10:05   #142
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Tallulah stiller i kategori med alle de andre "konstruerte" navnene som mange velger.

Familien Behn velger VELDIG anderledes enn meg, og det er jeg egentlig bare glad for. Hadde de kalt ungene sine det samme som mine barn hadde jeg faktisk blitt ganske sur.

Gammel 30-09-08, 10:39   #143
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Likte navnet. Føyer seg fint inn i søskenflokken.

Og ikke diss Noah.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 10:41   #144
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Og ikke diss Noah.

Gammel 30-09-08, 10:41   #145
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Folk" liker sikkert ikke navnene på gutta mine heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:08   #146
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Veldig flott Indiansk navn.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:11   #147
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du skulle ha sjekket linken min, til min første Tallulah-assosiasjon. For sikkerhets skyld tar jeg den en gang til - Jodie Foster kan vel ikke ta feil?

(Kilde: youtube.com)

Det var nettopp Bugsy Malone jeg tenkte på da jeg hørte navnet. Navnet gir generelt assosiasjoner til 30-tallet og "flappers".

TV2Nyhetene i går påsto at hun hadde valgt navnet pga. en Doctor Who-episode, men det tviler jeg sterkt på. Episoden foregikk dog på 30-tallet...

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:16   #148
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Likte navnet. Føyer seg fint inn i søskenflokken.

Og ikke diss Noah.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:17   #149
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, og Zoë.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:19   #150
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Synes det var et fint navn jeg, når det hører sammen med Emma og Behn. Men hadde det vært Tallulah Eriksen så høres det straks mer snodig ut. Det synes jeg forøvrig også med Noah. Noah Olsen. Helt merksnodig. Men Noah er jo veldig poppis. Ikke skjønner jeg det, men det gjør mange andre tydeligvis.

Noa er jo bare helt nydelig.

Tallulah var litt merkelig, men hun kommer vel til å bli kalt bare Emma. Og, det er jo ett søtt navn.

Gammel 30-09-08, 11:57   #151
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt greit at Märtha og Ari kaller barnet sitt Emma Tallulah om det er det de ønsker. Jeg er hvertfall uhyre glad for at ikke alle har trauste navn som Ingrid, Sigurd, Håvard, Hannah, Jonas og Solveig.

Gammel 30-09-08, 12:11   #152
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Orginalt og fint.

Gammel 30-09-08, 12:43   #153
Frantzen
Passiv

Standard

Syns det var et artig navnevalg, jeg. Emma er nydelig, og klinger godt sammen med Tallulah. Ville nok reagert litt om det var det første navnet, eventulet det eneste. Som mellomnavn gir det ganske enkelt navnet hennes det lille ekstra.

Noa er også et nydelig navn, stiller meg i ja-rekken der.

Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 20:45   #154
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at man må kunne omtale kjente folk på forum. Man må også få uttale seg om hva man synes er pent, mindre pent enten det gjelder navn, klær, eller annet.

Likevel synes jeg det er en trend her inne på hva som er PK å like når det feks gjelder navn. Har skjønt at det er de ultranorske som nå gjelder og at man på den måten rangerer seg over allmennheten ved å velge slike navn. Vi kunne aldri hatt barn med Olav til fornavn (selv om jeg synes det er fint), og synes det er flott med mangfold.

Jeg har navn jeg ikke liker, men ville aldri uttalt at dette er stygge, kjedelige navn osv, men kunne sagt at jeg ikke likte dem.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 22:08   #155
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Isj, og jeg som var sikker på at de kom til å kalle barnet noe engle-basert

Michaela, Gabriella eller noe i den stilen. Jaja, så feil kan man ta. De er nok langt mer fantasifulle enn meg.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh herregud. Dette hadde jeg ikke fått med meg. Jaja, de får ha takk egentlig, man trenger jo noe å le av i hverdagen.

Emma var litt rart da, for jeg mener å ha lest et sted (sikkert min faste kilde SePåHor) at de kalte sin eldstedatter nettopp dette? Dvs Maud Angelikas forbokstaver - M-A - ble brukt hjemme? Og det blir jo Emma?

E.T.

Gammel 30-09-08, 22:15   #156
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste visst lenge Talluha eller noe sånt før jeg fikk med meg den siste lèn. Navnet er greit nok og passer vel i den stilen de har valgt til de to andre.

Gammel 30-09-08, 23:11   #157
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

E.T.

Det ga alt et nytt, herlig skjær for meg. Nå elsker jeg navnet. Virkelig.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:15   #158
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Isj, og jeg som var sikker på at de kom til å kalle barnet noe engle-basert

Jeg leste "Isj, og jeg som var sikker på at de kom til å kalle barnet engle-bart"

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:16   #159
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det ga alt et nytt, herlig skjær for meg. Nå elsker jeg navnet. Virkelig.

Ok. Jeg er også nyfrelst.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 00:07   #160
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Lurer på om Märtha og Ari har vogneskilt med navn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Maud Angelica
Leah Isadora
Emma Tallulah

: smake på:

Kaluha?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tallulah er fint på trøndersk. Med trykk på Tall.

Får meg til å tenke på det de sa på P4, at det muligens kunne være noe "bondsk" over Tallulah.
"Hu Emma TALLullah har nu funni vegen heim te køngehuse"

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.