|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - om navnene Helena og Daniel
Ja, slik er det for meg også.
|
|
|
|
#23 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielDette har ikke noe med hva jeg personlig mener men jeg husker godt at Daniel var eksemplet de brukte på guttenavn som var populært i Oslo Øst mens så og si ingen gutter på vestkanten ble døpt Daniel (jente eksemplet var Emelie!). Dette var en artikkel i Aftenposten for ikke lenge siden der de sammenlignet forskellige ting i Oslo Øst og Vest (navnevalg, hva folk kjøper på polet osv). Leste man mellom linjene så handlet det selvfølgelig om navn og klasse, hvem som velger hva ..... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Skal rømme
|
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielJeg var ikke egentlig ute etter navneskryt da, jeg bare lurer på om de sier noe om klassen jeg tilhører liksom. Utfra det de fleste sier virker det som om navnene er relativt nøytrale og "klasseløse" eller universelle. Utenom det Lisa sier da... :hm:
|
|
|
#28 |
|
Skal rømme
|
Jeg syns Amanda høres litt fornemt ut, litt sånn svensk overklasse. Kanskje fordi du sa det med et svensk etternavn, vet ikke. Liker navnet godt selv også.
|
|
|
#29 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spinoff - om navnene Helena og Daniel
ja det er sant for oss. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielEgentlig tror jeg navnevalg ikke nødvendigvis sier så mye om foreldrene jeg da. Sånn i bunn og grunn.
|
|
|
#31 |
|
superbruker
|
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielVi ville ha et fornavn som var lett å stave, kunne brukes overalt, navn med ø, æ og å var utelukket og noenlunde populært. Det er greit å ha noe som er lett med navnet når mellomnavn og etternavn alltid må staves og er meget uvanlige.
|
|
|
#32 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielDet er vel ingen som later som valg av navn ikke har med klasse å gjøre også i Norge? Dette har det jo vært masse disusjoner på her inne også. Byråkrater i nav bruker jo også betegnelser som "mappenavn" uten å blunke .... det er jo desverre slik at noen navn er en god del mer belastende en andre ... |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielEnkle og fine navn begge to.Tenker ikke noe spesielt når jeg hører de navnene. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - om navnene Helena og DanielGanske safe navn. Daniel er jo tidløst og greit, jeg kjenner mange Danieler i forskjellige samfunnsklasser. Helena synes jeg er fint, litt sjeldnere enn Helene, som var veldig populært her hvor jeg bor.
|
|
|
|
#35 |
|
Introvert optimist
|
Det var det første som slo meg også, evt. at det var en del svenske aner i familien.
|
|
|
#36 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|