Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - om navnene Helena og Daniel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 15:12   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Spinoff - om navnene Helena og Daniel

Jeg blir bare nysgjerrig på hva disse navnene sier om foreldrene jeg? Kan også nevne at vi har et relativt enkelt og typisk norsk etternavn som slutter på -land, og at ingen av barna har mellomnavn.

I andre tråder blir dette med navn som klassemarkører nevnt og jeg lurer litt på hvor disse navnene havner hen.

Gammel 01-10-08, 15:16   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - om navnene Helena og Daniel

Det lurer jeg også på.

Gammel 01-10-08, 15:19   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes Daniel er veldig fint, har selv en Kim Daniel.
Helena er også et fint navn, et navn vi kunne ha brukt, Min søster som døde før hun var 3 år het Helene.

Gammel 01-10-08, 15:23   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare positive erfaringer med de navnene, og jeg tenker ikke noe om foreldrene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:27   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Interessant. Jo, Daniel ligger et sted på topp ti, og har gjort det lenge. Det er jo et bibelsk navn ja.

Helena tror jeg ikke ligger på listene, men Helene ligger sånn på 20plass eller noe i den dur.

Gammel 01-10-08, 15:28   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville tenkt meg litt mer trauste foreldre som velger navn som har vært vanlige lenge, men ikke spesielt toppnavn.

(Eller er Daniel blitt det nå? I så fall overrasker det meg, for det er liksom et ganske vanlig navn fra jeg selv var "ung")

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:28   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at foreldrene kanskje bevisst har valgt navn som fungerer godt i utlandet. Kanskje foreldrene selv har studert og/eller jobbet utenlands, og ser for seg at noe av det samme er aktuelt for barna?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:28   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner flere Daniel og en Helena. Alle har mødre født i 75 med høyere utdannelse. Noe mer felles er det ikke.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:31   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken tråd er dette spinoff fra?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:33   #10
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg ville tenkt meg litt mer trauste foreldre som velger navn som har vært vanlige lenge, men ikke spesielt toppnavn.

(Eller er Daniel blitt det nå? I så fall overrasker det meg, for det er liksom et ganske vanlig navn fra jeg selv var "ung")

Jeg synes Daniel er et tidløst navn, som "alltid" har vært populært. Som Martin, Kristian, Alexander, osv...

Gammel 01-10-08, 15:33   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvilken tråd er dette spinoff fra?

Fra den om Lenin-André. http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=38540

Gammel 01-10-08, 15:33   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Dette var morro lesning. Jeg kjenner jo Wix.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:39   #13
Left
Passiv

Standard

Det tenkte jeg også.

Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:39   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men som lærer har jeg en ganske lang liste med navn som ikke akkurat taler for ungen. Noen FÅ unntak.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:48   #15
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tenker at foreldrene kanskje bevisst har valgt navn som fungerer godt i utlandet. Kanskje foreldrene selv har studert og/eller jobbet utenlands, og ser for seg at noe av det samme er aktuelt for barna?

Vi har en Daniel, nettopp for at navnet skal fungere på norsk, engelsk og spansk.

Vi er forresten ikke kristne, nok ikke spesielt unge, og valgte navnet på tross av 10-på topp. Navnet går igjen i begge familiene våre.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:58   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Daniel og Helena... hadde du ikke skrevet norsk, hadde jeg tenkt svenske aner - men ingen av de navnene gir meg noen klasse-vibber nei... rett og slett vanlige, gode navn som fungerer godt sammen.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 16:08   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hmm nå sånn plutselig fikk jeg litt isfolket-vibber.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 16:15   #18
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg har en datter som heter Helena,synes det er et fint navn og var det eneste navnet som både min mann og jeg likte begge to. Hun er vårt eldste barn,og som nybakte foreldre flest syntes vi hun var verdens vakreste.Helena betyr "vakker kvinne"el verdens vakreste kvinne.Ja da kunne det jo aldri bli noe annet navn på vår fullkomne lille jente som idag er 11 år og like vakker Vi er en vanlig familie,og må legge til at Helena med A ikke har ligget på noen navne topp-liste.
Men navnene på de to andre barna våre har lagt på toppen av slike lister i årevis.Men det er ikke derfor de heter det,men rett og slett fordi vi liker de navnene.

Gammel 01-10-08, 16:25   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes at Helena er et fint navn! Daniel er blitt litt for vanlig for meg til at jeg hadde brukt det. Men, smaken er som baken, delt i to.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 17:07   #20
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Signerer denne!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.