Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får man virkelig kalle barnet sitt Lenin?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 20:33   #161
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får man virkelig kalle barnet sitt Lenin?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Honda sine da? :ivrig:

Prelude Accord og Jazz-Civic.

:outer skamløst:

Gammel 01-10-08, 20:35   #162
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Prelude Accord og Jazz-Civic.

:outer skamløst:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 20:35   #163
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om en mann som heter Sean Kjartan - og som bruker begge navn til daglig. Snakk om å ha tungekrøllernavn.

Gammel 01-10-08, 21:34   #164
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Navn er egentlig ganske vanskelig. Jeg elsker å mene noe om navn, er veldig opptatt av hva andre skal kalle barna sine og koser meg med å finne nye og fine navn. Jeg synes at folk burde få velge navn etter hva de synes er pent, og ikke etter hvilken "klasse" navnet tilhører, hva resten av barnehagen heter eller om noen kjente personer har hatt det før. Innenfor rimelighetens grenser da, selvsagt. Jeg kan forsåvidt se at Lenin kan være et søtt navn hvis man ser bort fra hvem som har båret det tidligere, samme med navn som Loke, Kristoffer Robin (som jo faktisk klinger veldig fint), Ole Alexander osv.

Jeg har valgt navn ut fra min egen magefølelse og oppfatning av hva som er fint. Alle tre jentene har dobbeltnavn, som er lange og kanskje tunge, men vi bruker bare de første navnene til daglig. Likevel synes jeg navn nr to er som pene smykker som kan tas frem en gang i blant, og som er med på å forme barnas identitet (to av barna har mellomnavn som er oppkalling etter veldig kjære familiemedlemmer).

Noen vil kanskje si at de eldste har såpeopera-navn (de heter xxxx og xxxxx), og le seg fillete over at veslas navn er tatt fra Sagaen om Isfolket (hun heter xxxx). Men de kunne ikke hett noe annet. De er ganske enkelt ikke Ida, Lea og Thea, men nettopp xxxx, xxxxx og xxxx.

Jeg slet veldig med å finne navn til lillehuldra da hun var i magen min, tenkte mye på navnet xxxx, men synes det var så pinlig å skulle bruke det siden det KUN finnes i den serien og ikke på "ekte" (joda, rundt 35 stk heter det nå, men navnet har Margit Sandemo funnet opp selv). Men da hun kom ut og så ut som et rart lite skogstroll så visste jeg at det bare måtte være rett. Og alle som ser henne er enige i at hun kunne ikke hett noe annet.

Så får det nå være at navnet er litt rart for nye mennesker, men i et land hvor folk kan hete Tallulah, Anakin, Atilla og Kåre-Bob-Johnny så tror jeg farene er små for at hun blir mobbet

Tror jeg fjerner navnene etter hvert, men måtte ha dem med for å få noe mening i innlegget mitt *fjernet*

-02
-06

Sist redigert av Lilith : 02-10-08 kl 13:18.
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:07   #165
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet av et søskenpar som heter Loke Benjamin og Kim Odin.
:bidrar:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:31   #166
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet en som heter Jørn-Bjørn. Også kjenner pappa en som heter Arne-Geir-Olav. Najs.

Gammel 01-10-08, 23:22   #167
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg er av de "historie- og kunnskapsløse" og "lite beleste" som har valgt ett norrønt og ett bibelsk navn og satt dem sammen.

Loke Abraham?

Gammel 01-10-08, 23:53   #168
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ask-Habakuk?

Gammel 01-10-08, 23:57   #169
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I slekta til min far har alle de førstefødte sønnene fått tre navn. Hvert av dem kom av et eller annet med unntak av det siste. Derfor ble det noen snodige kombinasjoner. Min kjære farfar het faktisk Jens Olaf Knut ...... det er helt sant.

Mannen kommer nordfra og kan ikke skjønne at jeg synes Bob-Kåre og Tom-Harry er rare kombinasjoner.

But look who's talking ...... jeg har jo gitt min sønn en helt "håpløs" kombinasjon selv. Men navnene er i hvert fall i omtrentlig samme kategori. Det ser ikke helt ut til å ha gått inn hos familien til mannen (navnet er etter min bestefar så på min side er det ganske innarbeidet). Der kalles lille knerten for alt mulig rart som nesten kan ligne.

Gammel 02-10-08, 01:37   #170
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Loke Abraham?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Ask-Habakuk?

Nei, og nei.
Storm Gabriel heter han.
Og, for opplysningens skyld: Jeg var fullstendig klar over både opprinnelse og betydning av begge navnene da vi valgte dem.
(Storm sier seg selv, Gabriel = Guds sterke mann)
Kanskje nettopp derfor ble det en bra kombinasjon i våre øyne - vi syntes det var et sterkt navn.

Gammel 02-10-08, 06:07   #171
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Det er 5 menn som har Roi som eneste fornavn.
Det er 14 menn som har Glenn Ruben som fornavn.

Gammel 02-10-08, 09:12   #172
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg slutter aldri å få hysterisk anfall av rare sammensetninger, skrivemåter eller pompøse kombinasjoner. Navn som Sander, Celia, Evander, Krissander, Evelina etc gjør at jeg bare får tanker om at foreldrene har oppkunstruert noe fordi de ikke ble enige. Sander har jeg jo blitt vant til, men jeg stusset veldig når jeg hørte det første gang for 11 år siden.

Jeg kjenner en som heter Ewelina, men hun er polsk, da..

Gammel 02-10-08, 10:33   #173
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glenn Ruben.

Gammel 02-10-08, 10:40   #174
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Mannen kommer nordfra og kan ikke skjønne at jeg synes Bob-Kåre og Tom-Harry er rare kombinasjoner.

Eh - jeg er nordfra, og synes det er i overkant kreative kombinasjoner.
Men jeg skjønner poenget til mannen din, for her oppe har vi Kim-Ruben'er og Fritz-Rainer'e og sånt.

Gammel 02-10-08, 10:43   #175
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Nord har de jo litt "omvendte" kombinasjoner enn her i Sør/Vest også. Litt morsomt. Her er det feks. vanlig med Tom-Erik, Per-Tore, Jon-Inge osv. Men i Nord bytter de gjerne om navnene slik at det blir Inge-Jon, Tore-Per osv. Dette er bare eksempler altså, jeg vet ikke om akkurat de to navnene er vanlige.

Gammel 02-10-08, 10:48   #176
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Eh - jeg er nordfra, og synes det er i overkant kreative kombinasjoner.
Men jeg skjønner poenget til mannen din, for her oppe har vi Kim-Ruben'er og Fritz-Rainer'e og sånt.

Jeg syns også det og er ekte nordlending..

E du fra Myre eller?

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 10:49   #177
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I Nord har de jo litt "omvendte" kombinasjoner enn her i Sør/Vest også. Litt morsomt. Her er det feks. vanlig med Tom-Erik, Per-Tore, Jon-Inge osv. Men i Nord bytter de gjerne om navnene slik at det blir Inge-Jon, Tore-Per osv. Dette er bare eksempler altså, jeg vet ikke om akkurat de to navnene er vanlige.

Vet ikke helt om jeg er enig. Jeg er mest vant til de vanlige kombinasjonene og innimellom kommer det noe merkelige greier, men det gjør det vel sør i landet også vil jeg tro.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 10:49   #178
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns også det og er ekte nordlending..

E du fra Myre eller?

Neida, enda lenger nord.

Gammel 02-10-08, 11:04   #179
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

E du fra Myre eller?

Just a wild guess?

Gammel 02-10-08, 11:10   #180
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er vel på Sunnmøre de har sånne "omvendte" kombinasjoner. Jeg er fra nord og er ikke vant til "omvendte" kombinasjoner. Her heter gutta Tom-Erik, Per-Inge, Per-Tore osv.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.