Sv: Hvilken nyhet!
Jeg syns det er STRÅLENDE at også de som jogger hele løypa stiller opp! Og jeg syns dere er noen arrogante whatitsname som driver og pekeler for det. (7,5 km/t er rolig joggetempo, og hun har også stoppet underveis og flyttet startnummer fra jakka til t-skjorta og brukt noen minutter på det).
Det er veldig, veldig synd at ikke flere mosjonister stiller opp i løp, for det gjør at terskelen for å stille blir veldig stor. Det er ikke morsomt å sprenge seg og likevel havne kvarteret etter nestsistemann.
Da jeg vurderte å løpe sentrumsløpet i vår sjekket jeg tidene i dameklassene og fant ut at det bare var noen få gamle kjerringer som hadde brukt mer enn timen, og da bare noen få minutter mer. Siden jeg ikke hadde løpt gateløp på år og dag og var veldig usikker på formen og farten, så turte jeg ikke å stille opp.
Så hipp hurra for Mette Marit og alle andre som stilte opp, løp en eller annen distanse og var med på å få til et flott arrangement! Gateløp i Oslo har jo tidligere vært en helt begredelig affære, i motsetning til alle andre storbyer, så det er kult at det begynner ta seg opp.
Neste år er jeg også med, på halvmara, tenker jeg.