|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Pauset
|
Sv: High School MuscialDet er jo en film for barn og unge da, så hva jeg måtte mene om det er vel likgyldig... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: High School Muscial
Men, nå er nok ikke du i målgruppen for Disney on Ice. Hva syntes barna dine om showet da - og de overprisete tingene?
|
|
|
#24 |
|
Ringskrømt
|
Med mindre hun spør meg hva jeg synes (og det skjer vel aldri) har jeg ikke det helt store behovet for å trumfe frem min negative mening. Det gjelder voksne også. Jeg kan glatt si at "nei, det ser jeg ikke på" eller "jeg liker ikke fotball", men jeg synes det er tåpelig å slenge dritt om det andre ser på når de tydeligvis liker det. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: High School MuscialJeg er enig med deg Mandarin.
|
|
|
#27 |
|
|
Slenge dritt til ungene gjør jeg ikke, men jeg kan fortelle at jeg synes noe er dårlig. (Og ungene mine spør meg. Hele tiden.) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
godt brukt
|
Men, jeg håper jo selvsagt at mine synspunkter skal være med på å hjelpe mine barn i "riktig retning",- altså i min. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
I gapestokken
Helt enig. Jeg har vokst opp med en storebror som hele tiden sa hvor elendig og håpløst alt jeg likte var. Ikke spesielt koselig. Og det ødela mye av gleden jeg hadde med det jeg likte. Hvis man blir spurt kan man selvsagt si hva man synes.
|
|
|
#31 |
|
Ringskrømt
|
Jeg også, og sleng på foreldre. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
I gapestokken
Jo, jeg kan se det poenget. Men ikke når det gjelder så ubetydelige ting som High School Musical.
|
|
|
#33 |
|
godt brukt
|
Sv: High School MuscialAltså, jeg snakker ikke om å være en gledesdreper. Jeg snakker om å ta en prat om hvor "glatt" og virkeligfjernt det hele er, men at man selvsagt kan la seg underholde av det så lenge man vet at det er "eventyr", osv. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var alene med niåringen. Hun liker filmene, men dette ble kjedelig for henne. Hun ville seff gjerne ha sukkerspinn til 120 kroner eller en slush med blinkende lysdioder til omtrent det samme, men slo seg til ro med vårt medbrakte godteri.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Om de liker det, så syntes jeg det blir litt fjollete. Du er vel ikke akkurat i målgruppen for filmen, og det at barn liker barnefilmer og må få greie på at det er "teit" av mamma er småspesielt syntes jeg. Ser ikke poenget med å drepe gleden jeg? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Pauset
|
Å informere om at det er film og ikke virkelighet er ok ja. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ringskrømt
|
Enig. Jeg synes riktignok det er tåpelig overfor andre voksne også, men jeg regner med at de driter i det. Barn, derimot, tar det kanskje mer til seg, og jeg vil neppe ødelegge gleden til barnet bare fordi jeg må ytre meningen min i tide og utide. Jeg holder det for meg selv, beklager meg kanskje litt til mannen som deler min mening, og lar barnet nyte serien i fred. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
godt brukt
|
Sv: High School MuscialFor det første så er mitt eldste barn 3 år, så vi er jo ikke akkurat kommet til denne problemstillingen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: High School MuscialDsjis, hva tror dere egentlig? At man håner ungene fordi de liker dritt? Det er snakk om å snakke med barna sine, fortelle om sine egne preferanser, få høre barnas preferanser. Felles interesse for musikk. Min eldste pjokk elsker Dum Dum Boys, men er ingen stor fan av Tom Waits, og har ingen problemer med å fortelle sin mor det. Derfor har jeg ingen samvittighetskvaler med å si at jeg ikke synes Karpe Diem er like bra som han synes, men det betyr ikke at jeg ikke kjøper skiva til ham av den grunn. |
|
|
|
![]() |
|
|