Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er du en matcher

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 11:50   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

I smokkeperioden måtte selvfølgelig smokken matche klærne.

Du hadde tydeligvis ikke en sønn med klare fargepreferanser du da. Her er det én smokk som er favoritt.

Gammel 03-10-08, 11:52   #22
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Velger ikke umatchende klær hvis matchende klær er lett tilgjengelig. Men jeg prøver å ta ut det lille jeg har av pyntesyke på meg selv og ikke på ungene. Styling av småbarn til hverdags gir meg ingenting (bare mer klesvask og det er jeg ikke interessert i).

Gammel 03-10-08, 11:53   #23
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Nei, absolutt ikke. Jeg har funnet ut at mine små innehar egen personlighet. Derfor er det opp til dem å finne klær som de føler jeg vel i (både han på 4 og hun på 6). De finner de rareste sammensetninger, men så lenge de selv synes de er fine så greit for meg. Det eneste jeg gir beskjed om er hvilket vær de må finne klær til.

Da de var mindre (uten tanke for hva klær var), så kledde jeg dem opp med det vi hadde innen rekkevidde. Tenkte vel mer over sammensetningen hvis man skulle bort i en eller annen anledning, men til hverdags var det ikke SÅ nøye. Kan huske jeg synes fryktelig synd på enkelte av de små som ikke kunne bevege seg fritt i fare for å søle på det flotte antrekket.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 11:53   #24
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sønnen min er forresten helt og fullstendig uinteressert i klær, og det passer meg fint. Har til dags dato ikke hatt en eneste diskusjon om hva han skal ha på seg (klær eller ikke, derimot...) Håper søsteren blir likedan.

Gammel 03-10-08, 11:55   #25
Left
Passiv

Standard

Jeg liker fine klær - pr. min definisjon ja - men det viktigste er comfort, og at de er praktiske.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 11:56   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig fant jeg en fordel med å ha en rosaelskende datter: hun matcher. I en peride har alt vært rosa, så matching har vært enkelt-penkelt.
Vi har en del jakker her i huset. Litt nytt og mye arv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:01   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Sønnen min er forresten helt og fullstendig uinteressert i klær, og det passer meg fint. Har til dags dato ikke hatt en eneste diskusjon om hva han skal ha på seg (klær eller ikke, derimot...) Håper søsteren blir likedan.

Min eldste er veldig glad i rosa og har helt klart sine favorittplagg, men hun spør som regel meg om jeg kan legge frem klær til henne kvelden i forveien. Hun har med andre ord ingen sterke meninger om akkurat det, og det synes jeg er bra. Jeg kjøper uansett bare klær jeg vet passer henne, som er fine, av god kvalitet og ikke minst praktiske. Når hun kommer hjem fra barnehagen, vrenger hun som regel alt av seg og tar på seg en kjole.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:03   #28
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Du hadde blitt skilt fra meg. Relativt kjapt.

Gammel 03-10-08, 12:04   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg kan typisk bruke 40 sek for å se om det er noe som matcher blant de rene klærne og gjør det ikke det, så bryr jeg meg ikke om det. Flere ytterjakker pga at man ønsker flere farger istedet for funksjoner er meg en helt fremmed tanke.

Jeg gjør som Esme på Blobben.

Og Frøkna får stort sett velge klær selv, og hun matcher definitivt ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:06   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Gammel 03-10-08, 12:06   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en delvis matcher jeg også. Mer enn mange kanskje. Er veldig opptatt av barneklær, og sokker kan ikke ha en tilfeldig farge heller. Til tider så matcher alle tre ungene også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:08   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg er en delvis matcher jeg også. Mer enn mange kanskje. Er veldig opptatt av barneklær, og sokker kan ikke ha en tilfeldig farge heller. Til tider så matcher alle tre ungene også.

Mine matcher også innimellom. Jeg ser at mange poengterer at ungene får velge selv, og derfor matcher ikke klærne. Min er utrolig på det med å finne klær som matcher (men ikke alltid), så det virker som hun har et klart bilde av hva som er pent og ikke.

Gammel 03-10-08, 12:08   #33
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er nok ikke en sånn matcher. Jeg prøver å sende han noegnlunde fargekoordinert i barnehagen og i helgene matcher han nok litt mer, men det viktigste er at klærne er behagelige og funksjonelle.

Gammel 03-10-08, 12:08   #34
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Vi har de klærne vi trenger, noe matcher og noe ikke. Vi prøver å ikke ha overflod og har kun det vi trenger stort sett. Det matcher når vi skal i selskap, besøk eller lignenede. Men i barnehagen og ellers så er det ikke ofte det er full match.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:10   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men i barnehagen og ellers så er det ikke ofte det er full match.

Og hvis det er match om morgenen, gjør det i alle fall ikke det om ettermiddagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:11   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en matcher. Selvfølgelig må sokkene ha farge som passer til resten av antrekket.

Knertens klær er enten brune eller grønne, eller noe som matcher den fargenyansen, så det er ikke så vanskelig.

Snuppa bestemmer for en stor del selv hva hun skal ha på seg, og da er det ikke alltid at det matcher, men jeg forsøker å lære henne opp. Og hun ser faktisk ut til å ta poenget.

Men jeg er ikke av de som får hysterisk anfall hvis skifttøyet som har blitt tatt på i barnehagen ikke stemmer overens med resten av antrekket.

Gammel 03-10-08, 12:11   #37
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hedda velger ofte klær selv, de matcher nødvendigvis ikke. Når jeg finner frem klær matcher de som oftes. At alt skal matche fra undertøy til ytterklær blir for meg voldsomt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:14   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er mye som er meningsløst, sikkert, men jeg synes det er greit å ha mange å velge mellom.

Ja, altså, hva man synes er meningsløst kommer såklart an på hva man selv er opptatt av. Det var ikke noen objektiv vurdering. Jeg synes det ville være meningsløst å bruke penger på flere jakker enn nødvendig, når det allerede er så fullt i gangen som det er, og når ingen av oss er opptatt av å skulle ha ytterjakker som matcher med buksene eller genseren.

Gammel 03-10-08, 12:15   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en matcher ja. Jeg får spader om klærne ikke matcher, ja selv på vesla. Men det meste av hennes klær går jo sammen, så det er ikke sånn at jeg bruker timesvis på å finne riktige kombinasjoner altså.

Gammel 03-10-08, 12:15   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Uten megling først?

«Hvorfor kan ikke du bruke rosa slips og matche resten av familien Mauser, betyr ikke jentene og jeg og våre fargevalg noe for deg?»
«Jeg vil at du skal se meg Skremmern, se forbi de mosegrønne buksene og den eplegrønne skjorta!»

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.