Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 13:01   #41
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Jeg stoler ikke på disse testene for fem flate øre. Det å inkludere pris er latterlig, spesielt i de tilfeller hvor prisen trekker ned karakteren. Videre er bevegelighet alfa omega. Det at små ettåringer skal kunne bevege seg uten å oppleve ubehag er minst like viktig som slitestyrke. Jeg hadde aldri kjøpt en Coop-dress til mine, no way.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:01   #42
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her var det vel også forskjel på vannavvisende og vanntett? Eller? (noe sånt)

Testen på TV2 hjelper deg var bare av vanntette dresser. Det synes jeg er rart når det skal teste vinterdresser. En god vannavstøtende dress (f.eks. Troll), bør da tas inn i en vinterdresstest...

Dustetest og tulleprogram.

Gammel 03-10-08, 13:03   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

En god vannavstøtende dress (f.eks. Troll), bør da tas inn i en vinterdresstest...

Trolldressen er vanntett etter de kriteriene de har brukt i testen. Den kommer i samme kategori som Reima Tec når det gjelder vann- og vindtetthet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:05   #44
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Trolldressen er vanntett etter de kriteriene de har brukt i testen. Den kommer i samme kategori som Reima Tec når det gjelder vann- og vindtetthet.

Ja, det er min erfaring også, og nå ser jeg at Troll faktisk skriver at dressene er vanntette. Da er det merkelig at den ikke var med i testen...

Gammel 03-10-08, 13:08   #45
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg stoler ikke på disse testene for fem flate øre. Det å inkludere pris er latterlig, spesielt i de tilfeller hvor prisen trekker ned karakteren. Videre er bevegelighet alfa omega. Det at små ettåringer skal kunne bevege seg uten å oppleve ubehag er minst like viktig som slitestyrke. Jeg hadde aldri kjøpt en Coop-dress til mine, no way.

Nå må jeg fortelle at jeg kjøpte en Friendsdress til toern for noen år siden. Enern hadde samtidig ReimaTec. Dressene var LIKE GODE, men på prisen skilte det tusen spenn. Friendsdressen (Coop sin) var vanntett, tynn og varm, akkurat som ReimaTec.

Gammel 03-10-08, 13:16   #46
Lyra
Gizmor

Lyra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har kjøpt dress på Coop (ifjor) til minstemann - tenkte at han kunne få en billig en siden han kanskje ikke sliter så mye. Den holder ennå, og vi er topp fornøyde. Men den ser ganske anderledes ut enn den i testen.

I tillegg har vi kjøpt Coop skoene i år til samme minstemann. Han virker fornøyd og glad så langt. Spent på om de holder godt på varme/holder ute slaps.

Jeg sparer så mye penger på billigere dresser, at for meg så syns jeg at pris også kan ha noe å si i en test, jeg har faktisk mulighet til å lese de enkelte karakterene rett under, og syns ikke dette er problematisk.

Men når det er sagt, så syns jeg testen manglet ganske så mange merker ja.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:20   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå må jeg fortelle at jeg kjøpte en Friendsdress til toern for noen år siden. Enern hadde samtidig ReimaTec. Dressene var LIKE GODE, men på prisen skilte det tusen spenn. Friendsdressen (Coop sin) var vanntett, tynn og varm, akkurat som ReimaTec.

Jeg synes Reimaen er unik mtp mykheten, jeg har ikke opplevd denne mykheten i noen andre dresser.

Gammel 03-10-08, 13:27   #48
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri kjøpt en Coop-dress til mine, no way.

Fordi det er ein coop-dress?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:34   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg handler ikke ytterklær fra kjedebutikkene, så ja, fordi det er en Coop-dress. Men det fordi-et kommer jo av en grunn, og den grunnen heter dårlige erfaringer.

Gammel 03-10-08, 13:37   #50
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler ikke ytterklær fra kjedebutikkene, så ja, fordi det er en Coop-dress. Men det fordi-et kommer jo av en grunn, og den grunnen heter dårlige erfaringer.

Ja, det var ikkje meint som dissing altså. Eg ville berre ha bekrefta om det var det som var årsaka.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:40   #51
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt i overkant fjollete å ikke kunne kjøpe en dress fordi den kommer fra en kjedebutikk, men at man MÅ ha noe som koster 1000,-. mer fordi det er merketøy.
(som ikke nødvendigvis er det beste, basert på uttalelser fra andre og ikke tester)

Gammel 03-10-08, 13:42   #52
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Jeg synes Reimaen er unik mtp mykheten, jeg har ikke opplevd denne mykheten i noen andre dresser.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:45   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt i overkant fjollete å ikke kunne kjøpe en dress fordi den kommer fra en kjedebutikk, men at man MÅ ha noe som koster 1000,-. mer fordi det er merketøy.
(som ikke nødvendigvis er det beste, basert på uttalelser fra andre og ikke tester)

Er det meg du sikter til?

Gammel 03-10-08, 22:11   #54
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to dressene jeg snakket om var temmelig like, også når det gjaldt mykhet.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Gammel 03-10-08, 22:13   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at Reima er lett og god å ha på, spesielt for de små. Men de er ikke spesielt slitesterke for de over 3 år iallefall, bortsett fra den pluss serien. Men den koster jo også 1500 kr ellernoe.

Jeg synes også det er rart å tro at noen andre ikke klarer å lage en like ok dress, både ift kvalitet og letthet/mykhet, og til en bedre pris.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:17   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg synes det er rart at enkelte ikke ser koblingen mellom bedre kvalitet og pris.

Gammel 03-10-08, 22:22   #57
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg synes det er rart at enkelte ikke ser koblingen mellom bedre kvalitet og pris.

Fikk du ikke med deg det jeg skrev lenger opp? Kvalitet og pris henger ikke alltid sammen.

Gammel 03-10-08, 22:27   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyrt er virkelig ikke alltid kvalitet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:28   #59
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Så du har prøvd coop-dressen da?

Jeg syns det er rart at enkelte tror at dyrt=bra.

Gammel 03-10-08, 22:31   #60
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

5 åringen min hadde europrisdressen i fjor og var ikke våt eller kald en eneste gang som jeg kan huske. Dressen var slitt på slutten av vinteren, men da hadde han brukt den hver dag i 6 mnd så jeg syns det var veldig bra. Myk og god dress som er lett å bevege seg i. Har kjøpt samme dress i år også. Det var slitestyrken som gjorde at den ikke kom på topp, men til 400 kr har man mulighet til å kjøpe en ny dress hvis den blir ødelagt før vinteren er over.

De reimadressene jeg har hatt har vært mye tyngre enn denne dressen og ikke noe mer slitesterke. Nå skal det sies at det er eldre modeller jeg har hatt i hus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.