|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er du en matcherJeg er nok visse matcher-trekk, men langt fra nivået til hovedinnlegger. (Selv om moren min beskyldte meg for å kle meg for å matche strikketøyet da jeg var tenåring). |
|
|
|
|
|
#82 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherI couldn't care less. Når vi skal pynte oss tenker jeg på det, selvsagt, men ellers er det bare om å gjøre å finne noe som faktisk er både reint og tørt. For tida har Frøkna faktisk bare tre-fire bukser som er hele og passelige, og Herremannen har visst bare tre presentable gensere, så det er ikke like greit bestandig bare det.
|
|
|
#84 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er du en matcher
Nå synes jeg du gjør skam på oss tvillingmødre. Alle vet da at tvillingbabyer må matche seg imellom, og at hvis den ene griser seg ut må man skifte på begge to. Det gjorde jeg bestandig da mine var små.
|
|
|
#85 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherStort sett matcher klea til junior, om ikkje i farge, så i stil. Det meste er arva eller fått, eg hadde ikkje kjøpt noko ekstra for å få det til å passa.
|
|
|
#86 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du en matcherJeg matcher på meg selv, unga tar på det de liker selv. Både toåringen og femåringen- med veldig forskjell utkom fra dag til dag.
|
|
|
#87 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Er du en matcherKlabert. Jeg matcher alltid. Svart genser, svart T-skjorte og svarte jeans. How hard can it be?
|
|
|
|
#88 |
|
Er frisk!
|
Er du min svigerinne?
|
|
|
|
#89 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du en matcherDet er viktig for meg at han ser presentabel ut og at klærne går godt sammen. Vet ikke om jeg vil kalle det "matche" for det forbinder jeg med damer med sko, veske, belte og smykker i samme farge. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er du en matcherJeg er en matcher. Noen ganger (når far har ansvaret om morningen) kan det hende "matchenerva" roes ned noen hakk, men jeg må innrømme at det kan irritere meg når ingenting av klærne passer sammen i farge. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherJeg plukker bukse og genser som passer sånn noenlunde sammen. Strømper/strømpebukser er jeg glad jeg finner i det hele tatt, og yttertøy velges etter vær. Jentungen velger ofte sine egne klær, og hun begynner å bli flink til å velge ting som passer sånn noenlunde sammen (les: Ulike nyanser av rosa).
|
|
|
#92 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du en matcherJeg har god smak og liker at både jeg og barna er bra kledd ja. Storebror og jeg har ganske forskjellig klessmak, men han har skjønt at ting skal matche så det forsikrer han seg om.
|
|
|
#94 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherJeg er en matcher, ja.
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du en matcherJeg er vel en delvis matcher ja. Innerklærne må matche. Dersom det er masse mønster på toppen må buksen være ensfarget osv. Men vi har ikke mange par sko, luer og jakker, så det er ikke alltid de matcher 100%.
|
|
|
|
#96 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er du en matcherOfte macher genser/bukse o.l (altså innetøy), men ikke yttertøy og sånt. Det er morsomt med klær, men det er f.eks. ikke viktigere at ting er fine enn at de er behagelige og funksjonelle. Det er også viktig at ungene får bestemme en del ting selv og da behøver verken det de velger eller match klaffe med min smak. Men sånn er nå det. Og hvis pappaen har kledt på dem synes jeg det er en uting å begynne å pirke på om det matcher eller ikke. Da tror jeg rangeringen på viktighetsbarometeret har fått seg en teknisk feil. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Er du en matcherDET må jeg bare påpeke da. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
maler
|
Sv: Er du en matcherhehe... når jeg skal ha dem med meg ut, eller det er fare for at det blir knipsa bilder, matcher de vel sånn noen lunde. Men til hverdags kler de seg selv, noe som kan føre til festlige kombinasjoner både av klær som mer eller mindre passer (storebror med bukser som slutter midt på leggen som han har funnet i lillebrors skuff) og farger. Lillebror har forresten en greie med at han skal ha to forskjellige sokker... ikke spør hvor han har det fra. Men så lenge det er funksjonelt lar jeg han velge selv til barnehagen. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Einsam
|
Sv: Er du en matcherEh, nei. |
|
|