Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

High School Musical

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 12:01   #81
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: High School Musical

Slakt i Aftenposten (og for en gangs skyld er jeg mer eller mindre enig med en gjengs åndskulturelitesnobbanmelder):

http://oslopuls.aftenposten.no/kunst...ticle82865.ece

Gammel 03-10-08, 12:05   #82
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: High School Muscial

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Jeg synes ikke at High School Musical og Hannah Montana er det verste, men jeg var ikke akkurat overlykkelig den perioden Frøkna elsket de ekle, horete Bratz-dukkene.

Men så var igjen dette med hvem som er i målgruppa og det med å ordlegge seg riktig da.

Hannah Montana er noe av det verste jeg vet og jeg har vurdert innholdet dithen at det er skadelig for mine barn. Jeg slenger ikke drit om det (til barna), jeg gjør det ikke klinkende klart hva jeg mener om denne sangfuglen, hun får rett og slett ikke se på det. Det hun får se på, som har et innhold jeg anser som fint og flott for barn, kommenterer jeg aldri, men jeg har kommentert hvorfor hun ikke får se på Hannah Montana.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:09   #83
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Enhjørningen: Du må gjerne like den vennen min, men jeg er ikke så begeistret.

Jeg skjønner det.
Det finnes mange som deg, og det aksepterer jeg - selv om jeg personlig aldri kommer til å forstå dere.

Gammel 03-10-08, 12:15   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Utenfor boksen, aC. Utenfor.

Hmpf. Hvis du hadde lest innlegget litt nøyere ( ) hadde du sett at jeg skrev at man fortsatt kan sette pris på god kvalitet innenfor sjangere som man ikke liker generelt. Highschool Musical er ikke god kvalitet. Så det så.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:19   #85
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hmpf. Hvis du hadde lest innlegget litt nøyere ( ) hadde du sett at jeg skrev at man fortsatt kan sette pris på god kvalitet innenfor sjangere som man ikke liker generelt. Highschool Musical er ikke god kvalitet. Så det så.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:12   #86
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som vet hvor lenge ice-greia varer? *haster litt*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:43   #87
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

High School Musical var tema på "I kveld" i går kveld. Jeg er i bunn og grunn enig i det som ble sagt der av Dagbladet kommentator og en rep fra Barnevakten. Det er tragisk at 5 og 6 åringer skal være opptatt av "tenåringsperioden" og være så opphengt i det. Problemet med High School Musical er at det er laget for større barn en de som visstnok ser på det og er mest opptatt av det. Jeg synest det er kjempetrist at min 5 åring er så opptatt av dette og Hanna Montana ...

Jeg klarte (for en gangs skyld) å sette foten ned og forklarte hvorfor vi ikke skal på High School Muical i Spektrum. Det er for større barn, fatter ikke hva en 5 åring har der å gjøre ....

Forøvrig gikk diskusjonen på "I kveld" ut på makten og inflytelsen som Disney konsernet har i dag ... dette programmes finnes sikkert på nrk.no

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:46   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Noen som vet hvor lenge ice-greia varer? *haster litt*

Det som begynner 15:30? Neste showet går på 19:00, og det er antageligvis en time mellom, tror jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:41   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig jeg har en veldig tolerant, evt. veldig intolerant, vennegjeng, for her er det stor takhøyde for å kalle en spade for en spade og dårlig musikk for akkurat det. Nå har jeg ikke egentlig vært bevisst på å fortelle poden hva jeg ikke liker, men jeg ser ikke bort fra at det kan bli aktuelt. Jeg er ikke redd for å fortelle om musikken jeg jeg liker, i hvert fall. Han er ikke påmeldt, for å si det mildt.

Men han kan sin Raga og Jokke, i det minste.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:28   #90
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå snakket vi vel ikke helt om hva man snakker om i vennegjengen da. Musikkdiskusjon voksne imellom er jo alltid engasjerende. Raga og Jokke er det nok mange barn rundt forbi som blir flaska opp med, det har nok ikke hindret HSM inntoget her i huset. Jeg utelukker ikke at jeg diskuterer musikk med jentene når de blir eldre, men jeg synes de må få en sjans til å utvikle sin egen smak først.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 04:45   #91
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var der i dag og min femåring syntes det var kjempemorsomt. :crazy-mamma:

Jeg legger virkelig ikke mer i det enn det. Han hadde lyst til å gå, og han syntes det var morsomt. Han er verken altfor opptatt av det eller tar mer skade av dette enn å se på andre ting på tv det jeg kan se. Man kan diskutere markedsføring mot barn og "melking" av et konsept til det maksimale, men jeg kan virkelig ikke se at et barn på fem kan ta skade av å se isdansere, og høre på sanger han syns er fine. For det er det det handler om for hans del. Jeg tror voksne krisemaksimerer ting fordi vi ser hensiktene bak de som lager produktet (de tenker mye profit), og ikke alltid ser hva barnet ser. Det trenger ikke være noe verre enn en hvilken som helst tvserie som er litt "over" i målgruppen. Med en gang det ble en film så ble det ILLE for mange skjønner jeg..? Det er et show faktisk. (Jeg var på et da jeg var ung og.. lever ennå!!)

Ps: Vi hadde med litt godis og drikke da, og kjøpte ikke popcorn og sånt til 90kr . Det var helt uproblematisk.

Gammel 04-10-08, 09:22   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen snakket om at det ikke var nødvendig å fortelle hverken voksne eller barn hvis man synes musikk var ... jeg tror CRAP var ordet.

Og det synes jeg definitivt det er åpning for. Som sagt, det har ikke vært nødvendig i heimen enda, siden Sneipen er mer enn fornøyd med de klassiske barnesangene vi har plukket ut.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 10:00   #93
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen sterke meninger om temaet, kjenner jeg. Lesehesten er ni år og midt i den verste HSM-feberen og vi har pratet litt rundt at dette er veldig annerledes fra vår virkelighet. Jeg har ikke slaktet det overfor henne, men poengtert at det ikke er min favoritt. Hele familien benket seg forøvrig foran premieren på Camp Rock i går kveld. I etterkant hadde vi "det er ikke alltid fullt så enkelt"-praten med niåringen og sjuåringen. Jeg mener dog at underholdning er underholdning, også for barn. Jeg ser slettes ikke bare på meningsfylte dokumentarer. :kommer ut av skapet:

Gammel 04-10-08, 15:30   #94
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Noen snakket om at det ikke var nødvendig å fortelle hverken voksne eller barn hvis man synes musikk var ... jeg tror CRAP var ordet.

Og det synes jeg definitivt det er åpning for. Som sagt, det har ikke vært nødvendig i heimen enda, siden Sneipen er mer enn fornøyd med de klassiske barnesangene vi har plukket ut.

Jeg kan fint fortelle voksne hva jeg syntes om musikk og div. Ikke noe problem... men poden skal få ha sine gleder så lenge det ikke er skadelig for han. Dette er sannsynlighet et blaff, som mye annet. Kan ikke si jeg digger opplegget selv, så det er sagt, men det er ikke mye verre andre ting heller egentlig. Det var poenget mitt.

Gammel 04-10-08, 15:52   #95
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er mulig jeg har en veldig tolerant, evt. veldig intolerant, vennegjeng, for her er det stor takhøyde for å kalle en spade for en spade og dårlig musikk for akkurat det. Nå har jeg ikke egentlig vært bevisst på å fortelle poden hva jeg ikke liker, men jeg ser ikke bort fra at det kan bli aktuelt. Jeg er ikke redd for å fortelle om musikken jeg jeg liker, i hvert fall. Han er ikke påmeldt, for å si det mildt.

Men han kan sin Raga og Jokke, i det minste.

For all del, man må rakke ned på alt mulig andre finner interessant, jeg ser bare ikke poenget.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:42   #96
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har vi vært i Spektrum, og showet var en hit hos min 7-åring (Vi er på en liten "jentetur" i Tigerstaden mens gutta er hjemme). Jeg synes showet var bra med flinke isdansere og musikken ER fengende i mine ører. Mye mulig jeg er en enkel sjel, men jeg kan ikke i min villeste fantasi se at dette skal være skadelig? At ungdommene er eldre en min datter får så være. Selv skulle jeg gifte meg med George Michael, og det var aldri snakk om at min fascinasjon for WHAM skulle være skadelig? Nå viste det seg jo i etterhånd at det ikke bare var aldersforskjellen som kunne være en utfordring der...

At alle effektene var dyre og sånn er jeg enig i, men det GÅR jo an å sette noen grenser for hva slags crap som kjøpes. Billettene var tross alt ikke gratis de heller!

Gammel 04-10-08, 20:51   #97
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

9-åringen min liker det, og det må hun jo få lov til. Selv synes jeg det er utrolig dårlig underholdning.

Min datter veit veldig godt at jeg ikke liker HSM, og det synes hun er helt greit.

Å være voksen og påstå at musikken i det programmet er bra er forøvrig bare komisk. Sier man noen sånt har man ikke mye greie på musikk.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 21:14   #98
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

High School Musical really sucks.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 21:26   #99
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

I dag har vi vært i Spektrum, og showet var en hit hos min 7-åring (Vi er på en liten "jentetur" i Tigerstaden mens gutta er hjemme). Jeg synes showet var bra med flinke isdansere og musikken ER fengende i mine ører. Mye mulig jeg er en enkel sjel, men jeg kan ikke i min villeste fantasi se at dette skal være skadelig? At ungdommene er eldre en min datter får så være. Selv skulle jeg gifte meg med George Michael, og det var aldri snakk om at min fascinasjon for WHAM skulle være skadelig? Nå viste det seg jo i etterhånd at det ikke bare var aldersforskjellen som kunne være en utfordring der...

At alle effektene var dyre og sånn er jeg enig i, men det GÅR jo an å sette noen grenser for hva slags crap som kjøpes. Billettene var tross alt ikke gratis de heller!

Jeg skulle også gifte meg med George Michael men da var jeg 12 år, ikke 5 år. Synes det er en vesentlig forskjell.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 21:32   #100
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes showet var bra med flinke isdansere og musikken ER fengende i mine ører. Mye mulig jeg er en enkel sjel, men jeg kan ikke i min villeste fantasi se at dette skal være skadelig?

Jeg er i så fall like enkel. Var også der i dag.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.