|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?Vi har bestandig bursdagsselskap den dagen hjemme, men det er ingen spesiell pynting eller feiring pga. halloween. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Vi var ikke hjemme på Halloween i fjor, men kom hjem til en bil med skader i lakken etter eggkasting. At foreldre kan tillate barna sine å grise til andres eiendom med egg fordi de ikke får godteri, vil jeg aldri ha forståelse for.
|
|
|
|
#23 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Jeg er ikke oppvokst med den tradisjonen så den betyr ikke noe for meg. Likte egentlig argumentet til Knerten om å ta i mot godteri fra fremmede. Hva om det er en skummel pedofil som åpner døra når min unge ringer på? Jeg er veldig lite paranoid egentlig, men denne tanken hadde jeg ikke tenkt på. Uansett er mine unger så små enda at dette ikke er aktuelt for dem. Ellers kommer jeg helt sikkert til å glemme hele dagen, glemme å kjøpe snop og når noen ringer på kommer jeg til å kikke gjennom det kikkhullet i døra og si fader og og så late som om jeg ikke er hjemme. En gang åpnet jeg døra og hunden vår fikk helt anfall og bjeffet og bråkte noe innmari da han så skumlingene. Vi har en ganske stor hund som kan virke voldsom for ukjente. Da var det heeelt greit at jeg måtte si at jeg dessverre hadde glemt å kjøpe noe snop.
|
|
|
#24 |
|
nygift
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?
Nei det vil ikke jeg heller, det synes jeg rett å slett er hårreisende, og trodde regelen var slik at hvis man ikke er hjemme så kan man ikke gjøre noe.
|
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Våre biler står parker på fellesområde, så jeg tror ikke det er lett for andre å plukke hvem sin bil det er.
|
|
|
|
#26 |
|
nygift
|
Selvfølgelig er det der, men tror at hvis man bare gjør barna vant til denne dagen så lærer de gode manerer her også, isdetet for at vi skal stritte i mot, for det er er en tradisjon som definitivt er kommer for å bli.
|
|
|
|
#27 |
|
nygift
|
Det kan jo komme pedofile på døra når som helst da, det er sef lettere i kostyme og alt det der, men jeg er ihvertfall hjemme så det er ikke min store bekymring.
|
|
|
|
#29 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tror Halloween har vært her lenge nok til at vi kan konkludere med at hel del barn ikke lærer gode manerer i den sammenheng.
|
|
|
|
#30 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hva gjør dere på halloween?Man kaster ikke egg i USA hvis man ikke får godter, det der er en fryktelig forvridning av slik Halloween skal feires. Man går heller ingen andre dager å ringer på enn 31 oktober. Skal man feire bør man hvertfall gjøre det riktig uten å ødelegge andres eiendom, alt annet er hærverk, og bør vel ikke gå ut over de som faktisk oppfører seg og har gøy. I USA ringer man ikke på dører der utelyset er skrudd av. Det er også ganske uvanlig at man lar ungene gå alene, en voksen bør være med om enn i bakgrunnen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Jeg mente om ungen min går og ringer på andres dører, og det står en pedofil og venter der..med snop... :iiiik:
|
|
|
#32 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?At jeg får valget mellom å gi godteri eller få malt husveggen med egg bringer tilbake minner om bøllene på skolen min. Har ikke noe til overs for akkurat den delen av Halloween kjenner jeg.
|
|
|
|
#33 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?På Halloween har vi de siste årene hatt fest. For både voksne og barn. Alle kler seg ut, og vi har det utrolig morsomt alle sammen.
|
|
|
#34 |
|
nygift
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Hvis man bare lærer barna hva halloween er og hva man gjør, er dette noe vi alle kan få glede av.
|
|
|
|
#36 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig i dette!
|
|
|
#37 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?Vi feirer ikke, jentene får ikke gå rundt å tigge snop. Men vi har en pose med snop som ingen av oss liker - der samler vi opp ting gjennom høsten som vi gir til naboer som skremmer oss denne dagen.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Så sant, og det er grunnen til at jeg ikke syns noe om at Halloween feires i Norge. Jeg husker første året det ble feiret her, jeg tror ungene ble introdusert for det i Donald-bladet. Det som var så utrolig dumt var at foreldrene til barna ikke visste hvordan det fungerte. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Da bør du lese aviser og høre på nyheter rett etter Halloween. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hva gjør dere på halloween?Der fikk du sagt det pippimamma, det er fine regler for en hyggelig feiring! |
|
|
|
![]() |
|
|