|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hasj? | |||
| Bruker det selv en gang i blant. Ikke noe problem. |
|
3 | 1,54% |
| Bruker det selv en gang i blant, men det er vel ikke helt uproblematisk. |
|
0 | 0% |
| Helt imot! |
|
98 | 50,26% |
| Bør legaliseres. |
|
13 | 6,67% |
| Det er jo ulovlig, det er hovedgrunnen til at man bør ligge unna |
|
36 | 18,46% |
| Ikke så bra, sikkert, men det er det jo mye som ikke er... |
|
22 | 11,28% |
| Har brukt det før/prøvd det |
|
46 | 23,59% |
| Har aldri prøvd det |
|
81 | 41,54% |
| Har venner som bruker |
|
32 | 16,41% |
| Dustepoll/annet |
|
3 | 1,54% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 195. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg vet ikke lenger hva jeg mener... Jeg ser at hasj sannsynligvis skaper mye mindre problemer enn det alkohol gjør. For den enkelte og ikke minst samfunnsmessig. Men på den andre siden, trenger vi flere lovlige rusmidler? Hadde vi ikke heller kunne hatt færre? Burde vi ikke prøve å bli mindre rusfokusert, heller enn mer? |
|
|
|
|
|
#82 |
|
*_*
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?
Jeg har lenge synes det har vært forskjell på bruk av alkohol og bruk av hasj (understreker bruk her, altså ikke misbruk), men har ikke klart å sette fingeren på akkurat hva jeg mener er anderledes. Men der sa du det, Billa.
|
|
|
|
#83 |
|
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg er veldig imot, hvorfor legalisere nok et rusmiddel? Mitt inntrykk av hasjrøykere, er at heisen ikke går helt opp. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Aldri prøvd og er igrunnen helt i mot det også!
|
|
|
#85 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Fundamentalistisk imot.
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
*_*
|
llllllllllllllllllllllllllllllllllllll
|
|
|
|
#89 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg er helt imot.
|
|
|
#90 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg har venner som var veldig oppegående, engasjerte og samfunnsinteresserte. Noen av dem kasta bort ett år på å sitte inne og røyke, andre var bortreist i flere. En av de verste er temmelig borte ennå. Det er fryktelig trist å møte ham, for, som Benzo sier, heisen går ikke helt opp.
|
|
|
#91 |
|
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg mener virkelig ikke at hasj er ufarlig. Jeg håper ikke at noen tror at jeg er så blåst. Det jeg prøver å få frem er at dette er en sammensatt problemstilling, og jeg er slett ikke sikker på at fordømming alltid er beste løsning. I noen miljøer er hasjbruk litt som alkoholbruk. Noen bruker alt for mye og blir fullstendig føkka, og noen røyker tjall i ny og ne. For rusen, selvfølgelig. Jeg innrømmer gladelig at det hender jeg drikker alkohol for å kjenne rusen. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg nevnte tidligere i tråden er jo dette kjent, at mennesker som er disponerte for psykoser/schizofreni kan aksellerere prosessen når de røyker cannabis. Om det er et godt nok argument for å ikke legalisere det vet jeg ærlig talt ikke. Jeg synes det er et vanskelig spørsmål, men det fortjener hvertfall mere saklige argumenter og mindre føleri slik som vi ser i den offentlige debatten og til dels her inne.
|
|
|
|
#93 |
|
*_*
|
Jepp. Du burde skjønt at jeg satt på en dum pc der tastaruret hang seg opp.
|
|
|
|
#94 |
|
|
Huh? Har det vært mye føleri her? :myser: |
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
Du er klar over at jeg testet om du hadde skrevet 63 l'er for å se om du prøvde å illustrere visuelt hvor mange det hadde blitt? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
Okei, vil du virkelig vite hvor langt jeg tolket den? |
|
|
|
|
|
#98 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#99 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg tror egentlig det hadde blitt morsommere uten hasj til å døyve de morsomme innfallene til "hippiene". Herregud, så mye rart kompisene mine fant på før de begynte å røyke døgnet rundt. :mimre:
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
![]() |