|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hasj? | |||
| Bruker det selv en gang i blant. Ikke noe problem. |
|
3 | 1,54% |
| Bruker det selv en gang i blant, men det er vel ikke helt uproblematisk. |
|
0 | 0% |
| Helt imot! |
|
98 | 50,26% |
| Bør legaliseres. |
|
13 | 6,67% |
| Det er jo ulovlig, det er hovedgrunnen til at man bør ligge unna |
|
36 | 18,46% |
| Ikke så bra, sikkert, men det er det jo mye som ikke er... |
|
22 | 11,28% |
| Har brukt det før/prøvd det |
|
46 | 23,59% |
| Har aldri prøvd det |
|
81 | 41,54% |
| Har venner som bruker |
|
32 | 16,41% |
| Dustepoll/annet |
|
3 | 1,54% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 195. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Hva syns dere om hasj/marihuana?Det er jo så ymse meninger om dette, fra de mest anti-anti til de som selv bruker det sporadisk og syns det er greit. For og mot legalisering.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg skiller på bruk og misbruk. Misbruk er aldri bra, men å bruke hasj/marihuana på lik linje med alkohol i et normalt forbruk er jeg litt åpen for. Jeg tror ikke det er midlene som er problemet, men den som bruker dem og måten det gjøres på.
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg hadde en lang diskusjon om dette med en bekjent som er syv år yngre enn meg og i tillegg aktiv kommunist. Han er ganske liberal for å si det sånn. Jeg følte meg som en gammel hippie da jeg hadde mer liberalt syn på dette enn han. Han var HELT imot, og jeg var litt mer sånn "jammen atte, hvisomatte". Det ble skikkelig høylytt til slutt.
|
|
|
#5 |
|
nygift
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg er imot at det skal bli lovlig, det skaper for det meste bare dritt likevel, og det kommer til å bli misbrukt, men i moderate mengder tror jeg rett å slett ikke det er farlig, men det er en port til tyngre stoffer for å oppnå en rus.
|
|
|
|
#6 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg har en brokete mørk ungdomstid å se tilbake på og har mange forskjellige erfaringer med bruk av hasj. Noen takler det jo veldig bra og kan ta seg en rev et par ganger i året på et mimrete fest. Andre ender opp som avhengige og ødelegger sitt eget og andres liv. Syns det er vanskelig å gi noe entydig svar. Selv er jeg total-avhold nå og trives veldig godt med det.
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Stiller meg helt på linje med Kasia her. Vi ser jo hvor store samfunnsproblemer det er med alkoholen, så av den grunn synes jeg ikke det bør legaliseres. Enda en ting å bli avhengi av liksom. Vet jo at mange som bruker det nå, og noen få som er helt avhengi, men det vil helt klart bli mange mange fler om det ble lovlig. Det er jeg sikker på. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg har sett for mange som har fått store psykiske ettervirkninger etter hasj/marihuana-bruk til at jeg kan synes vanlig bruk (ikke misbruk) er OK. I tillegg har jeg en tenåring, og kan vanskelig forsvare bruk av nevnte stoffer når jeg selv er livredd for at tenåringen min skal eksperimentere. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Helt i mot! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Helt imot! Har aldri prøvd det, selv om jeg har blitt tilbudt det flere ganger. Synes de negative virkningene av det har blitt fokusert alt for lite på, og mange bagatelliserer bruken av det.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?
Syns du virkelig det? I hvilke sammenhenger mener du da? Jeg syns det har vært stor fokus på negative virkninger av rusmidler både i skole, medier og andre informasjonskanaler de siste 30 årene. Og det er selvsagt med rette. Rusmiddelavhengighet er et stort og alvorlig samfunnsproblem.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg syns bare det fokuseres på at "man begynner med hasj og så plutselig er man heroinist", og det vet jo alle at ikke er sant. Ja, og at en og annen en sjelden gang blir psykotiske og havner på institusjon, det har jeg vel hørt. Men jeg syns jeg har hørt utrolig lite om personlighetsforandringer, for eksempel.
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg bruker det ikke selv (selvfølgelig ikke, jeg er lege og kan overhodet ikke ha befatning med noe som ligner misbruk av stoffer, hverken legale eller ikke-legale.)
|
|
|
#15 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja den hasj-til-heroin argumentasjonen stemmer ikke helt, ellers ville det vært utrolig mange heroinister her i landet. Når det gjelder psykoser ser det imidlertid litt annerledes ut:
Hele artikkelen her:
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Men med "skadelig" så virker det som om man snakker bare om de fysiske og mentale tingene. De sosiale er nedtonet, syns jeg. Er det fordi det er lite målbart?
|
|
|
#19 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg er i mot. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?Jeg vil ikke at det skal legaliseres, men jeg er ikke HELT imot bruken av det heller.
|
![]() |
|
|