|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenFolk som bare freser på rett igjennom digre vanndammer så vanner kommer kastende over oss som går. En gang var det som om noen hev en stor bøtte vann på barnevognen. Heldigvis er regntrekket en klaff som dekker hele kalesjeåpningen (luftehull øverst) ellers ville vannet ha kommet inn i vognen! |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikken
Det er svært få som bruker blinklys i rundkjøringer, jeg bruker det da. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenJeg kunne holde på hele dagen, men de viktigste tre: |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Opp og ned
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenBusser og drosjer i denne byen er noen forbannade kluthuer!
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenBlinking inn i rundkjøringer?!?!
|
|
|
#48 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner heller ikke hvor det kommer fra. Men jeg ville kaldt dem svensker, ikke rogalendinger.
|
|
|
#49 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenJeg savner "Stavangerblinkinga", der man blinker til venstre før rundkjøringen om man skal til venstre, og til høyre når man skal til høyre. Mye lettere å vite når man skal hoppe inn i rundkjøringen da.
|
|
|
#50 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenJeg blinker inn i rundkjøringer hvis jeg skal til høyre eller venstre eller helt rundt. Kjørelæreren min sa at det ikke var nødvendig, men hvis det bidro til at det ble lettere (og ikke forvirrende) for andre bilister hvor jeg skulle, så var det bra. *ikke-rogalending men kvart-svensk*
|
|
|
#51 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Man skal ikke blinke inn i rundkjøringer, men ut! Jeg tok lappen i høy alder (28) og det er jo ikke mange årene siden…
|
|
|
#52 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg tok lappen for fire år siden (i svært høy alder), og kjørelæreren min sa altså at det var bra hvis det ikke bidro til forvirring. Og kjøreskolen jeg gikk på har lavest strykprosent i byen. Så det så!
|
|
|
#53 |
|
Sviiisj!!
|
Og min kjørelærer var veldig klar på det motsatte! Jeg tok lappen for 3 1/2 år siden. Det er de færreste som legger seg riktig i rundkjøringer. Det er overhode ikke forvirrende å blinke til venstre inn i en rundkjøring, men man må huske å skifte til å blinke ut med en gang man er såvidt forbi den siste avkjøringen før man skal ut. Enkelt og greit. Men det er ikke et påbud, altså (bortsett fra å blinke til høyre inn i rundkjøringen når man skal ta av ved første avkjøring).
|
|
|
#54 |
|
Nek er allrighte dyr
Nettopp, det er påbudt, og derfor skal alle gjøre det og kjenne til det.
|
|
|
#55 |
|
Sviiisj!!
|
Men jeg kan ikke skjønne hvordan det skal forvirre folk? Tror folk at jeg har tenkt å kjøre feil vei i rundkjøringa, da eller?
|
|
|
#56 |
|
Nek er allrighte dyr
Neeeeei, kanskje det ikke er forvirrende, bare jeg som er uvant med det. Men hva er vitsen, du står jo på vei inn til rundkjøringen, kan det misforståes?
|
|
|
#57 |
|
Sviiisj!!
|
Men det gjør det tydelig for motgående biler at jeg skal rundt, slik at de skal vente. Det hadde selvsagt vært overflødig dersom man alltid visste at folk alltid blinket seg ut selv om de "bare skal rett fram", men sånn er det jo ikke, dessverre.
|
|
|
#58 |
|
Nek er allrighte dyr
Der har du poenget, å blinke inn er overflødig hvis alle hadde gjort som det er påbudt, blinke ut.
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenHusk at det er forskjell på rundkjøringer. Det er ikke vits overhodet å blinke seg inn i større, fildelte rundkjøringer. Men i de små bademattene uten flere felt som vi har her, er det mer vits å blinke inn enn ut. Man rekker faktisk ikke å blinke seg ut før man er ute.
|
|
|
#60 |
|
Sviiisj!!
|
Jepp! Men for å lette flyten i trafikken, skader det ikke å gi litt dobbelt opp med info til sine medtrafikanter.
|
![]() |
|
|