|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Ja, det tror jeg nok jeg hadde kunnet (den gang gifermål var aktuelt). Mulig jeg hadde tenkt litt annerledes nå, om dette med å ta seg av barna og sånt, siden jeg blir litt hjelpeløs etter bare en dag alene med barna
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Helst ikke.. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Ja, hvis følelsene var riktige, så ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre det. |
|
|
|
#24 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Jeg ville nok vurdert han på samme linje som en annen mann. Om det ville fungere i det lange løp, og følelsene jeg hadde hatt for han. Ekteskap er jo mye mer enn bare en forelskelse der og da. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?
Men altså ikke ellers? Da er vi nok ganske enige.
|
|
|
#27 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Er man jo forelsket, så er man jo forelsket. likevel: Jeg har nok vurdert for og imot mye mer med en handikappet mann enn en normaltfungerende mann.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer jo an på funksjonshemmingen. Sist redigert av nikki : 11-10-08 kl 00:36. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Jeg tror ikke jeg ville ha gifta meg med noen som var lam fra halsen og ned det ville liksom manngle noe vesentlig i det ekteskapelige sammliv. Ellers er jo gubben lam fra halsen og opp, teller det? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
sangfugl
|
|
|
|
#31 |
|
Tåler regn
|
Dette var det første som slo meg også. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
|
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Funksjonshemming er så mangt. Iom at jeg visstnok er det selv, så er det vanskelig å si aldri syntes jeg. Det blir bare for dumt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?..... Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:15. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Det kommer an på type og grad av funksjonshemming. Jeg hadde i utgangspunktet hatt større terskel for å velge et liv sammen med en funksjonshemmet enn en ikke-funksjonshemmet. Og som Bauche skriver over; ingen pleierrolle. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Ang psykiste handicap...Jeg tenker at vi har alle bra og dårlige sider. De som har et papir på en "deffekt" har også ofte mye selvinnsikt, de er klar over de praktiske problemene og de jobber aktivt med de fordi de vet hva som er galt. De lyse sidene er som hos alle andre, veldig forskjellige. Jeg mener da, at denne innsikten gjør at folk med forskjellige deffekter i mange tilfeller ikke trenger være noe verre enn en hvilken som helst "normal" som ikke skjønner at han/hun er rar, sånn satt på spissen |
|
|
|
|
|
#39 |
|
saftig
|
Det var da veldig kategorisk? Det fins uendelig mange grader av funksjonshemming, det er jo ikke bare snakk om dem som er f.eks er lenket til rullestol. En med benprotese? En som er halt? En som har manglende antall fingre? En som tidvis bruker krykker på grunn av problemer med rygg eller ben?
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?Alt kommer jo ann på hvordan man liker personen. Men sånn utover det tror jeg at jeg bare hadde vegret meg om han hadde pleiebehov som enten måtte involvere meg eller andre. Mye personlige assistenter og slikt for daglig stell osv. Tror ikke jeg hadde taklet det så godt. |
|
|
|
![]() |
|
|