Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva kjøper dere av vinterstøvler til ettåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 21:54   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hva kjøper dere av vinterstøvler til ettåringene?

Jeg har nettopp prøvd Kamik på lillebror - og det var dessverre ikke all verden. For det første var de vanskelige å få på ham og dernest slet ham med å gå i dem.

Hva bør jeg velge? Barnehagen er en god del ute også med de minste og han må ha noe som er godt og varmt og fortrinnsvis vanntett også.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:56   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kjøper dere av vinterstøvler til ettåringene?

Ettåringen min har fått Superfit goretex sko. De er helt supre, lett å ta av og på, varme, tørre og fine!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:57   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi endte opp med Ecco goretex, de er myke og fine. (Eldste fikk Viking, de har hun hatt flere ganger, med stort hell, men jeg synes de er litt stive for de aller minste.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:59   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde Ecco første året. Godt fornøyd med dem, men jeg tror jeg ville forsøkt meg på Superfit hvis jeg skulle kjøpt til ettåring nå.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:00   #5
Left
Passiv

Standard

Min ettåring - da han var det for snart 2 å siden - fikk halvhøye Primigi goretex, superlette og utrolig gode sko.

Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:07   #6
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ettåringen min har fått Superfit goretex sko. De er helt supre, lett å ta av og på, varme, tørre og fine!

... og de kjøpes hvor?

Gammel 12-10-08, 22:08   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Min ettåring - da han var det for snart 2 å siden - fikk halvhøye Primigi goretex, superlette og utrolig gode sko.

... og igjen, hvor kjøpes de?

Gammel 12-10-08, 22:12   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde disse i fjor:
Kamik for toddler. De var myke og gode synes vi, og knerten gikk fint i de fra 13 måneders alder.

Kjøpte de på www.sierratradingpost.com

I år har vi kjøpt disse:

Skinnstøvler med for. Fra Skoringen.

og disse, i rødt, fra sierratradingpost.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:13   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kamik er nok ikke spesielt godt egnet til ettåringer, nei.

Vi har valgt Ecco Goretex til poden i alle år. De er lette og gir god støtte. De er veldig lette å ta av/på. SuperFit er også lette, men jeg synes de var for "vinglete". Jeg var dagmamma noen måneder for en ettåring med SuperFit og jeg synes det er var stor forskjell på dem og Ecco.

Gammel 12-10-08, 22:21   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me hadde valg mellom Pony, Viking, Ecco og eit eller anna billigmerke frå Coop. Pony har me hatt elendig erfaring med. Forsøkte Ecco og Viking. Ecco satt best på Lillebror sin smale fot.

Gammel 12-10-08, 22:27   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg er litt usikker på hvor man får kjøpt Primigi, for butikken som selger dem her har ikke noe kjedenavn.
Kanskje noen andre vet?

Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:31   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde Ecco til begge våre når de var 1 år. Vi var veldig fornøyde.

Gammel 12-10-08, 22:31   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers vil jeg si at det med vinterstøvler er veldig avhengig av foten. Knerten har bred fot med høy lest, og passer dermed ikke til Primigi og Ecco.

Skofus, Elefanten, Kavat og Kamik er de jeg vet kan passe til pailabbene hans.

minibolle mai 2012
Gammel 12-10-08, 22:33   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi hadde disse i fjor:
Kamik for toddler. De var myke og gode synes vi, og knerten gikk fint i de fra 13 måneders alder.

Kjøpte de på www.sierratradingpost.com

.

De passer ikke til lillebror. Det er slike vi har kjøpt (bortimot ubrukt her inne).

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me hadde valg mellom Pony, Viking, Ecco og eit eller anna billigmerke frå Coop. Pony har me hatt elendig erfaring med. Forsøkte Ecco og Viking. Ecco satt best på Lillebror sin smale fot.

Lillebrors føtter er alt annet en smale. De er veldig brede, sannsynligvis bredere enn normalen.

Gammel 12-10-08, 22:35   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Lillebrors føtter er alt annet en smale. De er veldig brede, sannsynligvis bredere enn normalen.

Da vil jeg anbefale Kavat eller Elefanten. De er brede og gode. Skofus er også brede nok til knerten her, men ikke så brede som Kavat.

minibolle mai 2012
Gammel 12-10-08, 22:47   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har valgt de skofusene som er lenger oppe i tråden her. Eneste skoen jeg fikk foten hans nedi. Han er høy og brei i foten. Har ikke prøvd superfit sine. De er veldig lik Elefanten sine og jeg tror egentlig de er veldig gode.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:58   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ecco goretex.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:06   #18
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har nettopp prøvd Kamik på lillebror - og det var dessverre ikke all verden. For det første var de vanskelige å få på ham og dernest slet ham med å gå i dem.

Hva bør jeg velge? Barnehagen er en god del ute også med de minste og han må ha noe som er godt og varmt og fortrinnsvis vanntett også.

Hvilken str bruker lillebror?

Gammel 12-10-08, 23:16   #19
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ellers vil jeg si at det med vinterstøvler er veldig avhengig av foten. Knerten har bred fot med høy lest, og passer dermed ikke til Primigi og Ecco.

Skofus, Elefanten, Kavat og Kamik er de jeg vet kan passe til pailabbene hans.

Lillebror har også bred fot og høy vrist og han har fått Ecco Goretex.

Han har også et par Rådis, nesten samme som Kavat men endel billigere.

Gammel 12-10-08, 23:25   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten fikk Viking Goretex. Litt fordi det var den de hadde i hans størrelse da han var i butikken. Egentlig hadde vi tenkt til å kjøpe Ecco. Det har snuppa alltid hatt, og vi har vært veldig fornøyde med dem.

Han klarte å gå med dem inni butikken, men de fleste helt små går ganske ustøtt på snø. Særlig derfor synes jeg at det er viktig å kjøpe noe som er vanntett ikke bare vannavstøtende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.