Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er helgene bare topp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 22:36   #61
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er helgene bare topp?

Helger der deilig, men også tidvis veldig slitsomme. Det som er best er at ungene er såpass store nå at de fikser mye selv. Ruska får alle tiders forpleining av eldstebror som gjerne ordner frokost til henne også.
Ungene våkner tidlig og tusler ned for å se på morgenbarnetv eller spille. Vi voksne blir gjerne liggende til rundt 10. I hverdagene må jeg opp kl 6.
Hva vi gjør i helgene varierer veldig. Vi er ikke av typen som har så mye planer egentlig,for hverdagen vår er ekstremt hektisk ellers.
Noen helger, som denne, er vi bare hjemme og tusler rundt. Hus og hage krever endel, og nå pusser vi opp rommet til guttene. Mannen har vært på fyllinga med hageavfall og søppel, jeg har ligget på sofaen (syk) Ungene er ut og inn hele dagen, masse naboer med barn på samme alder. Storebror har sovet hos en kompis, mellomste hos en fetter. I dag har vi hatt besøk av pappa og kona hans. En helt klassisk helg.
Vi er ofte på tur på søndagene, enten i skogen sammen med venner eller til en strand. Føler ikke noe press i forhold til dette, det er noe vi gjør når vi selv har lyst og ork. Det går veldig i perioder egentlig.
Slitsomme helger er de med dårlig vær, to barnebursdager, ingen naboer hjemme og irritable unger som går hverandre på nervene. De er det heldigvis ikke så alt for mange av.

Gammel 12-10-08, 22:45   #62
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare topp? Nei, men det kommer an på.

Vi driver gård, kuene må melkes like mye da som ellers (litt kjipt i grunnen), så vi har sjelden helt fri. Har vel omtrent fire frihelger i året, og da prøver vi helst å reise bort.

Nå er jeg i full jobb utenom gården, jeg sliter litt med helsa om dagen, og når jeg da er alene med ungene stort sett hver eneste ettermiddag, og er den eneste som kan følge dem på aktiviteter osv, hadde jeg gjerne sett at jeg hadde hatt mulighet til å få litt mer avlastning i helgene. Noen ganger føler jeg meg som en alenemamma med en leieboer i huset, men nå om dagen ser jeg uansett litt svart på ting, så det jeg sier må vel taes med en klype salt. "Fri" er igrunnen luksus, men jeg er flink til å finne på ting alene med ungene. Vi bruker nærmiljøet aktivt, vi har jo flust av tilbud, og om ikke annet går vi til leirplassen og griller oss lunsj osv..

Men, vi har mye besøk i helgene, og det kan gå begge veier. I helgen var mine foreldre her en tur, og det var helt greit, de hjelper til med ting som må gjøres, og stiller ikke store krav. Vi har ingen familie til avlastning i hverdagen, derfor er det godt å kunne sovne på sofaen når man er sliten og har vondt noen ganger..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:10   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det å være hjemme med de to er stress jeg heller. Det er ikke der det ligger. Det ligger nok mest i at jeg sånn i utgangspunket ønsker å gjøre noe UTEN barn, nettopp fordi jeg er i permisjon og hjemme med barn ellers i uka.

Frem til nå har vi jo ikke fått i P hverken flaske eller annen mat enn pupp, så da har jeg vært ganske bundet. Og det har nok slitt en del. Nå spiser han iallefall skive og litt annet, og jeg har litt mer mulighet til frihet. Derfor kan jeg stikke av på trening midt under legging og komme hjem til stille hus.

Men min mann har også behov for pause, og han synes hjemmehelger er deilige. Vi er på litt ulike steder nå i hverdagen. Men vi er jo sammen så og si hver kveld, og koser oss masse og har det veldig fint nå. Det er nok mest min private utfardstrang som gjør meg rastløs og oppgitt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:18   #64
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

guniss, når jeg leser innlegget over tenker jeg mest på om du kan få til noen timer barnepass på dagtid i ukedagene? For å få tilfredstillt litt utferdstrang og alenetid?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:21   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

guniss, når jeg leser innlegget over tenker jeg mest på om du kan få til noen timer barnepass på dagtid i ukedagene? For å få tilfredstillt litt utferdstrang og alenetid?

Nja, vet ikke helt hvem det skulle vært egentlig..

Gammel 13-10-08, 00:26   #66
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det at han er så liten begrenser valget litt, men er det ingen dagmamma, pensjonist, permisjonsforelder e.l. i nabolaget som kunne tenke seg å ha ham i sovetiden ++ en gang innimellom?

Gammel 13-10-08, 00:28   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nei, jeg tror ikke jeg begir meg utpå den veien.
Han godklumpen min er jo ingen soveunge heller, hadde han bare vært det.

(Nabolaget du )

Gammel 13-10-08, 00:29   #68
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi handler, rydder, ungene leker inne eller ute, vi slapper av litt, av og til besøk, ser tv, et.c. Vi har sjelden noen spesielle planer. Vi er som regel hjemme alle 5. Ofte er et klargjøring til uka som kommer, men det er nå greit det også. Vi kommer litt i orden. Jeg har satt meg som mål at jeg skal ut på byen til sommeren, og inntil da er jeg nå her. Så lenge jeg vet at "min tid" vil komme, så tenker jeg ikke så mye på det nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:33   #69
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er enslig og må innrømme at jeg foretrekker hverdagene. Helgene er kjedelige, rett og slett. Vi har et lite kontaktnett der vi bor, jeg har få venner med barn, har ikke bil og har i tillegg ikke et sånt barn som maser om å leke ute. Når vi ender med å gjøre noe blir det gjerne sånne type ting som passer både for mor og sønn: henge i byen og se på duer/hive stein i vannet/vindusshoppe, gå på loppemarked, på kafé... Vi sykler/går og har mer eller mindre dype samtaler underveis.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:35   #70
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Okeiiiii. Nå skal jeg virkelig gå og legge meg. Jeg leste at mor- og sønnvennlige helgeaktiviteter for Gremli Skremli blant annet var å hive stein på duene.

Gammel 13-10-08, 01:03   #71
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker helgene, mannen er bare hjemme da og da har han mye arbeid å gjøre her, knoll og tott elsker å hjelpe til. Planlegger skjelden noe, men er i lekeland, badeland, kino, mc d og bare hjemme å koser oss rett å slett.
Ingen vekkerklokke, ingen nistemat, ikke fremlegg av klær, deilig.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 01:13   #72
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Okeiiiii. Nå skal jeg virkelig gå og legge meg. Jeg leste at mor- og sønnvennlige helgeaktiviteter for Gremli Skremli blant annet var å hive stein på duene.

Ikke gi meg ideer.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:09   #73
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har det som deg, guniss. Etter to så tette permisjoner som jeg har hatt nå har jeg behov for å være litt uten unger, og har litt utferdstrang. Du er jo og trener tre ganger i uka leser jeg, da er du jo HELDIG i min målestokk.

Min mann jobber også en del i helgene også (i tillegg til vanlig arbeidsuke ++), så jeg har dem mye alene. Mine er så små enda at det er ganske lite som går an å finne på. Lekeplass er ok for største men den minste gidder jo ikke å sitte i vogna å se på. Ikke sover han så lenge i vogn heller. Vi er egentlig mye inne for tida. Vi leker med lekene deres etc. Og så tar pappaen med seg størsten på bytur hver søndag formiddag, da går de i sentrum, kjøper bolle på 7-11 og koser seg. Da får jeg gjort litt her hjemme. Men aller helst bør vi finne på noe, ellers går vi litt på veggene. Men en sånn tur ut er ofte nok da. Skulle reist oftere på besøk og sånt også, men vi har ikke så mange å besøke egentlig...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.