Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Er det bare meg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-08, 01:20   #41
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg?

Vi er et barn og en voksen, og jeg vasker kanskje to maskiner i uka gjennomsnittlig. Jeg vakser aldri en maskin med tøy som ikke er full, og jeg prøver å ikke vaske brukt tøy som ikke er svett/skittent.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 12:13   #42
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Med en mekaniker-mann som svetter mye, og to smågriser som vil spise selv må det bli mye klesvask. Maskinen går hyppig, og helst en gang om dagen.

Sist redigert av Tante Grønn : 17-10-08 kl 14:57.
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 14:23   #43
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blir vel hver annen dag, vi er tre stk. Storebror skifter ut alt det ytterste tøyet hver dag, ulletøyet han har innerst holder litt lenger. Føler ofte at jeg ikke gjør annet enn å vaske jeg.

Gammel 17-10-08, 15:09   #44
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tipper det blir ca 10 maskiner i uka i snitt her. Vi er to voksne og 4 barn. Har 7 kgs maskin.

Gammel 18-10-08, 14:50   #45
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vasker 2-3 maskiner i uka. Vi er to voksne og to barn. Vasker ikke rent tøy, det er nok av andre ting å bruke "CO2-kvota" til.

Gammel 18-10-08, 16:16   #46
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vasker i snitt 1 maskin hver dag, minst. Og vi er to voksne og ett barn. Jeg skjønner ikke at man klarer seg med mye færre maskiner. Vi vasker mange forskjellige type vasker; det er 60 grader håndklær, 60 grader sengetøy, 40 grader lyst, 40 grader farget, ull og finvask. Bare dette blir jo 4-5 ulike i uka, og så fyller vi på med et par supplerende.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 16:52   #47
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vaskar nok gjennomsnittlig en maskin om dagen. Vi er to voksne og ett barn. Jeg trener mye, og det merkes på skittentøyhaugen...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 16:59   #48
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Barnehagetante: Neida, det går noen dager til, må ikke slite ut maskinen din.

Barnehagetante?! Og du er hvor mange år over 70?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 17:05   #49
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

litt av kommentaren til Teofelia

Gammel 18-10-08, 17:14   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Maskinen går minst en gang om dagen, men jeg har en mann som bruker to skjorter om dagen, en fireåring som blir skitten på sekunder og ei snuppe som mener at klær er skitne bare de er prøvd på. I tillegg til gulperen da.

Veldig mye går på 30-minutters hurtigvask. Det er vel stort sett Bitteliten sine klær samt sengetøy, håndklær og det skitneste av TurboTrollet sitt som går på normal vask.

Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 18:55   #51
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi vasker i snitt 1 maskin hver dag, minst. Og vi er to voksne og ett barn. Jeg skjønner ikke at man klarer seg med mye færre maskiner. Vi vasker mange forskjellige type vasker; det er 60 grader håndklær, 60 grader sengetøy, 40 grader lyst, 40 grader farget, ull og finvask. Bare dette blir jo 4-5 ulike i uka, og så fyller vi på med et par supplerende.

Håndklær og sengetøy går sammen. Litt sjeldnere enn en gang i uka. Vi er så sjuskete at vi ikke dusjer hver dag (atopikere), og dessuten bruker vi håndklærne FLERE GANGER. (Skjønner at vi er i mindretall, ja...)

Ull - sjelden jeg vasker, bruker det lite pga tre atopikere i familien.

Lyst - litt sjeldnere enn en gang i uka.

Mørkt - en gang i uka.

Gammel 18-10-08, 19:12   #52
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vasker nok en fire-fem maskiner i uka - mest på lørdager. Storebror søler så lite at han kan bruke de samme klærne flere dager i strekk, men lillebror er av en helt annen kaliber. Skulle også gjerne hatt et slikt halvtimesprogram.

Gammel 18-10-08, 20:10   #53
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Håndklær og sengetøy går sammen. Litt sjeldnere enn en gang i uka. Vi er så sjuskete at vi ikke dusjer hver dag (atopikere), og dessuten bruker vi håndklærne FLERE GANGER. (Skjønner at vi er i mindretall, ja...)

Ull - sjelden jeg vasker, bruker det lite pga tre atopikere i familien.

Lyst - litt sjeldnere enn en gang i uka.

Mørkt - en gang i uka.

Vi bruker håndklærne 4-7 dager vi altså... Jeg vasker gjerne håndklær og sengetøy sammen, men alt sengetøyet hos oss fyller stort sett 1 maskin så da er det ikke plass til håndklær. Vi skifter sengetøy ca hver 14. dag, men noe oftere hos S, mye pga tissing i senga.

Bruker ikke familien mer klær enn at det holder med 1 mørk maskin i uka? Jeg skjønner ikke hva vi gjør, men vi skifter sjelden klær flere ganger daglig og bruker bukser flere dager. Likevel har vi sikkert 3 mørke maskiner i uka, samt en finvask og en dongerivask.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 20:31   #54
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her går maskinen titt og ofte, sikkert min. én gang til dagen i snitt...men jeg er litt sånn som jeg er med rengjøring i heimen, tar gjerne ett skippertak innimellom - så enkelte dager kan maskinen gå 3-4 ganger, og andre dager ikke i det hele tatt. Men vasker helt sikkert en 7-9 maskiner i uken. Vi er to voksne og to barn.

Gammel 18-10-08, 20:59   #55
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi bruker håndklærne 4-7 dager vi altså... Jeg vasker gjerne håndklær og sengetøy sammen, men alt sengetøyet hos oss fyller stort sett 1 maskin så da er det ikke plass til håndklær. Vi skifter sengetøy ca hver 14. dag, men noe oftere hos S, mye pga tissing i senga.

Bruker ikke familien mer klær enn at det holder med 1 mørk maskin i uka? Jeg skjønner ikke hva vi gjør, men vi skifter sjelden klær flere ganger daglig og bruker bukser flere dager. Likevel har vi sikkert 3 mørke maskiner i uka, samt en finvask og en dongerivask.

Nei, det blir ikke mer enn det. Skifter undertøy og sokker hver dag og stort sett bodyen til hun yngste. De griser heldigvis lite, og spesielt i vinterhalvåret når de bruker dress er det sjelden jeg trenger å skifte noe av det andre tøyet på grunn av flekker. Hiver det på vask når jeg synes de har brukt det lenge nok.

Jeg selv bruker som regel både bukser og gensere flere dager, det gjør også mannen. T-skjortene hans og toppene mine skiftes vanligvis hver dag. Omtrent 60% av dette er mørkt, resten lyst.

Har ikke tørketrommel og har ingen planer om å kjøpe (igjen miljøhensyn). Det er plass til et tørkestativ på vaskerommet - og det disiplinerer. Det må jo henge en stund for å bli tørt. Er veldig fornøyd med ordningen, for det er så mye som er morsommere å bruke tida på enn å vaske klær

Gammel 19-10-08, 19:47   #56
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor stor trommel har du oslo78?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Akkurat nå bruker vi bare hånddukene en gang fordi vi ikke har et skikkelig system på opphenging på badet, og fordi vifta på badet suger ræva. Henger man opp en fuktig hånduk er den pikadø fuktig dagen etter. Merker at det blir mye mer vask. Vel, vi skal få det fikset ... med tid og stunder.

Gammel 19-10-08, 20:47   #57
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er en gjeng med drittunger/voksne.

Jeg har fire barn, og vaskemaskinen går ikke hver dag. Ikke dusjer vi hver dag heller.

Gammel 19-10-08, 20:55   #58
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

[quote=him;1255535]Hvor stor trommel har du oslo78?
quote]

Normal tror jeg?

Bosch vaskemaskin, ca 5000 kr. Kan ikke se for meg at den er spesielt stor.

Gammel 20-10-08, 15:06   #59
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Tipper det blir ca 10 maskiner i uka i snitt her. Vi er to voksne og 4 barn. Har 7 kgs maskin.

Jeg tror jeg tok litt feil. Hittil i dag har jeg kjørt 4 maskiner og har enda et par igjen før jeg sier meg fornøyd for dagen. Har et par jeg må ta i morgen også. Tviler på at jeg klarer meg med to til resten av uka da.

Gammel 20-10-08, 16:24   #60
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vasker ikke daglig, men bruker helgene til å vaske, da vasker jeg til gjengjeld ca 8-10 maskiner bare med vanlige klær, håndklær og sengetøy, fin-og ullvask kommer utenom. Signerer Blondie ang bruk av samme klær twice-skjer sjeldent. Jeg kan gjerne bruke samme bukse ett par dager sammenhengende, men barna byttes på hver eneste dag.
Vi er forøvrig 2 voksne og 2 barn.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.