|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
trøtt
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJoiner hylekoret. Sjal er supert, babyen sitter helt trygt og du har armene fri. Og så er det så deilig å kose med det lille babyhodet... |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg var veldig godt fornøyd med mitt tricot-slen sjal! Vi sov med det også vi, de nettene desperasjonen tok oss...
|
|
|
#43 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bæring av nyfødte/prematureVi har brukt Moby Wrap (elastisk sjal, knytes som på youtube videoen, likt som det) og elsker det til nyfødte.
|
|
|
#44 |
|
intro
|
Sv: Re: Sv: Bæring av nyfødte/prematureDa har jeg vært på bæretreff.
|
|
|
|
#45 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Bæring av nyfødte/prematureDu kan jo bruke MT-en dere har, hvis du er komfortabel med den, det er bare å bruke den i froskestilling.
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureElinblu: Jeg har en lommeslynge. Vil du låne og prøve?
|
|
|
#48 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Bæring av nyfødte/prematureJada, det er jo litt samme prinsipp som ringslynge, altså skrått over og vekten på en skulder. Men de er ikke justerbare, så den passer ikke nødvendigvis både deg og blumannen foreks.
|
|
|
#49 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg tror også jeg ville brukt MT-en. Til nyfødt kan det være lurt å brette noen ganger nederst, sånn at den sitter stramt nok og han kommer høyt nok opp.
|
|
|
#50 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg hadde lommslynge og trodde jeg skulle bruke det mest da poden var ny. Men jeg fikk det rett og slett ikke til - fikk ham ikke til å ligge noe godt oppi der og syntes det var utrolig styrete. Elastisk sjal er mye enklere og behageligere selv om det ser knotete ut. Og jeg ville heller brukt ringslynge eller et kort sjal enn lommeslynge.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 22-10-08 kl 19:10. Årsak: slurv og rot |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg bruker som sagt lommeslynga ganske mye, men mest til småbæring. Det er viktig å ha en som passer perfekt. Den må ikke være for slakk, men heller ikke for stram. Man bør derfor ikke kjøpe uten å prøve først. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bæring av nyfødte/prematureDa ville jeg kjøpt en ringslynge. Gjerne en badeslynge. Den sitter godt og er enkel å stramme. Og den er kjekk å bruke hvis man vil bade eller dusje med babyen. Jeg brukte den endel i starten i dusjen. Da slapp jeg være redd for å miste minsten. Jeg har en Wallababy ringslynge i solarveil. Kjøpt på lotusbarn om jeg ikke husker feil.
|
|
|
#54 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg fikk aldri til å bære Hassel i verken sjal eller MT mens jeg satt stille foran PC-en. Jeg måtte helst stå eller være i bevegelse. Men når han først hadde sovna gikk det som regel greit å sitte ned. Da han var bitteliten kunne jeg ha ham liggende på ammeputa i fanget mitt, mens jeg satt foran PC-en.
|
|
|
#55 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureVi brukte mye lommeslynge da T. var nyfødt og bruker den fortsatt. Mannen elsket den og hadde selvsagt sin egen i sin størrelse. Likevel aller mest brukte vi elastisk sjal. Jeg er helt sikker på at du vil få dreisen på det rimelig kjapt, og det er ikke sååå mye pes når du har gjort to ganger til og lillebror sitter perfekt nedi der
|
|
|
|
#56 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureVi (les: jeg ) har brukt lommeslynge masse med lillegutt. Litt klønete de første gangene, men så fikk jeg dreisen på det. Brukte en lucky babyslynge. Det ga min gutt nærhet samtidig som jeg kunne smøre meg etpar brødskiver, surfe og sånn. Lommeslyngen innebærer ingen knytning og var for meg en god intro for bæretøy. Vi kjøpte mei- tai etterhvert, han var ca. 3 mnd da.
|
![]() |
|
|