Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæring av nyfødte/premature

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-08, 01:04   #41
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæring av nyfødte/premature

Joiner hylekoret. Sjal er supert, babyen sitter helt trygt og du har armene fri. Og så er det så deilig å kose med det lille babyhodet... Vi brukte Sino-sjal, det er litt tynnere enn Moby og er i behagelig fast kvalitet.

God tur på bæretreff!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 01:10   #42
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var veldig godt fornøyd med mitt tricot-slen sjal! Vi sov med det også vi, de nettene desperasjonen tok oss...

Gammel 21-10-08, 01:30   #43
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bæring av nyfødte/premature

Vi har brukt Moby Wrap (elastisk sjal, knytes som på youtube videoen, likt som det) og elsker det til nyfødte.
Så har vi brukt MT babyhawk fra tja, 4-5-6 mnd. alder alt ettersom, man må bare se ann ungen.
Ringslyng har vi også hatt, men det blir kun brukt til korte turer, 20 min (maks. 30), det er ikke godt å bære lenge med vekten på bare en skulder, men genialt enkelt til kort bruk. MW og MT kan man bære med i timesvis.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:30   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bæring av nyfødte/premature

Da har jeg vært på bæretreff. Det var riktig hyggelig, og jeg fikk både skravling og kake som jeg håpet på. I tillegg fikk Lillebror og jeg prøve et Mam Eco elastisk bæresjal. Det var fint, det, altså, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at dette lange tøystykket er tingen for meg. Knyttenevrosene sitter fortsatt i, kjenner jeg, og det var jo voldsomt hvor mange ganger det måtte rundt kroppen. I tillegg festet jeg Lillebror litt for langt opp, så det ble ikke så behagelig.

Jeg kommer nok uansett ikke til å bli noen ihuga bærer. Det er neppe aktuelt å gå til butikken eller på skogtur med barnet på magen, f.eks., jeg synes vogn er helt utmerket til den slags. Det jeg ønsker meg, er å kunne bære Lillebror inntil meg når jeg f.eks. surfer på nettet eller lager middag - altså i kortere perioder, og uten mye gåing. Er det virkelig ingen enklere innretninger til den slags?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:41   #45
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bæring av nyfødte/premature

Du kan jo bruke MT-en dere har, hvis du er komfortabel med den, det er bare å bruke den i froskestilling.
Også er jo ringslynge nevnt, det er jo superenkelt, men egner seg kun til bæring i korte perioder.

Gammel 22-10-08, 12:41   #46
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bæring av nyfødte/premature

Hva med lommeslynge, kan det være noe for meg?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:49   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elinblu: Jeg har en lommeslynge. Vil du låne og prøve?
Det er jo ikke akkurat som om jeg har bruk for den med det første.

Gammel 22-10-08, 12:50   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Bæring av nyfødte/premature

Jada, det er jo litt samme prinsipp som ringslynge, altså skrått over og vekten på en skulder. Men de er ikke justerbare, så den passer ikke nødvendigvis både deg og blumannen foreks.

Gammel 22-10-08, 12:54   #49
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror også jeg ville brukt MT-en. Til nyfødt kan det være lurt å brette noen ganger nederst, sånn at den sitter stramt nok og han kommer høyt nok opp.

Gammel 22-10-08, 18:18   #50
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde lommslynge og trodde jeg skulle bruke det mest da poden var ny. Men jeg fikk det rett og slett ikke til - fikk ham ikke til å ligge noe godt oppi der og syntes det var utrolig styrete. Elastisk sjal er mye enklere og behageligere selv om det ser knotete ut. Og jeg ville heller brukt ringslynge eller et kort sjal enn lommeslynge.

Sist redigert av Tangina : 22-10-08 kl 19:10. Årsak: slurv og rot
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 19:07   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker som sagt lommeslynga ganske mye, men mest til småbæring. Det er viktig å ha en som passer perfekt. Den må ikke være for slakk, men heller ikke for stram. Man bør derfor ikke kjøpe uten å prøve først.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:06   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Du får kjøpt elastisk sjal hos babyshop . De fører tricot.slen .

Man får også kjøpt det her på FP. Ei hyggelig blondine selger et rødt et. :Plystre:

Gammel 22-10-08, 21:38   #53
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da ville jeg kjøpt en ringslynge. Gjerne en badeslynge. Den sitter godt og er enkel å stramme. Og den er kjekk å bruke hvis man vil bade eller dusje med babyen. Jeg brukte den endel i starten i dusjen. Da slapp jeg være redd for å miste minsten. Jeg har en Wallababy ringslynge i solarveil. Kjøpt på lotusbarn om jeg ikke husker feil.

Gammel 22-10-08, 21:46   #54
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk aldri til å bære Hassel i verken sjal eller MT mens jeg satt stille foran PC-en. Jeg måtte helst stå eller være i bevegelse. Men når han først hadde sovna gikk det som regel greit å sitte ned. Da han var bitteliten kunne jeg ha ham liggende på ammeputa i fanget mitt, mens jeg satt foran PC-en.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:47   #55
Picasso
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
Picasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi brukte mye lommeslynge da T. var nyfødt og bruker den fortsatt. Mannen elsket den og hadde selvsagt sin egen i sin størrelse. Likevel aller mest brukte vi elastisk sjal. Jeg er helt sikker på at du vil få dreisen på det rimelig kjapt, og det er ikke sååå mye pes når du har gjort to ganger til og lillebror sitter perfekt nedi der

Gammel 22-10-08, 23:40   #56
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi (les: jeg ) har brukt lommeslynge masse med lillegutt. Litt klønete de første gangene, men så fikk jeg dreisen på det. Brukte en lucky babyslynge. Det ga min gutt nærhet samtidig som jeg kunne smøre meg etpar brødskiver, surfe og sånn. Lommeslyngen innebærer ingen knytning og var for meg en god intro for bæretøy. Vi kjøpte mei- tai etterhvert, han var ca. 3 mnd da.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.