Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Men hverdagsrasismen var ikke død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-08, 07:45   #1
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Men hverdagsrasismen var ikke død

...selv tidligere stortingsrepresentanter er ikke uten en dæsj:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2732825.ece
Jeg blir flau, så flau. Det verste er at han ikke kan være mann nok til å legge seg flat etterpå.

Sist redigert av Bada-Bing : 25-10-08 kl 08:27. Årsak: Trykkleif :(
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 08:01   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Men hverdagsrasismen var ikke død..

Fantastisk.

Selv har vi opplevd at politiet kan være overivrige. Så ivrige at det følger etter oss en god mil, stopper oss for "blåskjær i tåkelykten" (som var lovlig, og lyste gult når mannen viste dem), går gjennom hele bilen, hanskerom og alt, og gir ham bot for et slitt bakdekk. Når mannen prøver å forklare at lyktene er kjøpt på biltema i følge han som solgte ham bilen, får han beskjed om å holde kjeft. Etter dette fulgte de etter oss ca en halv mil til, helt til vi var hjemme der hvor mannen bodde da.

Jeg har aldri sett mannen min så sint.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 08:47   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-10-08, 09:08   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på Hellbillies da jeg begynte å lese og der sto jammen teksten også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:14   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Uff, dette var noe av det mest komiske jeg har lest. Godt at Mohamoud tok det med godt humør til slutt. Håper man tar lærdom av slikt. Jeg kan skjønne at det kan virke "mistenkelig" at folk generelt går rundt med masse kontanter i vårt nesten-pengeløse samfunn, men dog.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 11:13   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hverdagsrasismen var ikke død

Jeg blir så flau at jeg nesten rødmer. Godt politiet viste god dømmekraft, men aller helst skulle de arrestert idioten som satt på toget og var redd utlendingen med masse penger. Jeeses.

Gammel 25-10-08, 11:24   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Oh my. Dette sitter tydeligvis dypt hos veldig mange. Veldig trist å lese.

Gammel 25-10-08, 11:30   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fydda!

Gammel 25-10-08, 11:40   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Motbydelig!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 11:45   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Uff, det er jo helt håpløst å tenke sånn. For egen del ville jeg vært mer bekymret for at vedkommende skulle bli ranet enn at jeg hadde tenkt at det lå noe kriminelt bak...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 11:54   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Må si jeg hadde reagert litt om noen vandret rundt med masse cash, jeg og. 30 000 er mye å ha på seg i kontanter.

Gammel 25-10-08, 12:23   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Må si jeg hadde reagert litt om noen vandret rundt med masse cash, jeg og. 30 000 er mye å ha på seg i kontanter.

MEn hadde du tenkt at det var noe kriminelt bak det?Og ringt politiet? Og pga hudfarge?

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 12:30   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, herregud.

Fantastisk bra skrevet da. Og overskriften var kul. :leter etter postitiv vinkling:

Altså, det er så mange nek der ute. Jeg blir helt matt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 12:35   #14
Frantzen
Passiv

Standard

Dette må være utrolig pinlig for den godeste Berg.

Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 12:36   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selv tatt tog med 25.000 i cash i lomma, og det var ingen som snakket om å arrestere meg.

Gammel 25-10-08, 12:38   #16
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Og der bekreftet egentlig Hallgrim Berg det jeg trodde om han. Likte spesiellt setningen "Ålingen, av Berg karakterisert som en "samfunnsborgar og skattytar", ringte nødnummeret 112 og fikk snakket med operasjonsleder Lars Kr. Evensen." Mørkhudede kan nemlig ikke være samfunnsborgere og skatteytere.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 12:38   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:tenker høyt:

Det er ikke så sikkert det er så enkelt for en afrikaner og en kurder å få ordnet bankremisse heller. Hverdagsrasisme i alle bauger og kanter.

Gammel 25-10-08, 12:38   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har selv tatt tog med 25.000 i cash i lomma, og det var ingen som snakket om å arrestere meg.

Du var nok for bleik
Herregud for en historie, det er jamman mange merkelige tanker i folks hoder.

Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 12:41   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Mørkhudede kan nemlig ikke være samfunnsborgere og skatteytere.

Det er faktisk ganske mye vanskeligere for de å få være en skatteyter. Nå var han her norsk statsborger og har sikkert ikke sånne problemer, men det er et forbanna styr for folk som ikke er norske, svenske eller engelske med blondt hår og genseren knytt rundt skulderen å få ordnet D-nummer og skattekort. Skattekontoret gir feilinformasjon i de aller, aller fleste tilfellene som jeg har vært borti, og jeg har vært borte i en del det siste halve året.
Man får ikke skattekort uten jobb (og det er jo rimelig bullshit), og det er jævlig vanskelig å få jobb uten skattekort. Er det rart mange jobber svart? (Pun not intended)

Gammel 25-10-08, 14:08   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Men hverdagsrasismen var ikke død

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.